Efterslægtssol

Startet af Benny Andersen, 11 Jan 2011 - 00:22

Forrige emne - Næste emne

Benny Andersen

Er der et slægtforskningsprogram som kan lave en efterslægtssol som kan udskrives. Eks. ved at klistre måske 12 -16 A4 ark sammen.
Bruger Brothers Keeper og Legacy, men jeg har ikke kunne finde funktionen i disse programmer.

Hilsen
Benny Andersen

Søren Larsen

Hej Benny

www.genbox.com Dette kan downloades og prøves i 30 dage. Du skal kigge på det diagram der hedder "Fan" og så ellers lege.

Et dejligt program, der vinder ved nærmere bekendtskab.


Mvh.

Søren Larsen
www.stass.dk
Søren Larsen


www.stass.dk
(Slægt, Den gamle ordbog, Dannebrogsmænd & Riddere, Danmarkshistorie bl.a.

Leif Sommerdal

Hej Benny,

MyHeritage.com kan lave en hel del plakatudskrifter - herunder bl.a. en vifte-oversigt, som vel er nærmest en sol.

Man kan tillige bestille udskrifter på en decideret plakat, men det er vist ikke helt billigt, men prøv at se dig omkring.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Marie Holck

Citat fra: Benny Andersen Dato 11 Jan 2011 - 00:22
Er der et slægtforskningsprogram som kan lave en efterslægtssol som kan udskrives. Eks. ved at klistre måske 12 -16 A4 ark sammen.
Bruger Brothers Keeper og Legacy, men jeg har ikke kunne finde funktionen i disse programmer.

Hilsen
Benny Andersen

Legacy laver den smukkeste sol, se under Rapporter > Legacy slægtstavler

Søren Larsen

Citat fra: Anne Marie Holck Dato 11 Jan 2011 - 20:15
Legacy laver den smukkeste sol, se under Rapporter > Legacy slægtstavler

Du bør vel retfærdigvis nævne at det kun er i den betalte version. Man kan altså ikke lige prøve det af først, som f.eks i www.genbox.com og måske i Myheritage som jeg ikke kender.


Mvh.

Søren Larsen
www.stass.dk
Søren Larsen


www.stass.dk
(Slægt, Den gamle ordbog, Dannebrogsmænd & Riddere, Danmarkshistorie bl.a.

Steen Møller Pedersen

Til Anne Marie.

Hvordan får du Legacy til at lave solen af efterslægt ?
Måske er der noget jeg har misforstået.  ???
Hilsen
Steen Møller Pedersen
http://www.steenmp.dk/family

Anne Marie Holck

Citat fra: Steen Møller Pedersen Dato 11 Jan 2011 - 21:19
Til Anne Marie.

Hvordan får du Legacy til at lave solen af efterslægt ?
Måske er der noget jeg har misforstået.  ???

Nej, det er der ikke - det er mig, der ikke har læst, hvad der er spurgt om! Men er der overhovedet nogle programmer, der kan lave efterslægtsol?

Henrik Poulsen



Hmmm... er det sådan en du mener.

Så kan The Master Geneologist.


Søren Larsen

#8
Henrik

Jeg syntes ud fra det lille billede du har vist, at det er en anesol. Proband i midt, forældre højre-venstre osv. Eller tager jeg fejl.

Anne-Marie spørger om der findes et program der kan. Ja, www.genbox.com kan. Nu afhænger solens form jo af hvor mange efterkommere der er. Jeg forsøgte mig lige, og her blev det til en halv sol.

At lave en hel sol, tror jeg vil blive umuligt, det vil under alle omstændigheder kræve endog rigtig mange efterkommere i alle sidegrene. ;)





Mvh

Søren Larsen
www.stass.dk
Søren Larsen


www.stass.dk
(Slægt, Den gamle ordbog, Dannebrogsmænd & Riddere, Danmarkshistorie bl.a.

Kaare Grodal

Hej

Solen i genbox kan blive helt rund, det er kun et spørgsmål om at finde den rigtige visning. Jeg prøvede med min farmor, hvor der er 3 tipoldebørn i søskendeflokken ligner familien en trefork :D
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Peter Bøjesen Jensen

Kan også laves i Legacy, hvis man har tilføjelsesprogrammet Legacy Charting. Så kan man lave både hele/halve og kvarte sole, og mange andre opstillingsmuligheder.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Søren Larsen

Til Kaare

Ja, nu fik jeg også leget så meget at det lykkedes, men må indrømme det ikke er den opstilling jeg bruger mest. Men man skal jo lære så længe ...

Til Peter B. jensen

Fuldstændigt rigtigt, HVIS man vil vise sine aner, men nu var det en efterslægts-sol der blev spurgt til, og det kan Legacy Charting altså ikke.

Mvh

Søren Larsen
www.stass.dk
Søren Larsen


www.stass.dk
(Slægt, Den gamle ordbog, Dannebrogsmænd & Riddere, Danmarkshistorie bl.a.

Peter Bøjesen Jensen

Sorry.
Havde lige overset, at det var den modsatte vej  :)
Korrekt at solen som Legacy Charting kan lave er for aner og ikke efterslægt.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Bjarne Lund Andersen

Ja, og "gamle" forkætrede WinFam 6.02  kan uden besvær lave både efterslægts-og anesol!

mvh

Bjarne

Kaare Grodal

Hej

Ja f. eks. Legacy Charting 7 er kun på kravlestadet i forhold til WinFam 6.02 :(, men al begyndelse er svær, så med tiden lærer amerikanene vel at gå :D
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Benny Andersen

Tak for den overvældende interesse for denne udskriftsmulighed. Jeg har bevidst afventet med at kommentere jeres indlæg indtil nu.

Jeg har tidligere kunnet udskrive sådan en sol. Det har sikkert været fra mit gamle Winfam.

Måske en geninstallering er en overvejelse værd. Jeg havde stor glæde af en efterslægtssol ved fætter/kusinerfester og når jeg var på besøg hos familien.

Er der andre der kan se behovet? I givet fald kunne det være en opfordring til at slægtsforskningsprogrammerne bliver udviklet til denne udskriftsmulighed.

Legacy eller Brothers Keeper kunne være foregangsprogrammer!!!

Venlig hilsen - trådstarter
Benny Andersen