Svenske aner og en vovehals

Startet af Erik Leif Abrahamsen, 20 Jun 2013 - 11:16

Forrige emne - Næste emne

Inger Toudal

#30

Maria Lauritzen, f. Norén, var ud af en søskendeflok på seks børn (se det husforhör, som Inge-Lise vedhæftede). Ved FT-1901, som jeg henviste til i et af mine tidligere indlæg, har Maria oplyst, at hun har tre levende børn, og at fire af hendes børn er døde før 1901.

Datteren Hedvig får sønnen Harry Villy Bartholdy i 1910 (Skt Matthæus 1909-1915, opslag 38 & Elias 1908-1915, opslag 83), som Søren Anders Severinsen bliver stedfar til (FT-1925, København, Strandboulevard, lige nr., opslag 23).

Ved at google aviatiker (flyver) Søren Severinsen fandt jeg ud af, at han var en af de første i Danmark, der tog internationalt flyvercertifikat - i 1911 !! Og han deltog i motorløb i 1920'erne 8)

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Erik Leif Abrahamsen

Rigtigt mange tak, jeg er ved at revidere oplysningerne i mit Ane program og har vist fået lavet koks i det, men så kan  jeg lære det kan jeg :-)

Erik Leif Abrahamsen

Så har jeg vist fået styr på mit aneprogram og jeg siger rigtigt mange tak for den store hjælp jeg har fået.
Jeg har en hel del at arbejde med nu og meget, jeg føler jeg kan søge videre gennem de mange oplysninger i har været så søde at hjælpe med.
Rigtigt mange tak til jer.

Erik