Søger Anne Jacobine Struwe

Startet af Kurt Arne Empacher, 30 Maj 2013 - 12:21

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum Søger Anne Jacobine Struwe`s forældre er der en der kan hjælpe med det

Mvh Kurt Arne Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Mortensen

Ja,  så er det lige hvor i landet og årstal  ;)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kurt Arne Empacher

Hej Anne Det eneste jeg har at hun skulle være født i 1769,du må undskylde det kunne jeg godt have skrevet,men jeg sad med noget,der måske kan hjælpe har ikke selv fået det undersøgt,men hun bliver gift 28maj 1794 til Johan Rudolph Hessler i Ganisons kirke

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Inge Hedal

Hej Kurt
Vielsen: Garnisons kirke 1769-1815, opslag 106, 1. spalte nr. 28
Johan Rudolph Hesler Und.
officer i Kronprindsens R.
Johanne Jacobine Struwe

Mvh. Inge

Kurt Arne Empacher

Tak Inge
Vil så føje det til
Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Lise Østerberg Bahr

#5
God morgen.

Nu da Struwe/Struve og STRUVE-LANDT-BAHR (fra vores stamtavle) er indgifte, og jeg har set og ved MOMSEN også er en slægt med nogle "blade" - herimellem, vil jeg lige sætte et andet link ind med Landt Momsen men også så Struve, som måske kan belyse noget om slægterne:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=31152.0.htm

Jeg har desværre ikke selv forsket Landt et stykke tid, men vil gerne forsøge at følge dem her, da jeg mangler at få nogle flere oplysninger om dem fra noget af familien, der er lovet mig.

Mvh
Lise Ø Bahr


Thestrup-Bjørn

#6
Hej igen Kurt!

Jeg er ret imponeret over, at du har tid til at forske selv.

Det tager jo tid at forfatte så mange tråde, som du har lanceret den sidste tid.

-------

Nå men du får af mig så lidt mere hjælp (som jo er til SELVHJÆLP!).


Iflg. denne folketælling er Johanne (eller Anne) Jacobine Struwe (gift Hesler) født ca. 1767.


København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Adelgade 292,1.Opgang 3.Sal, 13, FT-1834, C5734
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Martin Seidentoff 48  Gift  Skomager Frimester  
Cartrine Eller 42  Gift  hans Kone  
Marie Seidentoff 19  Ugift  deres Datter  
JACOBINE HESLER 67  Enke  - født ca. 1767.  
Kommentarer: Jacobine Hesler underholdes af hendes Søn,som er Lakai hos Kongen
--------------------------------------------------------------------------------

- og her bor sønnen:

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Adelgade 273,1.Sahl, 3, FT-1834, C5734
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Andreas Martin Hesler 40  Gift  Kammerjæger hos hans Majestæt Kongen  
Conradine Charlotte Amalie Møller 44  Gift  hans Kone  
Emma Hendriette Hesler 7  Ugift  deres Barn
(Andreas Martin dør 3 apr 1859 i Nyborg iflg. Richters dødsfald i DK
– og så er han født FØR forældrenes vielse, nemlig 22 apr 1794 Garnison ao-opslag 75)

Hans søsters dåb (og rette navn) har du fået i en af dine mange andre tråde.

-------------------------------------------------------------------------------------

Tjek madam. Hesler = Jacobine Struwes død og begr. 1844 måske i Trinitatis kirkebog - HENDES ALDER ?

http://familytreemaker.genealogy.com/users/m/a/t/Percy-Ib-Mathiesen-Sborg/WEBSITE-0001/UHP-0291.html


Endelig kunne der være et skifte efter hende og/manden. Fødested (eller fødeland) kunne være anført.


--------

Der findes Struve i Norge og i Slesvig-Holsten (bl.a. Haderslev og på Femern) omk. 1770.


For øvrigt er der også Hesler i Norge.
En tolder i København
Christian Andreas Hesler fødes/døbes 26-11-1771 Vor Frelser, Christiania (= Oslo)
(iflg. Enkemassen v. Fogsgaard).


Men Hesler hører jo egentlig til i en anden tråd

- måske i denne https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,59887.0.html
 

--------------------

Tilføjelse:

ØH - du glemte vist at skrive, at du havde fundet hendes død i 1844 - 77 år gl. = født ca. 1767
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,60411.0.html

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Lise Østerberg Bahr

#7
Hej.

Lidt mere mere af samme skuffe:

Hesler, Jacobine og SEIDENTOFF, der er af Erichsen slægt, jeg evt. kan tænke mig mere info om og ELLER slægten:


http://www-dis.danmark.dk/forum/read.php?6,161385,161450.htm

Har du evt. noget på dem - eller andre herfra ?


med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Thestrup-Bjørn

Hej Lise!

Det er ikke helt smart at blande andre slægter ind i denne Struve-tråd - med mindre du er HELT sikker på, at det er den i emnet her nævnte.

I øvrigt virker dit sidste link IKKE.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Lise Østerberg Bahr

#9
Hej.

Ja, jeg er meget sikker på at der er sammenhæng mellem trådene - og jeg er jo selv interesseret i den tråd / de tråde ) - så det er nemmere at arbejde med jo flere infos der er tilgængelige, hellere et for meget end eet for lidt - efter min mening. Jeg har jo selv måtte forkaste meget gennem årene, der pludselig nu - er blevet relevant - har jeg erfaret ! så....

Jeg fandt noget langt på en andet udenlandsk link - husker ikke mere hvilket.

ok, det med linksne kan godt derille lidt - jeg plejer at prøve dem af inden jeg forlader tråden  ???

prøver igen.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,161383,161450

og dette virker, men er slet ikke det jeg har skrevet  ??? det er fra Hjælp til opslag hjemme og i udlandet ......

uhmm

prøver igen:

Dis Forum, Fam.Berg-Seitentop, København, tråden startet af Liza Andersen  27/8-05... og jeg forstår ikke

og jeg kan se der af hende er andre efterlysninger, jeg er interesseret i !

hvad der sker med de gamle Dis Forum links nu....
forsøger at spørge en ekspert senere - MON der er ændret NU i muligheden for at søge gamle DIS FORUM tråde frem fra webmasters side ?

MVh
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

hej igen.

tråden jeg henviser til kan findes her:

www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,161385,161450

og hedder:

Fam.Berg-Seitentop - København - Dis-Danmark

Mvh
Lise Ø Bahr

Kurt Arne Empacher

#11
Tak til dig Lise for det du har fundet ,undersøger det lige,og så til dig Thestup-Bjørn jeg er taknemelig at du bære over med mig amatøren,det der med mange tråde jeg er ikke klogere,men når det jeg ikke for svar på i en tråd men i stedet får en lang liste om dem på St.Croix og ikke den fødsel jeg søgte i København lavde jeg en ny tråd ,med ønsket om et fødested og dato derfor!!!
men tak for din hjælp hvad skulle vi nye ud i slægtforskning gøre uden nogen som dig.

Mvh Kurt

Ps og jeg ved jeg har mange bolde i luften,dette er ligesom at blive sluppet løs i en slikbutik,med en slægt så stor

Hilsen
Kurt A Empacher

Thestrup-Bjørn

Lige kort – især til Lise

Dit link ang. Berg-Seitentop viser absolut INGEN familieforbindelse til Hesler og/eller Struwe.


kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , , Adelgade 292,1.Opgang 3.Sal, 13, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Martin Seidentoff, 48 , Gift, , Skomager Frimester,
Cartrine Eller, 42 , Gift, , hans Kone,
Marie Seidentoff, 19 , Ugift, , deres Datter,
Jacobine Hesler, 67 , Enke, , hendes Søn,Underholder hende,logerende,


Hun er LOGERENDE, altså har sandsynligvis blot lejet et værelse (fordi hun måske ikke har råd til andet).

HUSK altid at "gå bagom" folketællingerne og/eller tjek den originale på AO.

Hvis du gjorde det, ville du se det, jeg tidligere har vist her i tråden, nemlig:

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Adelgade 292,1.Opgang 3.Sal, 13, FT-1834, C5734
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Martin Seidentoff 48 Gift Skomager Frimester
Cartrine Eller 42 Gift hans Kone
Marie Seidentoff 19 Ugift deres Datter
JACOBINE HESLER 67 Enke - født ca. 1767.
Kommentarer: Jacobine Hesler underholdes af hendes Søn, som er Lakai hos Kongen


- og her (som tidligere vist her i tråden) bor sønnen, Andreas Martin Hesler, der underholder sin mor, fru Jacobine Hesler:

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Adelgade 273,1.Sahl, 3, FT-1834, C5734
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Andreas Martin Hesler 40 Gift Kammerjæger hos hans Majestæt Kongen
Conradine Charlotte Amalie Møller 44 Gift hans Kone
Emma Hendriette Hesler 7 Ugift deres Barn





v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Kurt Arne Empacher

Hej Thestrup-Bjørn Jeg kan godt se hvad du mener,tror lige jeg vil bearbejde alt det jeg har fået fra jer dygtige medlemmer go tak til dig Inger jeg må også lige finde ud af hvor dine tråde støder sammen med mine der er noget at efterse

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Til Thestrup-Bjørn Jeg så først her sent at Annes død var fundet,så undskyld for det og ham Percy Mathiasen vil jeg ikke rigtig bruge der er for mange fejl,det kan selv en nybegynder se

Mvh Kurt   PAUSE
Hilsen
Kurt A Empacher

Lise Østerberg Bahr

#15
God morgen.

Nu har vi jo Struve slægt i anetavlen, så derfor min interesse - også folk der har været på De Vestindiske Øer.

Samtidig vil jeg lige nævne, at i nogle af mine tråde - viser de logerende sig, yderst relevante og betydningsfulde - ad. den videre slægtsforskning - og det er jo netop derfor slægtsforskning bliver så spændende - "Grød" kan jo også blive for kedelig !

MVh
Lise Østerberg Bahr

Kurt Arne Empacher

Tak Lise
Jeg skrev forkert navn i et svar, det var dig der skulle have haft takken for alt det du finder og jeg skal nu have fundet alle de forbindelser, der er i vores slægter,så det ser jeg frem til

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Lise Østerberg Bahr

#17
GOd morgen.


Takker for den positive tilkendegivelse Kurt - det luner da :) men - forvent, at det kan blive en langvarig eftersøgning - hold modet oppe - ind imellem dukker der nye ting op du kan få brug for - undgå at overse væsentlige -også småting- !

Jeg glemte at tilføje, at ADRESSERNE selvfølgelig også har speciel relevans, når jeg ser og ved, vi selv har haft slægt boende i nærheden - efter min mening, altid noget man skal tænke på -OG dét havde vi jo så også.


MVH
Lsie Østerberg Bahr

Kurt Arne Empacher

#18
Tak Lise for din tilbagemelding,ja der er meget der skal holdes styr på,skal lige lære at gøre det i små tempi ,og finde de rigtige tråde ,spørgsmål til hvem af vores aner hører sammen ,jeg har Heitmann,Lumholtz,Hesler,Overgaard og Heinzelmann

Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Kan nu fortælle at Anne Jacobine Struwe  dør 24-sep-1844 i Trinitatis kirke København men hvem er hendes forældre? Det har jeg ikke funde endnu er der en der ved noget
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Inge Busck Andersen

Anne Jacobine Struve døbt  1794 i Garnison dukker op her ved Google-søgning på hendes navn. Du må selv finde hende, da min færge er i havn nu 😀

Kurt Arne Empacher

Hej Inge
Jeg har været koblet af slægt& Data der var en der lagde en spam ind er meldt, tak for a tselv om du er på enfærge har du haft tid til at søge,det du fandt har jeg set fra anden side og det er ikke rigtigt hun er født i 1767 ifølge hendes død i 1844. Men i 1794 bliver hun gift så det er nok det man refererer til Men tak
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg har stadig ikke været heldig eller fundet noget og andre har heller ikke omkring min 3,tipoldemor fødsel i 1767 og forældre
I håb om at der er kommet nye til
På forhånd tak
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Inge Busck Andersen

#23
Hej Kurt Arne.
Har du ledt efter damen i Lengnicks københavnske kirkebogsuddrag? Han tager kun de fine og interessante med, men med din anes navn kan det vist også være tilfældet her 😀.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/other/index-creator/81/170120/20411724

Venligst Inge

Kurt Arne Empacher

Hej Inge
Tak for det sendte link ,kender det ikke og har lige set på det og jeg ved ikke hvordan det skal bruges og skriften er også lidt svær for mig,men nu har jeg den og må se om der er noget
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Inge Busck Andersen

Nu har jeg set dine andre tråde om familien og tror desværre ikke at de er højt nok på strå til Lengnicks, så brug ikke mere krudt & tid på ham 😉.
Venligst Inge

Kurt Arne Empacher

Tak for hjælpen Inge
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne tråd i håb om hjælp med at finde Johanne/ Anne Jacobine Struve/Struwe fødsel ifølge hendes død må det være 1767 -1769?
På forhånd tak
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Foum
Jeg prøver lige igen for at finde Johanne /Anne Jacobine Struwe fødsel og forældre
på forhånd tak
Mvh
KurtA
Hilsen
Kurt A Empacher