TILBYDES : Opslag i Navigatørenes bog fra 1938

Startet af Alexander Glavind Albertsen, 25 Maj 2013 - 19:07

Forrige emne - Næste emne

Alexander Glavind Albertsen

Hej alle

Jeg vil gerne tilbyde min hjælp med opslag i Navigatørenes Bog fra 1938, hvis i leder efter personer der evt skulle stå i den.
Oplys venligst det fulde navn, så skal jeg kigge efter i bogen for dig!

Mvh
Alexander Glavind Albertsen

Knud Madsen

Hej Alexander

Tak for dit tilbud. Jeg vil gerne høre, om Jens Christian Breum, født 19.8.1857 i Maribo, er omtalt.

V.h. Knud Madsen

Alexander Glavind Albertsen

Hej Knud

Nej, der er desværre kun en med efternavnet Breum og det er en:
Johannes Breum, f. 6.6.1896 i Fredericia
Men der står så at han er søn af Skibsfører J.C. Breum

Mvh
Alexander Glavind Albertsen

Knud Madsen

Hej Alexander

Mange tak for dit svar. Sønnen var ukendt for mig, så det giver noget at arbejde videre med.

V.h. Knud Madsen

Hej Alexander,

Tak for dit tilbud. :-)

Vil du prøve at kigge efter Holger Andersen, jeg kender slet ikke noget til ham, men han bliver gift i 1919 med Marie Petrea Olsen fra Kvarmløse i Soderup sogn på Sjælland. Han skulle være skibsfører.

Venlig hilsen
Birgit Djurhuus

Alexander Glavind Albertsen

Hej Knud

Hvis det er, så kan jeg godt maile dig et affotografi af hans billede og tekst.

Mvh

Alexander Glavind Albertsen

Alexander Glavind Albertsen

Hej Birgit

Jeg har kun fundet en Holger Andersen, der er født i Ålborg, men tilgengæld står der så han er gift i 1917 med en der hedder Ida, og da bogen er lavet står der han har adresse i København.
Jeg ved ikke om det kan være ham du leder efter ?

Mvh
Alexander Glavind Albertsen

Knud Madsen

Hej Alexander

Jeg vil gerne modtage foto og tekst.

V.h. Knud

Hej Alexander,

Tak for dit opslag :-)

Nej, jeg ved heller ikke, om det er ham, jeg søger videre på ham i København.

Venlig hilsen

Birgit Djurhuus

Alexander Glavind Albertsen

Hej Knud

Så er der sendt en mail til dig!

Og til Birgit
Held og lykke frem over, og du siger bare til hvis jeg kan hjælpe igen.

Mvh
Alexander Glavind Albertsen

Knud Madsen

Hej Alexander

Det var venligt af dig. Mange tak skal du ha'.

V.h. Knud Madsen

Tom Nauerby

Hej Alexander

Jeg håber dit tilbud stadig står ved magt om opslag i Navigatørernes bog fra 1938.
Det drejer sig om Julius Meineke Nielsen. Mellemnavnet findes i mange varianter, fx Manchi og Meinchen. Han blev født den 21. juli 1856 i Grønbæk Sogn. I folketællingen for Randers Købstad i 1880 bor han stadig hos sine forældre i en alder af 23 år, og hans profession er opgivet som styrmand.

Venlig hilsen Tom Nauerby

Alexander Glavind Albertsen

Hej Tom

Jeg har kigget bogen igennem og kan desværre ikke finde Julius. Af hvad jeg har fået forståelsen af, så er dem der står i bogen, aktive på søen, da bogen er blevet lavet omkring 1937 - 1938, så han har højst sandsynligt gået i land før den periode. Så desværre må jeg skuffe dig.

Mvh

Alexander

Mia Gerdrup

Hej Alexander,

En lille tilføjelse:

Du svarede: Af hvad jeg har fået forståelsen af, så er dem der står i bogen, aktive på søen, da bogen er blevet lavet omkring 1937 - 1938, så han har højst sandsynligt gået i land før den periode.

Det kan bestemt godt være, at vedkommende var gået i land, men bogen nævner flere personer, der på tidspunktet for bogens udgivelse, er gået i land for længst.

Så forklaringen er nok en anden.

Forlaget skrev til alle søfolk i handelsflåden, - og sendte et skema der skulle udfyldes, returneres og gerne med foto.

Ikke alle ønskede at svare, og kom derfor ikke med i bogen.
Af biografierne i bogen ses, at ikke alle udfyldte skemaet korrekt, - og derfor er nogle nævnt med meget korte biografier.
Og endelig var der nogle, der ikke sendte en foto med - og derfor kun står med biografiske oplysninger.

I øvrigt flot tilbud du giver.

Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Steen Thunberg

Hej Alexander

Vil du slå min oldefar op ?

Han hed Oluf Svendsen Thunberg, født i Skagen. Fik eksamen i Fr. havn i 1915

på forhånd tak

vh
Steen
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG

Knud Madsen

Hej Steen

Det er vist ham, som du på nettet kan finde på denne side: "Lundholm Sørensens Arkiv".

Han var i givet fald fiskeskipper, og er derfor ikke medtaget i Navigatørernes bog, som omfatter befalingsmænd i handelsflåden.

V.h. Knud

Alexander Glavind Albertsen

Hej Steen.

Der står desværre ikke noget om din oldefar i bogen.

Mvh
Alexander

Susanne Lodberg Krohn

#17
Hej Alexander

Kan du hjælpe mig med oplysninger om Kjeld Arne Brandt født 26. Juli 1907 og døde 3. Nov 1943.I Den Engelske kanal

skibet blev sænket af tyskerne i Den engelske kanal.

Jeg søger oplysninger for en efterkommer i England.

Mvh.

Susanne Krohn
Med venlig hilsen
Susanne Krohn
Susanne.steen@gmail.com

Else Salling

Hej Alexander

Mon der står noget om Carl Julius Jensen f. 10/9 1867 i Kbh.
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Susanne Lodberg Krohn

Citat fra: Susanne Lodberg Krohn [5446] Dato 20 Maj 2015 - 11:39
Hej Alexander

Kan du hjælpe mig med oplysninger om Kjeld Arne Brandt født 26. Juli 1907 og døde 3. Nov 1943.I Den Engelske kanal

skibet blev sænket af tyskerne i Den engelske kanal.

Jeg søger oplysninger for en efterkommer i England.

Mvh.

Susanne Krohn

Jeg har opdaget at mine oplysninger har lidt fejl. Hans navn er stavet forkert og fødsels datoen er også forkert. Det skal rettes til: Kjell Arne Brandt født 19. august 1907. Haslev
Med venlig hilsen
Susanne Krohn
Susanne.steen@gmail.com

John Thomsen

Hej Alexander
Jeg blev nysgerrig, da jeg så titlen på dit opslag, for hvilke ting kan en sådan bog mon indeholde?

Min oldefar, Henrik Vilhelm Olsen, var vistnok oprindeligt fiskeskipper ved Strøby Egede, men gav sig sidst i 1800-tallet til at ophugge træskibe - på standen.

Omkring 1906 forlægger han med familien residensen til Ebeltoft, hvor han siden bliver havnefoged og lods, og ejer af et større skib. Fire af hans sønner bliver siden fiskeskippere med egne kuttere i Ebeltoft, så det har været lidt af et dynasti, måske endda junta.

Kan der stå noget om sådanne personer?

Venligst
John

Erik Boysen

#21
Else Salling; Hvis du ikke har fået respons, har jeg set efter i bogen som jeg også har
CitatMon der står noget om Carl Julius Jensen f. 10/9 1867 i Kbh.

Han findes ikke nævnt. Det er sådan at bogen er fra 1938 og indeholder  3710 biografier og 2870 foto af navigatører, der havde besvaret et spørgeskema. Der var mange som ikke besvarede bogens redaktions henvendelse. 
Med venlig hilsen
ERIK BOYSEN
www.skippere.dk

OPEN YOUR MIND-USE OPEN SOURCE

Else Salling

Det var vist en for længst død tråd, jeg havde fået skrevet i - så tak for tilbagemeldingen Erik!
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273