Hvad gør jeg ? Trojansk hest fjernet

Startet af Jette Sørensen, 23 Jun 2013 - 14:24

Forrige emne - Næste emne

Jette Sørensen

Hej.

Gode råd ønskes.


Jeg har problemer med min hjemmeside, mit virusprogram kommer og siger Trojansk hest fjernet.
Så har jeg slettet det hele fra webstedet og min pc kørt virusprogrammer McAfee og Eset Nod32 antivirus og forskellige gratis programmer de siger der ikke er nogle problemer.

Så stater  jeg med at hente slægtsforskningsprogram igen TNG også prøvet med Webtrees lægger det på nettet så går der 1 til 2  dage hvor jeg uden problemer kan gå ind på hjemmesiden, men så kommer mit virusprogram igen. Ja så har jeg så startet forfra en gang til og der har jeg så gjort igen og igen.


Læst side op og ned om virus, været i en pc forretning hvor jeg fik en testlicens Eset Nod32 antivirus og en pris på 1000kr hvis de skulle gennemgå min pc, men han var ikke sikker på at det var min pc der er noget galt med ( sagde at virusprogrammet jo stoppede virusen).

Jeg har Web10.


https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,60222.0.html

Hilsen Jette

hilsen jette
4440 mørkøv
www.jettesaner.dk

Ole Henrik Madsen

Hej Jette
Prøv og ændre kodeordet på dit website,  det kan være der er nogen som har gættet det og selv ligger ting og sager op på dit web-hotel, siden det kun er på dit webhotel du har de problemmer
Hilsen Ole
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Jette Sørensen

Hej Ole.

Takker mange gange for dit svar Ole. Jeg tænkte du skulle slippe for mine problemer så derfor skrev jeg ikke til dig på mail.
Jeg har skrevet til web10 for at få ny kode og om problemet.
Så nu er min plan at jeg prøver igen når jeg få en ny kode, og hvis det ikke virker prøver jeg at aflever min pc, og få en ny hjemmeside et andet sted.

Hvis ikke der komme kommer nogle guldkorn her på siden, der er jo mange der har været inde og læse, men åbenbart ingen der at en løsning  ;)

Hilsen Jette


hilsen jette
4440 mørkøv
www.jettesaner.dk

Ole Henrik Madsen

Hej Jette
Siden dit virusprogram ikke kan finde noget på din egen pc, må problemet ligge på dit webhotel.
Med Venlig Hilsen
Ole H Madsen
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Mette Lund

Hej Jette

Hvilket antivirusprogram har du? Siger det ikke noget om, HVILKEN trojansk hest, det har fjernet? Den slags har forskellige navne, og der skal forskellige metoder til at fjerne dem fuldstændigt. De har tit lagt som som en "pakket" mappe/fil, som antivirusprogrammet ikke kan genkende som en trojansk hest. Først når den bliver pakket ud, kan antivirusprogrammet genkende og fjerne den, men den oprindelige pakke bliver ikke fjernet og begynder derfor at pakke sig ud igen. Derfor kunne det være godt at vide noget mere om den trojanske hest.

Du kunne hente en prøveversion af TrojanHunter http://www.trojanhunter.com/. Efter installation spørger den, om du vil opdatere. Sig ja til det. Prøv så at køre en fuld skanning med den. Det kunne også være en god idé at boote op i Fejlsikret tilstand og køre samme skanning.

Et andet godt program er Malwarebytes, som kan hentes i gratis version her: http://www.malwarebytes.org/.

Mvh.
Mette

Jette Sørensen

#5
Hej Mette.
Du skal have mange tak.

Mcafee  den siger JS/Blacole-Redirect.

Eset Nod32 antivirus siger JS/kryptik.AKZ.

Min pc siger også når jeg  lukke ned jeg mener der står Task hose Windows men der er kun lige et split sekund det står der. Det har den ikke gjort før.

Nu har jeg sat den i gang med at skanne med Trojant-Hunter.
 
Du skriver :Det kunne også være en god idé at boote op i Fejlsikret tilstand og køre samme skanning.  Betyder der at jeg skal hente programmet ned på en cd eller usb og så tror jeg at jeg et eller andet sted har læst om Fejlsikret tilstand så det kan jeg jo prøve at Google.

Jeg har også fået svar fra web10 de skriver :  Din computer skal scannes, da det kan være virus/malware, som har give din FTP login til en hacker. og jeg kan få en ny kode.

Tror i det er bedst at jeg få en pc-forretning til at gå pc igennem ?

Også tak til Ole.
Hilsen Jette

Ind til nu har den fundet dem her :
Found malware file: C:\Program Files (x86)\CyberLink\YouCam\Language\youcam-tutorial.exe (Anock.150)
Found malware file: C:\Program Files (x86)\FTP Commander\uninstall.exe (Malw.15938)
men nu går jeg i seng så kan den køre færdig i nat.
hilsen jette
4440 mørkøv
www.jettesaner.dk

Mette Lund

Hej Jette

Her om at starte i Fejlsikret tilstand: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/start-your-computer-in-safe-mode.

Nej, du behøver ikke lægge programmet på usb/disk. Det ligger jo på pc'en, så når du har startet i fejlsikret tilstand, kører du bare programmet igen. Prøv også malwarebytes, som jeg nævnte - også i fejlsikret, men det skal først installeres og opdateres i ikke-fejlsikret tilstand.

Mvh.
Mette