Registreringer imellem tællinger?

Startet af Christina Jaenicke, 07 Jan 2011 - 23:14

Forrige emne - Næste emne

Christina Jaenicke

Jeg forsøger at finde ud af om der er nogle registreringer imellem to folketællinger og om der er nogen mulighed for at finde oplysningerne i 1872 i København på Enghavevej 12.


Peter Kristiansen

Jeg tror det ikke. København fik netop en ekstra folketælling i 1885 for at holde bedre styr på de mange mennesker der kom til København i de år. Og så følger Politiets registerblade i 1892, som skulle opdateres mindst hvert halve år.
M.v.h. Peter Kristiansen


Christina Jaenicke

Hej Peter
desværre har du jo nok ret  :-[
hvordan hulen gør jeg det så når de er "hoppet" udenom en tælling og de ikke er at finde på adressen?

Hej Verner
umiddelbart ser det ud som om det først er startet i 1923, men jeg kan selvfølgelig tage fejl  :-X da jeg ikke kender site  :)
men kan jeg søge på navne eller hvordan søger man bedst i det?

Verner Bentsen

#4
Christina, prøv at læse hvad der står på den side jeg henviser til, så finder du svar på dine spørgsmål.

Mvh Verner

Flemming Willum Petersen

Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.


Peter Bøjesen Jensen

Kære Christina

Nu ved jeg ikke, hvornår du er begyndt at slægtsforske, men jeg synes, at du opretter mange tråde her på DIS, som du ville kunne få svar på, hvis du gad selv at prøve at finde dine oplysninger.

Tror nok at rådet er blevet givet til dig før, men nu kan jeg altså ikke lade være med at give dig det igen.

- Søg på google eller andre søgemaskiner efter hjælp inden du stiller spørgsmål her på forum
- søg på f.eks. www.sa.dk her findes også mange interessante oplysninger
- Køb nogle bøger omkring slægtsforskning
- Mange andre muligheder.

Det virker som om, at du bare skrive her til DIS forum, hver gang du er i tvivl om det mindste. Prøv dog selv at finde svar.

Har selv forsket i mange år (med ophold), og er bestemt ikke erfareren i forhold til mange andre. Men jeg prøver dog at se om jeg kan finde svaret andet steds inden jeg lægger en forespørgsel på DIS.

Har set flere gange, at du har fået henvisninger til andre sider, hvor du ville kunne få dit svar.

Hvis du så er i tvivl om det, som bliver skrevet der, så kan du jo lave et indlæg. Men så henvis til at du ikke forstår hvad der står skevet.

PS: slægtsforskning er ikke noget man "lige" får ordnet i løbet af ½ år. Bliver man først grebet af det, er det en "livsinteresse". Og man bliver aldrig færdig. Men det kræver også en masse arbejdstid fra en selv. Og man kan ikke forvente, at andre skal komme med ens resultater.

Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Flemming Willum Petersen

Det var et fejlindlæg.

Jeg ville henvise til politiets registerblade, men så så at du ledte efter en registrering i 1872,
hvor de endnu ikke var oprettet.

Jeg kunne ikke slette mit indlæg, og derfor skrev jeg "fejl".
Forsker pt. i slægten Jog fra det sydvestlige Lolland. Dertil søges altid oplysninger om glarmestre/rakkere på Lolland og Sjælland.