Peder Povelsen i Øster Nykirke sogn

Startet af Mai Louise Falsig, 27 Jun 2013 - 10:30

Forrige emne - Næste emne

Mai Louise Falsig

Hej Villy

Christen Pedersen, * 1710 i Nørre Kollemorten, døbt 5. februar 1710 i Øster Nykirke kirke, Øster Nykirke Sogn, Nørvang Herred, Vejle Amt, † marts 1749 i Tÿrrild (Tørrild), Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, begravet 3. april 1749 på Nørup kirkegård.

Gift med Anne Jørgensdatter ??


Anne Jørgensdatter, * 1713 i Trolderup(Trollerup), døbt 1. oktober 1713 i Nørup kirke, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, † april 1796 i Tørrild, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, begravet 1. maj 1796 på Nørup kirkegård.

Børn:

   i   Inger Christensdatter, * 1737 i Tørrild, døbt 31. maj 1737 i Nørup kirke, Nørup   Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt. † ?? Trolovet med Claus Jensen 16. maj 1766 i Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, gift 12. juni 1766 i Nørup kirke.

   ii   Karen Christensdatter, * 1740 i Tørrild, døbt 22. december 1740 i Nørup kirke, † ??

   iii   Mette Christensdatter, * 1743 i Tørrild, døbt 19. maj 1743 i Nørup kirke, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, † maj 1750 i Tørrild, begravet 31. maj 1750 på Nørup kirkegård, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt.

   iv   Peder Christensen, * 1747 i Tørrild, døbt 27. april 1747 i Nørup kirke, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, konfirmeret 14. april 1765 i Randbøl kirke, Randbøl - Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, trolovet med Anna Pedersdatter 22. november 1776 i Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, gift 10. april 1777 i Nørup kirke, † 14. februar 1825 i Tørrild, begravet 20. februar 1825 på Nørup kirkegård, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt.

   v   Mette Christensdatter, * 1749 i Tørrild, døbt 12. marts 1749 i Nørup kirke, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, † ??

Claus Jensen, * 1740 i Hygum, Kollerup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, døbt 4. september 1740
Kollerup kirke, † marts 1792 i Hygum, begravet 25. marts 1792 på Kollerup kirkegård, Kollerup
Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt.

Anna Pedersdatter, * 1744 i Østerlund, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt, døbt 30. januar
1744 i Nørup kirke, † 30. juli 1820 på Tørrild Mark, Nørup Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt,
begravet 6. august 1820 på Nørup kirkegård.

MVH
Louise
Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk

Villy M. Sorensen

Mange tak Regelsen og Louise,

tiden flyver, nogen gange kommer imorgen hurtigere end man tror.
Jeg har bygget jeres årstal og steder ind i internetsiden.

Jens Simonsen døde altså i Dons.

Louise, har du mere om Anne Marie Pedersdatter gift med Hans
Christensen i Lindeballe end det jeg har fundet?

Regelsen:
Jeg tager direkte afkommere med, men jeg synes siderne bliver
for uoverskuelige, hvis jeg tager børn fra andre ægteskaber med.

Det har været en meget nyttig tråd.

Venlig Hilsen
Villy
Villy M. Sorensen
München
www.nørvang-herred.dk

Villy M. Sorensen

#32
Hej,

Niels Nielsen Bech og Sidsel Pedersdatter bliver gift i Tørring 1733.
Første søn født kort efter.
Tørring 1734:
Citatung Niels Nielsen Bechs barn - Niels
Venlig Hilsen
Villy
Villy M. Sorensen
München
www.nørvang-herred.dk

Mai Louise Falsig

Til Villy & Regelsen

Endnu engang tak. Var det de ønskede oplysninger Villy?

MVH
Louise
Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk

Villy M. Sorensen

Ja, mange tak.

Jeg har skrevet det ind på siden og lidt mere til.

Venlig Hilsen
Villy
Villy M. Sorensen
München
www.nørvang-herred.dk

Mai Louise Falsig

Hej Regelsen

Ved man noget om, hvorfor de 4 børn kom i pleje (2 hos Jens Simonsen) Var det ikke mere naturligt, at de kom til et familiemedlem?

MVH
Louise
Mai Louise Falsig
l.falsig@knus.dk