Søkbare arkiv

Startet af Gunhild-Juliane Kåsene, 10 Maj 2011 - 11:22

Forrige emne - Næste emne

Gunhild-Juliane Kåsene

og da tenker jeg på om det finnes nettsider hvor man søker etter navn, født, fødested, osv istedenfor at vi må gå inn i kirkebøker/folketellinger og leite frem Herred, Amt og Sogn, for deretter å lete side opp og side ned etter riktig ane?
Medlem av DIS-Norge

Hans Poulsen



Hej Gunhild-Juliane

Kender du FamilySearch?

http://www.familysearch.org/Eng/default.asp

Leder du efter en Peter Jensen, som du har en anelse om fødes eller døbes i 1793 i den nordlige del af Jylland, kan du med en margen på plus 2år/minus 2år får en bunke Peter Jensen'er frem fra perioden 1791-1795.

Hvis du benytter DIS's oversigt over amter, herreder og sogne eller stednavnedatabasen KRABSEN, er mulighederne for at finde den rigtige Peter Jensen snævret ind - og så er der en række småfiduser, som jeg ikke skal trætte dig med i første omgang om, hvordan du sikrer dig, at det også ER den *rigtige* Peter, du har fundet.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Gunhild-Juliane Kåsene

Ja, jeg kjenner til Familysearch. Jeg har forsøkt å søke opp der, men har nok ikke vært tålmodig nok ;) jeg søker etter Schmidt og det er vel et navn som mange har i Danmark.

Har også søkt i Ancestry.com, det ligger ofte slektstre ute der. Men ikke fra denne familien.
Medlem av DIS-Norge

Gunhild-Juliane Kåsene

I Norge har vi mulighet til å velge f.eks FT 1865. Vi kan også velge fylke, kommune og sted, og deretter søke etter navn. Da begrenser man søket. Savner det her ;)
Medlem av DIS-Norge

Hans Poulsen



Hej Gunhild-Juliane

Tak for din tilbagemelding.

Jeg beklager, at mit svar ikke var brugbart - endsige fyldestgørende.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jesper Skov

Kender du Dansk Demografisk Database http://ddd.dda.dk/kiplink1.htm, hvor folketællingerne 1787-1850 og 1880 er indtastet (foruden delvise indtastninger fra andre år)?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Gunhild-Juliane Kåsene

Jeg fant den etter at jeg googlet i stad, dessverre så er ikke FT for Arrild i Tønder og Agerskov i Haderslev som jeg trenger lagt ut :)

Hans - og jeg kunne vært mer tydelig i spørsmålet mitt ;)

Jeg får sette i gang å bla i bøkene tenker jeg ;)

Juliane
Medlem av DIS-Norge

Inger Buchard

Arrild og Agerskov var tyske 1864-1920, så i dén periode er der ingen folketællinger, men før 1864 er der FT
Arrild:
Tønder Hviding Arrild 1769 C9574 
Tønder Hviding Arrild 1803 C1360 
Tønder Hviding Arrild 1850 C7816 
Tønder Hviding Arrild 1855 C8356 
Tønder Hviding Arrild (Kongerigsk) 1787 C5984 
Tønder Hviding Arrild (Kongerigsk) 1834 C5961 
Tønder Hviding Arrild (Kongerigsk) 1840 C6722 
Tønder Hviding Arrild (Kongerigsk) 1845 C2612 
Tønder Hviding Arrild (Slesvigsk) 1845 C7558

Ageskov:
Haderslev Nørre Rangstrup Agerskov 1769 C9502 
Haderslev Nørre Rangstrup Agerskov 1801 B8758 
Haderslev Nørre Rangstrup Agerskov 1845 C2005 
Haderslev Nørre Rangstrup Agerskov (Slesvigsk) 1803 C0829

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Ole Laursen-W.

Hej Gunhild-Juliane,

Nu nævner du ikke et årstal eller en periode, men du kan muligvis have gavn af navneregistret til Agerskov på http://www.wadschier.dk/kilder/vis_kilder_oversigt_alfa.php?landsarkiv=LAA&arkivtype=pr%E6stearkiv&Titel=s%F8nderjyske%20pr%E6stearkiver.
Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk - Følg på Facebook