Hjælp til opslag af borgerlig vielse - Landsarkivet for Sjælland

Startet af Anja Wesselhoff, 02 Maj 2013 - 23:45

Forrige emne - Næste emne

Anja Wesselhoff

Hej!

Er der nogen der kan hjælpe med et opslag i borgerlige vielser for Slagelse?

Viet: 28.09.1938

Navn: Elna Margrethe Wesselhoff, født 14.03.1920

Navn: Robert Johannes Jørgensen, født 19.11.1907 i Køng

Vi mangler især Elnas oplysninger da vi ikke kan finde hendes fødested, og det er ikke registreret under hendes børns fødsler. Hun er min mands farmor og linket til resten af slægten bagud med Wesselhoff navnet.

Håber der er nogen der vil hjælpe hvis de alligevel er på arkivet.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Anja Wesselhoff

Tine Susanne Olsen

hej Anja.
hvis du ikke får nogen henvendelser .kan du gå på på borgerservce i din by(det koster 52kr.ca.)  ,du har hendes fødselsdag og år.det burde være nok oplysninger til at du kan få at vide hvor hun er født ,
ved du hvor og hvornår hun er død. der står der sikkert også noget.
hvad med fadderne ved børnenes dåb er der ikke nogen bynavne der måske kunne være en ledetråd??
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Anja Wesselhoff

Hej!

Tak for den med borgerservice. Det var vi ikke klar over. Det tror jeg bestemt vi vil prøve.

Vi kan ikke finde hendes fødsel. Alle de oplysninger vi finder via hendes børn, og andre forbindelser er blindgyder. Heller ikke min svigerfar har haft de rigtige oplysninger om hendes fødested. Pt sidder vi og kigger systematisk i kirkebog efter kirkebog, da vi ved hun med al sandsynlighed er født i området Næstved - Slagelse. Men der er nogle stykker.

Vi har også forsøgt at gå den anden vej via nogle ældre aner, og vi mener at have fundet hendes mor, men vi har ikke nogen fødseslregistrering der fortæller os det er den rigtige. I det navnet er forholdsvis sjældent er det til at søge "bredt".

HVis der er nogen der har gode ideer tager vi imod med kyshånd :). Vi kan finde familien i Køng indtil 1906 hvorefter de forsvinder. Fra et barnebarn af en bror til hende vi søger, ved vi at han blev sat i pleje, hvilket jeg tror resten af børnene også gjorde. Det er en af de der familieskandaler der er rigtig sjove at finde frem. Foreksempel fandt vi min mands farfar mens vi søgte efter oldemoren. Det viser sig de er halvsøskende... kom ikke og sig at slægtsforskning er kedeligt ;).

Skulle nogen komme forbi arkivet (nu er der jo lukket en god del fra 9/5 og frem) så vil vi meget gerne have hjælpen, ellers er andre gode råd også meget velkomne.

Takker!

Tine Susanne Olsen

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Anja Wesselhoff

Den har vi heller ikke. Vi har kun min svigerfars fødsel, 2 af hans søskendes fødsel og notatet at hun er borgerligt gift i Slagelse.

Eva Dall

Hej

Du finder hendes fødsel i Ringsted Landsogn 1908-1929 opslag 150.

Hilsen
Eva

Inge-Lise Trampedach

Moderen finder du i Køng sogn, Hammer Hrd. Præstø Amt,  KB 1892-1929 opsl. 130
En tillægsspørgsmål, hvad er din fars navn og har de boet i Søndergade 32, Ringsted? For så har min mand kendt dem.  :)
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Anja Wesselhoff

Nej hvor er I bare fantastiske! Tusind tak for hjælpen. Nu har vi beviset for at onklen giftede sig med niecen.

min svigefar hedder Benny Wesselhoff Jørgensen. Men vi ved ikke om de har boet i Ringsted. Elnas første børn er født i Sct. Peders Landsogn, men de er vist 5 eller 6 børn i alt.

Tine Susanne Olsen

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr


Tine Susanne Olsen

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Inge-Lise Trampedach

Den familie Wesselhoff min mand kendte i Ringsted:  manden hed Martin Wesselhoff, han handlede med grøntsager og havde brevduer.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Anja Wesselhoff

Det er en anden gren af familien så jeg kender ham desværre ikke.

Anja Wesselhoff

Men der var en Martin Wesselhoff der var fadder til Elnas dåb. Kan være den samme.

Inge-Lise Trampedach

Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav