landbohøjskole

Startet af Gunnar Hansen, 21 Jun 2013 - 17:07

Forrige emne - Næste emne

Gunnar Hansen

Er der nogen der ved om der findes optegnelser over personer som har taget eksamen ved den kongelige veterinære landbohøjskole i perioden 1914-1921 ? Hvis der er, hvordan finder jeg det så.


      Gunnar

Regelsen

Hej Gunnar

Ja - hvad e navnet?
Venlig hilsen
regelsen

Gunnar Hansen

hov det var en hurtig melding!så jeg håber dette er nok.
navnet er Carl niels lauritz Hansen
født 10-01-1899 i København
Jeg venter spændt

    Gunnar

Regelsen

Hej Gunnar

Han er ikke registreret som dyrlæge.
Venlig hilsen
regelsen

Gunnar Hansen

Jeg har nok stilet for højt,for han  var ikke Dyrlæge ,men examineret Fodermester,men det var nok ikke på Landbohøjskolen

gunnar

Gunnar Hansen


Hej Regelsen.

Findes der ikke Registre over andre Eksamen på samme Landbohøjskole ?

Med venlig Hilsen


Gunnar

Kristensen

#6
Der  findes en fortegnelse over agronomer, som har taget eksamen fra 1910 og frem. Agronom-uddannelsen / landbrugskandidat / Cand Agro var nok antalsmæssigt den største uddannelse på Den Kgl. Veterinær- og Landbohøjskole.

Han nævnes ikke.

Der har også været uddannelser i havebrug og skovbrug og måske landmåling på Landbohøjskolen.

jhk

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Gunnar Hansen


inger,ja jeg er klar over at jeg skal lede på en landbrugsskole,men hvor,han var født og konfirmeret i københavn,men kan ikke finde noget om ham før han blev gift i sønderborg 1924,og i forlængelse af hans efternavn står der algistrup,det er et gods nær Holdbæk,om han har været elev der kan jeg ikke finde.


    Venligst    Gunnar

Inger Toudal

Hej Gunnar

Der har været en del flere landbrugsskoler dengang end der er nu om dage. Du kan se et udvalg her:

http://mona-wwwbloggercom.blogspot.com/2010/03/skolearsskrifter-og-skoleblade_28.html

Når du ikke ved, hvor han befinder sig ved FT-1916 og FT-1921, bliver det nok meget svært at finde ud af, hvor han blev uddannet som fodermester

Eftersom han tilsyneladende er ansat som fodermester på Algistrup på tidspunktet for vielsen, kan du måske indskrænke søgningen til Sjælland - det er nok ikke den store hjælp  :(

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Gunnar Hansen


Hej Inger
Ja det ser svært ud,jeg har prøvet, om jeg kunne finde Algistrup ansatte i F.T. men det lykkedes ikke. Det må vel også være muligt at finde hans Skolegang inden Konfirmationen,men hvilken Skole?


      Venligst     Gunnar

Kristensen

#11
Han kan faktisk godt have arbejdet på Landbohøjskolen som hjælp til pasning af dyr og mark.

En fodermester kan have gået på landbrugsskole eller være udlært på et gods eller en større gård, men det kan bare være en stillingsbetegnelse i stedet for en uddannelse.
jhk

Gunnar Hansen

 Jørgen Hedegård,jeg er sikker på at han var examieret for han havde Visitkort hvorpå der stod examieret Fodermester C.N.L.Hansen.Jeg mener også han har haft en Elevtid på en Herregård el. et Gods,men hvor?

    Gunnar