Søger forældrene til Inger Johanne Poulsen

Startet af Tanja Inez Saugmann, 01 Jul 2013 - 20:10

Forrige emne - Næste emne

Tanja Inez Saugmann

Hej

Jeg har fundet Inger Johanne Poulsens fødsel i kirkebogen for Rønninge, Åsum sogn, Odense Amt.
Opslag 85, står hun som født 23. april 1921 og forældrene er vist så vidt jeg kan se en Arbejdsmand Marius Villiam Poulsen og hustru Alfreda Hansine Larsen af Rønninge, begge 30 år gamle.

Men efter længere tids søgning både i denne og flere andre kirkebøger og folketællinger for Odense Amt må jeg give fortabt.

Så er der nogen der kan hjælpe mig med hvor og hvornår Ingers forældre er født og hvor og hvornår de blev gift?

På forhånd tak for hjælpen.

mvh
Tanja Saugmann

Gitte Johansen

Marius William Poulsen er født

Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Uvelse, 1870-1891, opslag 24, nr. 3.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Jeg kan ikke finde Alfreda og deres datter, født i Lystrup!!

Jeg bor selv i et Lystrup, men det er ikke her.


Måske er der en anden, der kan læse, hvor Alfreda er født. Jeg får det til Kollerød, som måske er i Allerød, som måske er i et andet sogn?




Ft1921, landsogn, Rønninge, opslag 27, øverst.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jens-Christian Emborg

Hvis du ser i FT-1921 for Rønninge sogn, opslag 27, ser du familien, Villiam Poulsen født den 10-02-1891 i Uvelse sogn og Alfreda født den 18-03-1891 i Kollerød (Lynge sogn, Frederiksborg amt), samt en datter Else fra 25-10-1912 født i Lystrup.

Du finder hendes mors fødsel på opslag 46 i Lynge sogns kirkebog 1882-1892
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Tanja Inez Saugmann

Tusind tak for hjælpen allesammen - så har jeg en del mere at gå videre med.

Mette R Francke

Hei

Vet du hvor Inger Johanne ble konfirmert ?
Vet du om hun ble gift ,  sted og årstall ?

Mette
Mette R Francke

Tanja Inez Saugmann

Citat fra: Mette R Francke Dato 01 Jul 2013 - 22:51
Hei

Vet du hvor Inger Johanne ble konfirmert ?
Vet du om hun ble gift ,  sted og årstall ?

Mette

Ja, jeg ved hun blev gift med Bjørn Güllich den 31/1-1952. Der havde hun dog været gift før med en der hed Lohse, men det ægteskab har jeg ikke fundet endnu.

Jeg ved ikke hvor hun blev konfirmeret.

Jens-Christian Emborg

I FT-1916 finder du Villum og Alfreda opført under Ellinge sogn, opslag 32, her er deres datter, Else Emilie Poulsen, født den 25-09-1911, men ikke hvor.
I FT-1921 stod Else Emilie Poulsen til at være født i Lystrup som sikkert var det Lystrup som ligger i Uvelse sogn, men her var hun ikke i kirkebogen, men i nabosognet Nørre Herlev finder jeg hende født den 25-09-1911, opslag 74, som forældre står blot "ugift Karoline Alfrida Hansine Larsen, 20 år i Hammersholt".

Marius Villum Poulsen og Karoline Alfrida Hansine Larsen bliver viet den 04-11-1911 i Nørre Herlev sogn, opslag 148, samme dag som datteren bliver døbt.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Tanja Inez Saugmann

Citat fra: Jens-Christian Emborg Dato 02 Jul 2013 - 09:01
I FT-1916 finder du Villum og Alfreda opført under Ellinge sogn, opslag 32, her er deres datter, Else Emilie Poulsen, født den 25-09-1911, men ikke hvor.
I FT-1921 stod Else Emilie Poulsen til at være født i Lystrup som sikkert var det Lystrup som ligger i Uvelse sogn, men her var hun ikke i kirkebogen, men i nabosognet Nørre Herlev finder jeg hende født den 25-09-1911, opslag 74, som forældre står blot "ugift Karoline Alfrida Hansine Larsen, 20 år i Hammersholt".

Marius Villum Poulsen og Karoline Alfrida Hansine Larsen bliver viet den 04-11-1911 i Nørre Herlev sogn, opslag 148, samme dag som datteren bliver døbt.

Tak for det Jens  ;D

Det vælter jo ud med børn fra den kant.
Det er min mands farmor, og han blev noget overrasket i går da jeg kunne fortælle ham om en storesøster. Hans farmor havde kun nævnt en bror, som vistnok hed Knud og døde ung. Men nu er der ovenikøbet to ældre søstre som vi ikke kendte til.

Tanja Inez Saugmann

Sludder og vrøvl - der er stadig kun 1 storesøster  :-X

Mette R Francke

Hei

Vet du hvor hun ble viet i 1952 ?

Vet du om der er barn fra 1 ekteskap ?
Hvis der er barn fra 1 ekteskap , så kan du kanskje finne konfirmasjonen i sognet der hun ble viet for 2 gang.

Hvis der er barn i 2 ekteskap 0g du vet i hvilket sogn og når de er født , kan du også lete etter konfirmasjonen der (barn av 1 ekteskap ).

Hvis du finner konfirmasjonen til barn av 1 ekteskap , så kan du finne dåpen deres og en eventuel I.J sitt 1 ekteskap.


Mette
Mette R Francke

Tanja Inez Saugmann

Citat fra: Mette R Francke Dato 02 Jul 2013 - 14:03
Hei

Vet du hvor hun ble viet i 1952 ?

Vet du om der er barn fra 1 ekteskap ?
Hvis der er barn fra 1 ekteskap , så kan du kanskje finne konfirmasjonen i sognet der hun ble viet for 2 gang.

Hvis der er barn i 2 ekteskap 0g du vet i hvilket sogn og når de er født , kan du også lete etter konfirmasjonen der (barn av 1 ekteskap ).

Hvis du finner konfirmasjonen til barn av 1 ekteskap , så kan du finne dåpen deres og en eventuel I.J sitt 1 ekteskap.


Mette

Hun blev borgerligt viet på københavns rådhus.

Der er 3 børn af første ægteskab og 2 af andet ægteskab. Jeg prøver at se om jeg kan lokalisere deres konfirmationer.

Jens-Christian Emborg

Inger Johanne Poulsen og Ib Lohse bliver viet i København, Fredens sogn den 13-05-1944, opslag 55.
Inger Johanne's forældre bor ved denne vielse i 1944 i Skovbyhøj pr. Errindlev

Den 22-04-1949 får Inger Johanne en søn i Nazaret sogn, opslag 118, familien bor i Ryesgade 77 i København, som er samme adresse som hun bor ved sin anden vielse i 1952.
Her i 1949 bor Inger Johanne's forældre i Grønholdt, Frederiksborg amt som jeg læser det, de er faddere til sønnen.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Tanja Inez Saugmann

Citat fra: Jens-Christian Emborg Dato 02 Jul 2013 - 17:03
Inger Johanne Poulsen og Ib Lohse bliver viet i København, Fredens sogn den 13-05-1944, opslag 55.
Inger Johanne's forældre bor ved denne vielse i 1944 i Skovbyhøj pr. Errindlev

Den 22-04-1949 får Inger Johanne en søn i Nazaret sogn, opslag 118, familien bor i Ryesgade 77 i København, som er samme adresse som hun bor ved sin anden vielse i 1952.
Her i 1949 bor Inger Johanne's forældre i Grønholdt, Frederiksborg amt som jeg læser det, de er faddere til sønnen.

Super, det var lige det jeg manglede for at finde familien efter 1921 - tak

Jens-Christian Emborg

Inger Johanne Poulsen og Ib Lohse's søn der var født den 22-04-1949 i Nazaret sogn, opslag 118, har denne sidste fadder:

Fru Else Jakobsen, Søndre Paradisvej 2 i Holte.

Denne fru Else Jacobsen i Holte får med sin mand chauffør Jens Kristjan Jakobsen i 1947 døbt en adoptivsøn, Hans Villiam, i Søllerød sogn, opslag 63.
Adoptivsønnen er født på Rigshospitalet, KB 1946-1947, opslag 134.
I begge kirkebøger står "fru Else Jacobsen" som Else Emilie, født Poulsen.

Så den sidste fadder ved Inger Johanne Poulsen's søns dåb i 1949, er altså mosteren, som er gift og bor i Holte.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg