Hvem var Johan Carl Ferdinand Kallenbach, 7.12.1808 -KB 1792-1813 opsl 183 nr 31

Startet af Lise Østerberg Bahr, 26 Apr 2013 - 16:33

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.


Ad.: min tråd omkring GANDHI, og bl.a./ Kallenbach, Hermann,

er der flere Kallenbach´ere i DK og der var en tidligere tråd af Hanne Geertsen med inputs tilbage i 2010 -

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,683310#msg-683310

(hvorfor kan vi i.ø. ikke bare hente dem/de gamle indlæg - i det nye forum uden besvær ?)
.........

Der har tidligere været et indlæg om

Barn
Johan Carl Ferdinand Kallenbach, *07-12-1808, i Frederiks Tyske Kirke, Sokkelund, København.

Han blev gift med Bolette Christine Hansdatter (Hansen) Den 10.02.1805 i  Frederiks Tyske Kirke, København ved Jonas´s fødsel står hun som Betty:

Hvem var familien ?

med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Jane Valkær

Hej
Jeg kan ikke komme ind på dit linket til din tidligere tråd.

Kallenbach'er fra denne hjemmeside:
http://www.danbbs.dk/~stst/kbh_kbg_reg/foedte_k.htm

B: Christiane Wilhelmine                                         
F: Johan Daniel Kallenbach - musketer                     Døbt: 01.02.1770
M: Constantia Juliane                                             Sogn: Citadel 

B: Anne Lovise                                                   
F: Johan Daniel Kallenbach - musketer                     Døbt: 14.04.1772
M: Constantia Juliane                                             Sogn: Citadel                 
''''''''''''''''''''''''''''''''''
B: Henriette Frederikke                                           Født: 26.01.1793
F: Johan Gotfred Kallenbach - rebsl. 4c                           Døbt: 03.02.1793
M: Anne Marie Hansdatter                                          Sogn: Holmen 

B: Johan Conrad                                                   Født: 14.12.1795
F: Johan Gotfred Kallenbach - rebsl. 3c                           Døbt: 27.12.1795
M: Anne Marie Hansdatter                                          Sogn: Holmen                   
Anm: Far som KALLENBAK                                           

B: Constantia Marie                                               Født: 16.06.1800
F: Johan Gotfred Kallenbach - rebsl. 2c nr 6               Døbt: 27.06.1800
M: Anne Marie Hansdatter                                          Sogn: Holmen                   
Anm: BIØRNEG., Far som KALENBACH                                 
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
B: Frederik Wilhelm                                             
F: Johan Frederik Kallenbach -                                    Døbt: 25.11.1804
M: Bolette Christine Hansen                                       Sogn: Den Kgl Fødselsstiftelse
Anm: Far som KALENBACH                                           

B: Carl Ferdinand                                                 Født: 09.01.1806
F: Johan Frederik Kallenbach - barber                           
M: Betty Christine Hansen                                    Sogn: Frederiks Tyske Kirke 

B: Johan Carl Ferdinand                                           Født: 07.12.1808
F: Johan Frederik Kallenbach - barber                           
M: Betty Christine Hansen                                         Sogn: Frederiks Tyske Kirke 
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Tre stk.s Johan'er.
Måske kan du bruge disse oplysninger.

Mvh
Jane   

Lise Østerberg Bahr

Gog tidlig lørdag morgen.

Tak Jane.

Jeg ser på det, og ja - mærkeligt jeg kunne heller ikke komme ind på den gamle tråd mere ?

Med venlig hilsen
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

#3
Hej


Tak for svaret Jane .... OG jeg har nu selv på ROOTS WEBfundet en MASSE KALLENBACH slægt på WOLF & LUND familiernes hjemmeside - Vejle og Præstø omegnen.

p.s. PÅ min MUFF efterlysning har jeg set på Internettet, at den også har slægtsrelation til KALLENBACH slægt i Tyskland (og tidligere DDR) - Schweiz - USA m.v. alt sammen  noget jeg i forvejen er bekendt med, men som jeg lige vil efterprøve på enkelte grene !

Se i øvrigt min tråd GANDHI om en af Kallenbach´erne ....også

MVH
Lise Østerberg Bahr


Annette Damgaard Hansen

#5
Har kigget lidt videre og for mig ser det sådan ud:

Johan Carl Friderich Kallenbach og. Betty (Bolette) Chirstine Hansdatter
De får sønnen:

Præst Johan Carl Ferdinand Kallenbach f. 1808)  g.m. Nanna Augusta Meinig
De får sønnen:

Musiklærer Herman Carl Meinig Kallenbach (22-03-1845) g.m. Caroline Emilie Sidenius (1848 - 1882)

Deres Børn:
Nanna Elisabeth Kallenbach (1869 - )
Ingeborg Kallenbach (1871 - 1933)
Lily Kallenbach (1880 - )

Caroline Emilie Sidenius kan føres et stykke tilbage via linket her:

http://eschricht.eu/min/pb3f2e5a9.html

KH Annette

Lise Østerberg Bahr

#6
God morgen og tak for jeres indlæg.

Ja, Kallenbach / Meinig familien fandt jeg godt nok også - og det ser skam spændende ud, og SIDENIUS er jeg selv tidligere ofte "faldet" over, så må se hvad jeg kan få ud af det hele.

www.nyheritage.dk/site-families.../Ullits-familien?...

+ Antoinette Sidenius (Østerberg) +3 Mere 3. Zeth.

politiets regisgerblade, Poul SIDENIUS ... Gimlinger Stillinger: Student,  Adresser 1-1-1917: Fra Schleppegrellsgade 4, 3. hos BOYSEN - TIL GULDBERGSGADE 43 -  B I N G O !!! Der boede jo (vores) slægt på flere etager ovenikøbet .....

Ad en udenelandsk indlæg:

International kritiker trækker "Lykke-Per ud af glemslen/INFORMATION - hvor jeg selv havde et indlæg nederst.: ...."præstegårdshjem drager den unge Per, alias PETER ANDREAS  S I D E N I U S, ud i verden for at realisere" .....

og endnu en tråd fra Dis-Forum: 13.05.2011 med 30 indlæg - 21 forfattere:

RE: Sadelmager Peter Østerberg, sadelmager i Præstø 1901, ...
(jeg husker Tove Østerberg Olsen - har haft dette indlæg)

og et indlæg mere:
....Hi Arlene,
Peter Andreas Christian Sidenius and Christine Sidenius vere living at Vesterbrogade ...."

Somme tider er det godt man er vedholdende!

MVH
Lise Ø bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.

ad det gamle indlæg med oplyslningerne om ØSTERBERG slægten hedder:

Peter Østerberg, sadelmager i Præstø 1801.
Indsendt af Tove Østerberg Olsen 18/4-08 kl. 13.24


min tråd om Heinrich André Østerberg, født i Flensburg, 1 år i 1885, Øster Farimagsgade 24, 4., København Ø. er denne:

http.://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,6462234,661717
af 02-06-2010

Så er det bare spørgsmålet hvordan disse Østerbergeres fam.relationer indbyrdes har været - de har jo kendt hinanden -ved jeg nu (GULDBERGSGADE 43 - har da været et KARDINALPUNKT/KRYDSFELTSPUNKT/kobling til/i slægten (jeg er klar over Petrus Østerberg tilhører den gren der kommer via Præstø
.../Maribo ?Sakskøbing/Nysted - med kendskab til PETERS-DORF på Fehmarn, - Østerberg/Bahr slægten Thomsen ?)

Jeg vil blive meget glad for at få taget denne efterlysning op igen - ved ikke om Tove Østerberg Olsen fik opklaret sin efterlysning af Petrus .

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#8
hej igen... og ad.:


KALLENBACH (dvs. ØSTERBERG-sidegrens indgift) - MEINIG-+ KJELLBERG-SIDENIUS slægter....

+ad.:

Christensen/Erichsen/Thorsager/Villaume/Wøldike og alle de andre....

og ad.:
Henrik Pontoppidans LYKKE-PER og
Henrik Pontoppidans - i hvert fald ene- skriveri i min ane Anna Bahr og Emma Gruub´s hus TULIPANHUSET i Zytfensgade 3, (nu 1) i Dragør....

se ad : Lykke - Per ud af glemslen  / Information
samler jo for mig endnu mere "trådene" eller her:

http://www.henrikpontoppidan.dk/text/seclit/secartikler/thrap_meyer/lykke-per_2.html

og ad.:
www.prebenhansen.eu/Aneliste.html
om/vedr.:
....gift med Nielsine Marie Sidenius den 29. december1887 i  Matthæuskirken i København....Anna Svendsen BAHR  *7. oktober 1716 i HVILSAGER død 14. juli 1769.

Det kunne også være interessant at følge disse  =SIDENIUS/BAHR idet jeg har både - Østerberg og Bahr indgangsvinkel  - SIDENIUS slægt = kan være een af koblingengerne - og via Kallenbach naturligvis, men også på Preben Hansens side findes ELLER slægten, der også har ØSTERBERG indgift...
= Østerberg Eller. (Eller navnene føjet sammen med bindestreg).

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr



Lise Østerberg Bahr

God morgen .


Jeg takker jer begge

Jane og Annette

mange gange for jeres tilsendte, det er dejligt med respons - jeg har i hvert fald noget at arbejde videre med.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr