hjælp til data tak

Startet af A. H., 10 Jun 2013 - 00:49

Forrige emne - Næste emne

A. H.

Jeg søger hjælp til at finde hende der skal være min farmor som jeg nu har fundet nogle data  på men jeg kan ikke finde hende i kirkebøgerne. håber nogle kan hjælpe.

Gertrud Petersen født 9-6-1866 hjerrige i kbh, som er nordvest i kbh under københavns amt, herred: sokkelund, Skt johannes sogn 1861-1869 .

Venligst
Hermansen

Jan Koefoed Baastrup Rømer

Hej Anitta.
Du får nok mere ud af at have en tydelig overskrift, som det også anbefales øverst oppe.
Dels får du fat på dem, der kan genkende navn, sted, tid, dels undgår du at genere alle de andre.
Mvh. og god jagt.
Jan

Inge Hedal

Hej Anitta
Jeg tror, at du har fundet Gertrud Petersen her:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1901160&searchname=polit_simple

Den 1. november 1892 bor hun Nordvestvej 30 i København, men hun er født i noget, der hedder Hjerrige eller Hjerninge. Jeg kan ikke finde et sted, der hedder sådan.
Du skriver, at du leder efter din farmor, men er det så en kvinde født i 1866, du skal have fat i? Måske skal vi starte på en anden måde: Ved du, hvor og hvornår din far er født eller konfirmeret eller viet?
Mvh. Inge


Hans Poulsen



Hej Anitta

Også jeg har besvær med at finde Gertruds fødsel, dåb, forældre etc. i Sankt Johannes sogn, Sokkelund herred, København.

*Hjerrige* et et stednavn, som jeg ikke tidligere er stødt på. Kan det tænkes, at du har hørt forkert, og at måske blev sagt *Jersie* sogn, der ligger i Tune hered i Roskilde amt?

Heller ikke dér kan jeg finde noget om Gertrud.

- Hvor har du disse oplysninger fra: *Gertrud Petersen født 9-6-1866*?

- Er du sikker på, at Gertrud er født *Petersen*, og at det ikke er det navn, som hun giftede sig til?

- Véd du, om Gertrud havde søskende?

- Har du fundet Gertrud i en folketælling? Hvilken?

- Ved du, hvad Gertruds forældre hed?

- Hvis du har flere oplysninger, må du endelig komme med dem.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anni Damkjær

Hej Anitta og I andre  :)

Hvis det er gennem politiets registerblade, oplysningerne er fundet, så tvivler jeg lidt mere på datoen. Selv om indtasteren har tydet det som 1866, så syntes jeg, de sidste to tal eller i det mindste det sidste ligner et 5 tal  ???

Der ligger et Herringe på Fyn, men der var hun heller ikke  :-[

Men lidt mærkeligt, at hun ikke kommer frem i folketællingerne på DDD, lige meget hvordan man forsøger at søge.

Mvh
Anni Damkjær

Hans Poulsen

#5

*Der ligger et Herringe på Fyn, men der var hun heller ikke*

- og et Hejningen sogn, Slagelse herred, Sorø amt med (yderårene) = tidsintervallet 1854-1884, hvor hun heller ikke er at finde.

*Selv om indtasteren har tydet det som 1866, så syntes jeg, de sidste to tal eller i det mindste det sidste ligner et 5 tal*

Hvissinge i Glostrup sogn, Smørum herred, Købehavn amt, 1846-1869, her en Gjertrud født og døbt i 1855, opslag 70

Gjertrud Christensen
født 21,07.1855  
døbt i kirken 07.10.1855


Mon det er muligt at komme videre i hjælpen til Anitta Hermansen, før hun selv kommer på banen og kommenterer de bemærkninger, der er kommet her i tråden?

Bringer Politiets registerblade det fulde navn? Pigenavn? Gifternavn?

Kan det tænkes, at vi burde lede efter fx en Marie Sophie Gjertrude Povelsdatter?

Venlig hilsen
Hans

 

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Annette Kjærsgaard

Hej,

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?action=printpage%3btopic=45367.0 en tidligere tråd fra det gamle DIS hvor det fremgår at hun hedder Gertrud Rasmine Petersen.
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Hans Poulsen



Hej Annette

Tak for dit link - det er skuffende, at Anitta Hermansen ikke selv straks i sit første indlæg henviste til den tidligere tråd, men blot i tavshed siddet i baghånd og ladet andre arbejde med stoffet.

Jeg håber, at Anitta Hermansen ender med at få alle de oplysninger, som hun søger. Selv forlader jeg tråden nu.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inger Toudal

Hej Anitta

Jeg har svaret i din gamle tråd https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,45367.0.html.

Så vidt jeg kan se, er den Gertrud Pedersen, du har fundet i Politiets registerblade, ikke den rigtige.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

A. H.

Jeg beklager meget jeg ikke har været tilstede i månedsvis og fået takket og svaret jer for den store indsats i har hjulpet med, men der er simpelthen perioder på månedsvis hvor jeg bare ikke kan logge ind pga sløve servere, der går  fejl på siden hele tiden.

Dette er jeg selvfølgelig ked af men der er ikke meget jeg kan gøre ved det.

Tak for jeres store indsats for at hjælpe mig, det betyder meget, selvom jeg desværre først nu kan komme online igen.

Venligst
Anitta hermansen