Efterkommere af Henning Marius Møller, f. 1859 i Als Sønder, Sønderborg

Startet af Lise Marie Birk, 15 Jun 2013 - 23:04

Forrige emne - Næste emne

Lise Marie Birk

Hej alle

Jeg er på jagt efter andre (end mig selv) efterkommere af Henning Marius Møller, f. 1859 i Als Sønder, Sønderborg.

På SoranerArkivet kan det ses, at han har været gift tre gange ( http://soranerarkivet.dk/biografi/index.php/Henning_Marius_M%C3%B8ller_%28R1877%29 ), men jeg er selv af et ikke-officielt bekendskab - nemlig hans møde med min oldemor Elisabeth Marie Othilia Hansen, f. 1883 på Frederiksberg i Kbh.

Min morfar er Axel Marius Møller, f. 1906 i Nathanael, Sokkelund, København.

Jeg har fra en af de 'officielle' efterkommere fået af vide, at der skulle være flere 'ikke-officielle' efterkommere... Det skulle være sønner og de fik efternavnet Møller og hans fornavne indgik i sønnernes navne.

Så er i friske på en weekend-leg; hvor mange af dem kan vi finde? Også gerne de officielle sønner, selvfølgelig.

Især mens han havde godset Vedø ved Kolind (fra 1884-1909) havde han flere forhold og der kom børn ud af nogle af de forhold. Da min morfar er født i København er der åbenbart ikke nogen geografisk begrænsning!

Jeg ser frem til jeres bud!

God weekend - hilsen Lise Marie Birk Andersen

Lise Marie Birk

Hej igen

En af Henning Marius Møllers 'ægte' sønner er Jørgen Erik Henning Møller (mor: Cecilie Boline Andersen). Men hvor er han født? Det må være efter 1912, hvor Henning gifter sig med Cecilie. Mon ikke det er i København Jørgen er født?

Henning Marius Møller havde fra første ægteskab to sønner; Svend og Erik; men hvor er de født? De må være født ml. 1885 og 1896, hvor Henning var gift med deres mor; Henriette Anna Bagge.
I denne periode ejede Henning Vedø Gods ved Kolind på Djursland (Koed sogn, Sønderhald, Randers Amt), men om de boede der og børnene er født der?

Tak for hjælpen.

Hilsen Lise Marie Birk Andersen

Jens-Christian Emborg

Hej Lise

I februar 2012 skrev jeg bl.a. dette til dig i din tråd:

I FT-1916, FT-1921 og FT-1925 bor Axel's far på Nylandsvej 77, opslag 266, 105 og121, med sin 3. kone og deres fælles søn (Jørgen Erik Henning Møller, født i Godthåbs sogn 12/9-1913, opslag 148).  
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Gitte Johansen

Og de andre er født i Koed, så kig du bare efter dem der.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lise Marie Birk

Hej Jens-Chr.

Tak for reminderen på den gamle tråd. Nu ved jeg at Jørgen er født i Kbh. Tak for hjælpen!

Hej Gitte

Tak for hjælpen med at Svend og Erik er født i Koed sogn - de er fundet nu!


Men fik Henning Marius Møller ikke børn med den anden kone Vilhelmine Louise Nielsen? Måske døde hun i barselssengen, for de var kun gift i ca. 1 år (død 2. juli 1911, Frederiksberg)?


Er det muligt for mig at lave en søgning i folketællingerne på 'marius møller' og 'henning møller' født efter 1900, for at finde eventuelle børn? Eller er FT ikke rigtigt lagt ind endnu for Kbh.?


Tak igen; hilsen Lise

Gitte Johansen

Du ved, hun dør i juli 1911.

Du ved, hvor hun bor i 1911?


Der er ingen børn i FT.

Så må du lede i Godthåb sogn efter børn, født fra 1. februar til 2. juli.

Ved hendes død står der, hvad hun er død af. Jeg kan ikke læse det, men du kan lægge det til tydning.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Eclampsia er en akut og livstruende komplikation af graviditet, er karakteriseret ved udseendet af tonic-toniske anfald, normalt i en patient, der havde udviklet Svangerskabsforgiftning. (Svangerskabsforgiftning og eclampsia kaldes kollektivt '' Hypertensive forstyrrelse af graviditet '' og '' toxemia af graviditet ''.)

Måske dette?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

København, Sokkelund, Godthåb, 1909-1916, opslag 79, nederst

Et dødfødt drengebarn.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com