Online Kirkebøger

Startet af Leif Sommerdal, 11 Jan 2011 - 14:24

Forrige emne - Næste emne

Leif Sommerdal

Den 6/1 d.å. fik vi at vide, at alle tilgængelige kirkebøger igen er online.
Er der noget sted, hvor jeg kan tjekke, hvilke KB der er lagt online.

Jeg undrer mig over et par sogne, som ikke når længere frem end til 1927 - bl.a. Ørsted Sogn i Roskilde samt Store Heddinge sogn på Stevns.

Så vidt jeg kan se i Daisy burde de være tilgængelige, såfremt de er indskannede
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jørgen Sørensen

Om den liste på AOs forside er up to date?
Det burde den være.

Oversigt over kirkebøger, der igen er tilgængelige, efter at de er kontrolleret for cpr-numre.


Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Det er forstået - men der er stadig en diskrepans mellem, hvad der ligger online, og hvad der kunne ligge online.

Med andre ord. Findes der en oversigt over, hvad der burde være online, da man jo ikke kan gå ud fra, at alle kirkebøger op til 1950 er online (svaret på dette kan jo sagtens være svaret, som Jørgen gav mig  ;) )
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)



Leif Sommerdal

Hej John,

Herligt - tak skal du have  ;D
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


John Nielsen

Hej Leif

Men ellers har du ret, der mangler 3 i Store Heddinge og 1 i Ørsted.
Det er der intet usædvanligt i, der mangler masser i de områder der allerede er udlagt.

Hvad der er langt mere interessant er at de stoppede udlægningen for 1 år siden lige før Århus amt kom på.

Hilsen John Nielsen

Leif Sommerdal

Hej John,

Ja - det er rigtig ærgerligt, hvis der ikke kontinuerligt lægges nye bøger ud.
Samtidig kunne de overveje at om-skanne nogle af de dårligt skannede bøger igen.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jørgen Sørensen

Svagt i hukommelser.
Var der ikke noget om, at de bøger der VAR lagt ud, blev trukket for eftersyn af CPR, men der er en ny runde med eftersyn af CPR i de bøger der ikke havde nået AO.
Listen kan omhandle de trukne og nu udlagte KB.
Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Jeg tror at listen kun omfatter de tidligere trukne KB.
Det kan da hænde, at der er nogen, der er i gang med at tjekke cpr i nyere KB
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kathe Rasmussen

Kig under det forum som hedder Projekter, der finder Du et indlæg "CPR. nr. project" skrevet af Susanne Fuglsang, som forklarer hvad der foregaar.

mvh
Kathe Kristensen Rasmussen
4952 Stokkemarke, Lolland

Leif Sommerdal

Tak for info.
Altid rart at blive klogere
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Erling Haagh

Hej

Den liste der er på AO, omhandler de kirkebøger der blev taget af i foråret 2010.
Scanning blev ikke stoppet og der er scannet meget  siden da, men de skal checkes for CPR inden de kan tilgængeligøres, dette project er netop startet. Når de nye kirkebøger er checket for CPR, så tilgængeliggøres de løbende og ikke som førhen amt vis. Den liste som er på AO nu, vil nok blive erstartet af en ny med de nye tilgængeligørelse.

Så vidt jeg husker så var Roskilde amt ikke på AO før CPR sagen, men vil nok være med i anden omgang.

Alle kirkebøger tilgængeliggøres lige så snart de er klar til det.

Mvh Erling