Hvorfor er dette site overhovedet kørende?

Startet af Christina Jaenicke, 08 Jan 2011 - 23:41

Forrige emne - Næste emne

Christina Jaenicke

Hvorfor er dette site overhovedet kørende?

Når det ikke er tilladt at spøge om noget som helst uden man får en over nakken næsten HVER gang?

Er der virkelig ikke andet end en flok sure gamle mænd og koner her inde der ikke acceptere nye og slet ikke mig!

JA, jeg er træt at at flere her inde gang på gang lige skal vippe mig en over nakken fordi jeg spørger om noget her inde.

Er dette site kun for den lukkede skare som sidder og hygge strikker - drikker snaps om morgen og ellers er kloge på alt og ingen ting ud over at lange øretæver ud?

Det er utroligt SÅ imødekomne nogle har været!

Jeg siger TAK - Tusind tak til jer der har hjulpet UDEN at skulle fortælle mig at jeg skal gå på det og det kursus og låne den og den bog.




Niels Bjøreng

-og det er uden en avec.

Venlig hilsen

Niels Bjøreng

Arne Feldborg

Citat fra: Christina Jaenicke Dato 08 Jan 2011 - 23:41
JA, jeg er træt at at flere her inde gang på gang lige skal vippe mig en over nakken fordi jeg spørger om noget her inde.

Jeg tror det korte svar på dit udbrud, og det er jo ikke første gang du er ude med rive i en udtalt utaknemlighed overfor alle de gode svar du dog trods alt har fået, må være: Som man råber i skoven, så får man svar.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Jørgen Sørensen

Christina Jaenicke.

Gør dig selv den tjeneste, læs dine egne indlæg igennem.
Du kan ikke klage over, at du ikke har fået hjælp, for det har du, rigtigt meget.
Du har fået mange råd, og hvis du fulgte dem, og læste svarene, ville det være nemmere for dig

Når du skriver.
Er der virkelig ikke andet end en flok sure gamle mænd og koner her inde der ikke acceptere nye og slet ikke mig!

Håber jeg ikke du mener det. Det var noget mit (forkælede) barnebarn kunne finde på at syntes.

Jeg vil så hjertens gerne hjælpe dig, men en sur gammel mand er jeg ikke, det er vist kun dig, som syntes det.

Min hjælp til dig i denne trådskal altså værr - Gør dig selv den tjeneste, læs dine egne indlæg igennem.
Venligst Jørgen - 2300

Anette Korsgaard

Hej Christina

Alt afhænger af øjnene, der ser. Og der er nogle forsøg på at hjælpe, som du har tolket som en afvisning, ikke som en hjælp. Sådan ser jeg det ihvertfald.

At nogen skriver "Lån denne bog på biblioteket" betyder faktisk ikke "Jeg gider ikke hjælpe dig" - men blot at hvis du nu læste den bog ville du kunne spørge på en måde som ville give dig nogle meget bedre svar. Fordi den ville sætte dig i stand til at spørge på en mere kvalificeret måde.

Jeg har været helt grøn i denne skønne del at skoven for meget kort tid siden. Da jeg fik de samme svar som dig - og det fik jeg - sukkede jeg dybt og tøffede på biblioteket. Jeg var sikker på at det ikke ville hjælpe at læse bøger og jeg tog fejl!

Jeg vil blot sige at: Det at du FØLER dig angrebet betyder ikke at du BLIVER angrebet.

Rigtig mange dygtige mennesker har gidet bruge tiden på at skrive i dine tråde. Det BEHØVEDE de ikke. De kunne alle bare have rystet på hovedet, taget en ekstra kop kaffe og være gået videre til næste indlæg. Det at få svar på dette forum er ikke en RET - det er et privilegium. Enkeltstående mennesker sidder ved deres PC og bruger deres tid på at svare DIG! Det behøver de ikke.

Jeg oplever HVER dag at nye bliver accepteret og hjulpet tilrette i denne for dem nye verden. Men hvis man kun vil modtage hjælp på sin helt egen måde så bliver det hele meget besværligt.

PS jeg strikker meget men kan altså ikke lide snaps!

Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Billy Sørensen

jeg er ikke gammel, kun lige blevet myndig, drikker hverken snaps eller særligt meget andet, og har aldrig oplevet at nogen på dette forum har været uhjælpsom tværtimod! jeg kan kun sige tak til forummet for al den uvurderlige hjælp som brugerne har givet, og som jeg håber på at kunne gengælde på et tidspunkt

jeg må foreslå at der kommer konkrete eksempler, så er det nemmere at forholde sig til hvad sagen enligt går ud på, og jeg er sikker på at rigtigt mange brugere herinde har gode hensigter og ikke ønsker at opføre sig som nogle gamle sure mennesker, selvføleligt skal der være plads til kritik, men denne må begrundes i eksempler for ellers ved man jo reelt ikke hvad kritikken konkret er rettet imod og så kan man heller ikke stoppe noget hvis det viser sig at være rigtigt at nogle herinde desværre er som beskrevet i indlægget


Jørgen Sørensen

Billy, rart at se dig igen er det dette du søger? eller er det andre eksempler?

Citat fra: Christina Jaenicke Dato 08 Jan 2011 - 23:41
Hvorfor er dette site overhovedet kørende?

Når det ikke er tilladt at spøge om noget som helst uden man får en over nakken næsten HVER gang?

Er der virkelig ikke andet end en flok sure gamle mænd og koner her inde der ikke acceptere nye og slet ikke mig!

JA, jeg er træt at at flere her inde gang på gang lige skal vippe mig en over nakken fordi jeg spørger om noget her inde.

Er dette site kun for den lukkede skare som sidder og hygge strikker - drikker snaps om morgen og ellers er kloge på alt og ingen ting ud over at lange øretæver ud?

Det er utroligt SÅ imødekomne nogle har været!

Jeg siger TAK - Tusind tak til jer der har hjulpet UDEN at skulle fortælle mig at jeg skal gå på det og det kursus og låne den og den bog.



Venligst Jørgen - 2300

Lis Holm

Hej Christina,

Som Kennedy en gang sagde. "Spørg ikke, hvad dit land kan gøre for dig,
men hvad du kan gøre for dit land" - kunne nemt undersættes til: Spørg ikke,
hvad dine medforskere kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for dem".

Du skal vide, at de hjælpere, der har givet dig gode råd, gør det af gode
hjerter og ikke for at nedgøre dig, der er ny "i faget" - du har fået meget
hjælp trods din til tider - synes jeg - hårde tone. Det mindste man kan forlange,
er at du behandler dine "venner" her ordentligt og arbejder sammen med disse om
løsningen på dine spørgsmål i stedet for at komme med det ene anfald af "galde"
efter det andet i et ikke særligt pænt sprog Det kan godt være, at det er dit sprog
i dagligdagen, men den går ikke her! (min mening).

Vi har alle været nybegyndere - og nogen har haft svært ved det - men vi har
læst og lært - både fra bøgernes verden og igennem alle de mennesker her på DIS og
andre steder , der har givet os en hånd i ny og næ, når vi var ved at give op og ikke kunne
finde ud af at komme videre.

I stedet for at brokke dig, skulle du nærmere være taknemmelig over, at nogen har
lyst - eller måske føler sig forpligtet på den gode måde at hjælpe dig - i skolen 
når man skulle igang med et nyt fag, krævede det også lektielæsning - og det gør
slægtsforskning også.

Jeg har altid lært: Vær mod andre, som du ønsker, de skal være mod dig - det gælder
også her. Du ville få meget mere igen, hvis du var åben overfor det, du får her - betragt det
som en ny - og for os garvede - vidunderlig verden, hvor det, man giver, får man tusindfold
igen! Hvis du "slår", får du tæsk igen - det forbitrer - hvorimod, hvis du giver lidt venlighed,
får du rigtig meget retur !

Venlig hilsen
Lis Holm 2730  :) :) :)


Billy Sørensen

Citat fra: Jørgen Sørensen Dato 09 Jan 2011 - 11:42
Billy, rart at se dig igen er det dette du søger? eller er det andre eksempler?

Citat fra: Christina Jaenicke Dato 08 Jan 2011 - 23:41
Hvorfor er dette site overhovedet kørende?

Når det ikke er tilladt at spøge om noget som helst uden man får en over nakken næsten HVER gang?

Er der virkelig ikke andet end en flok sure gamle mænd og koner her inde der ikke acceptere nye og slet ikke mig!

JA, jeg er træt at at flere her inde gang på gang lige skal vippe mig en over nakken fordi jeg spørger om noget her inde.

Er dette site kun for den lukkede skare som sidder og hygge strikker - drikker snaps om morgen og ellers er kloge på alt og ingen ting ud over at lange øretæver ud?

Det er utroligt SÅ imødekomne nogle har været!

Jeg siger TAK - Tusind tak til jer der har hjulpet UDEN at skulle fortælle mig at jeg skal gå på det og det kursus og låne den og den bog.




Jo tak :-) jeg er glad for at være blevet mere aktiv igen med min forskning efter alt for længe og have været gået i stå på grund af uddannelse, heldigvis har jeg mere tid nu :-)

men det jeg mente var mere konkrete eksempler, som henvisninger til hvilket indlæg det kunne skyldes at hun har fået denne opfattelse af forumets brugere, personligt kan jeg jo ikke se det og derfor synes jeg at det brudte bedre dokumenteres, hvis man kan sige det på den måde, for selvføleligt bør der være plads til selvkritik, men anklager skal helst have beviser ellers bliver man typisk ikke dømt eller kan rette op på en fejl

personligt tror jeg at det har noget og gøre med en typisk fejl på nettet, at mennesker let misforstår hinandens måde og udtrykke sig på, man skal jo tænke på at vi sidder mange forskellige steder bag computer skærme, ikke at nogen udtrykker sig dårligt og er uhjælpsom, tværtimod hvis jeg skal sige det, men hvis man skriver med andre mennesker kan det let misforståes i hvilken tone nogen skriver, man kan være træt og derfor måske få udtrykket sig noget kortfattet og selv om det ikke er noget, så kan en misforståelse jo let opstå

jeg tror selv at denne kritik som er rettet imod forumet bunder i en misforståelse, og hvis den ikke gjorde det, jamen så tror jeg overhovedet ikke at forumet ville være så stort og bredt som det er, og jeg tror ikke brugerne gad benyttet det i det omfang som det er nu, der er jo ikke nogen der gider høre på gamle sure mænd, tværtimod så oplever jeg nogle søde mennesker, også derfor synes jeg det er vigtigt og få eksempler på kritikken da den ellers er lidt ubegrundet men kun med påstande, og det nytter ikke at vi kaster med mudder på hinanden når formålet er at vi skal kunne hjælpe hinanden, jeg tror på at Lis Holm har ret i hvad hun har skrevet "Du skal vide, at de hjælpere, der har givet dig gode råd, gør det af gode hjerter og ikke for at nedgøre dig"

fortsat god søndag til jer alle
Billy

Hans Peter Hansen

Hej alle

Denne side ejes og forvaltes af over 6.000 medlemmer, dertil kommer et stort antal brugere.

Vi har ikke den samme holdning eller måde at gøre tingene på, men kan vi så være enige om, at ingen skal hænges ud eller skældes ud, bare fordi de har en anden holdning eller måde at gøre tingene på.

Grimme ord og vendinger er derfor ikke velsete herinde.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse

Jørgen Sørensen

Hej Billy, når nogle af de s... osv. reflekterer som de gør, er der normalt en grund til det.
Grunden bliver klart fremlagt i tråden, eller i denne. - http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,4587.0.html
Tjek dem igennem og vurder indholdet.

Som jeg siger til min pensionist kone. Hvis du ikke gider støvsuge, hvorfor tror du så, jeg gider gøre det for dig. ;)

Hjælpsomheden i dis-danmark og slaegtogdata har altid været stor, og det vil den vedblive med at være.

At der så er nogle, der kan blive tøsefornærmet, er en naturlig ting. Sådan er vi så forskellige.
Lige meget hvor gal jeg er på konen, kunne jeg aldrig finde på at kalde hende en sur gammel ...

Surt er, at sidde her med Roskildesyge 4 dage før en 14 dages rejse til Egypten, og ikke vide om vi bliver raske.
Venligst Jørgen - 2300

Berit Frank Pagh

"Hvorfor er dette site kørende ?"

SLÆGT & DATA holdes kørende, fordi ca. 6000 medlemmer betaler kontingent til foreningen DIS-DANMARK.

Et flertal af medlemmerne har den indstilling, at gæster er velkomne til at spørge og svare.

Som i alle andre sammenhænge er der dog nogle forventninger til gæster.

Man kritiserer ikke maden, når man bliver inviteret til middag. Man lytter til samtalen ved bordet og deltager, når man har noget fornuftigt at sige.

Mette Fløjborg

Kære alle!

Christina, der har startet denne tråd har bedt om at blive slettet som bruger i forum. Så vær derfor rar at stoppe med at skælde hende ud nu. Hun fik luft, og en del af jer fik luftet jeres meninger med eller uden en skarp til kaffen  ;). Fortsat god anejagt til alle I brave mennesker, der hjælper og engagerer jer her i vores forum. 

Venlig hilsen
Mette Fløjborg
www.flojborg.dk

Leif Sommerdal

Citat fra: Jørgen Sørensen Dato 09 Jan 2011 - 17:30
At der så er nogle, der kan blive tøsefornærmet, er en naturlig ting. Sådan er vi så forskellige.


Jørgen,

Jeg synes at du skal se lidt nærmere på HP's indlæg og lære lidt af det.
Citat fra: Hans Peter Hansen Dato 09 Jan 2011 - 17:27

Vi har ikke den samme holdning eller måde at gøre tingene på, men kan vi så være enige om, at ingen skal hænges ud eller skældes ud, bare fordi de har en anden holdning eller måde at gøre tingene på.

Grimme ord og vendinger er derfor ikke velsete herinde.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 10 Jan 2011 - 07:43
Vi har ikke den samme holdning eller måde at gøre tingene på, men kan vi så være enige om, at ingen skal hænges ud eller skældes ud, bare fordi de har en anden holdning eller måde at gøre tingene på.
Men omvendt behøver vi andre heller ikke i længden at finde os os i de beskyldninger og sure opstød Christina nu flere gange har rettet mod os alle.

Jeg synes faktisk Hans' udtryk er ret passende i forhold til den måde hun har udtrykt sig på.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

Hvis du synes at udtryk som "gamle nar", "tøsefornærmet" og "tudefjæs" er fornuftige ord at bruge om hinanden, hvad er der så galt med "diktator", "småfascistoid" eller "imbicil".

Hvor går din grænse for hvor nedladende man skal tale til hinanden?

Faktisk synes jeg, at opfordringen med at holde en god tone burde følges, så hvis man ikke føler for det, burde man måske hellere tie.

Der er intet, der får en forum-tråd til at gå i stå hurtigere, end at undlade at svare i den.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Leif Sommerdal

Og i øvrigt vil jeg opfordre moderator til at lukke og låse denne tråd, der kommer vist ikke mere konstruktivt ud af den.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jørgen Sørensen

Leif Carsten Nielsen

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 10 Jan 2011 - 07:43
Citat fra: Jørgen Sørensen Dato 09 Jan 2011 - 17:30
At der så er nogle, der kan blive tøsefornærmet, er en naturlig ting. Sådan er vi så forskellige.


Jørgen,

Jeg synes at du skal se lidt nærmere på HP's indlæg og lære lidt af det.
Citat fra: Hans Peter Hansen Dato 09 Jan 2011 - 17:27

Vi har ikke den samme holdning eller måde at gøre tingene på, men kan vi så være enige om, at ingen skal hænges ud eller skældes ud, bare fordi de har en anden holdning eller måde at gøre tingene på.

Grimme ord og vendinger er derfor ikke velsete herinde.

Leif, som du ved, er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen, Og jeg forstår ikke sammenhænget.
Er det ordet tøsefornærmet der er et grimt ord? Eller er det noget andet jeg overser?

Jeg har ved brug af forummerne konstateret, at der er somme bruger/medlem der hurtigt får kløerne frem.
Som jeg også skrev. Sådan er vi så forskellige.
Vi læser og opfatter tingene uens. jeg vil gerne blive bedre, det kræver hjælp udefra. Du er velkommen.
Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Hej Jørgen,

Jeg har skam intet at udsætte på dig, men mener du selv at ordet "tøsefornærmet" er positivt eller negativt ladet.

Prøv at se på Berit Frank Paghs indlæg - det siger stort set det samme som dit

Og så håber jeg da i øvrigt, at du når at blive rask til din ferie.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 10 Jan 2011 - 11:16
Hvor går din grænse for hvor nedladende man skal tale til hinanden?

Min pointe er bare, at hvis Christina på det seneste har fået nogle knubbede ord med på vejen, så har hun kun sig selv at takke for det.

CitatFaktisk synes jeg, at opfordringen med at holde en god tone burde følges,
så hvis man ikke føler for det, burde man måske hellere tie.

Men om ikke andet, så er det da nyt og forfriskende, at se netop dig som fortaler for det sobre sprogbrug her i forum - og for hellere at tie end at tale. ;-)

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Hans Peter Hansen

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 10 Jan 2011 - 11:17
Og i øvrigt vil jeg opfordre moderator til at lukke og låse denne tråd, der kommer vist ikke mere konstruktivt ud af den.

Med denne opfordring lukker jeg hermed fordebatten.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse