Hej Jørgen,
Tak for et inspirerende link, som jeg iøvrigt kom til at grave længere ned i. Det er jo overvældende, hvor langt man kan komme rundt via kulturministeriet hjemmeside.
Kære Anette,
Lyseslukker er vist det sidste jeg vil kalde dig.
Jeg er enig med dig i, at søgbar digitalisering af FT og KB har højere prioritet end lægdsruller - ikke mindst set ud fra et ligestillingspolitisk synspunkt

. Samtidig er jeg enig med dig i, at færdiggørelse er helt essentielt.
Men jeg sidder og overvejer, om det er muligt at bringe andre spillere ind i scanning/offentligørelse end SA/DDA og os andre, som involverer os. Blandt de strøtanker, der melder sig hos mig er:
Mormonerne har vist allerede en hel del af lægdsrullerne på mikrofilm. Disse må være billigere/lettere at konvertere til et web-baseret format
Google har tidligere været på banen med tilbud om gratis at scanne dansk materiale til offentliggørelse på nettet. Kunne en form for lobbyarbejde vende deres interesse i retning af vores interesser
Som sagt er det blot strøtanker, og der ligger sikkert mange udfordringer i at føre dem ud i livet - politiske/ophavsrettigheder/praktiske, men udfordringer er jo kun til for at bliver overvundet.