AO sort hul i Eskilstrup

Startet af Carsten Bach Kristiansen, 21 Apr 2013 - 16:26

Forrige emne - Næste emne

Carsten Bach Kristiansen

Hej,

Er det kun mig der for et sort hul i Marbo, Eksilstrup, 1855-1891, opslag 76.

opslag 75 og 77 mfl virker fint.

Hilsen
Carsten

Christian Grøndberg

#1
Hej Carsten,

Så vidt jeg husker, så er netop dét opslag ikke lagt ud, og det skulle være fejlmeldt. (Det var i hvert fald fejlmeldt på den gamle AO-side)

Du søger måske min ane, Maren Kirstine Jørgensen, som jeg mener (uden at kigge i mine notater) skulle være registreret på netop dén kirkebogsside?

Med venlig hilsen
Christian

Carsten Bach Kristiansen

Hej,

OK, og nej desværre ikke, jeg er på jagt efter Anne Gjertrud Rasmusdatter født 26 januar 1858.

Hilsen
Carsten

Christian Grøndberg

Ok.

Min ane skulle være født i august 1858, og hun står måske på samme side som dine ane. Igen uden at kigge i notaterne, så mener jeg, at det er opslag 76 eller 79, jeg mangler.

De(n) manglende side(r) skulle komme på AO med tiden.

Med venlig hilsen
Christian

Lasse Jensen

Jeg er bosat i Nørre Alslev, og vil godt prøve at smutte forbi lokalarkivet og kigge i kirkebøgerne for Eskilstrup imorgen aften (de har kun åbent mellem 17-19 mandag).

Hvis det har interesse ?

Bare skriv hvad jeg skal kigge efter.

/Lasse

Carsten Bach Kristiansen

Hej Lasse,

Det er Anne Gjertrud Rasmusdatter, født 26 januar 1858 af
Rasmus Jensen og Johanne Jensdatter.

Johanne har ingen oplysninger om så hvis der står alder på moderen er det af interesse
Måske står der et vielsedato, eller andre oplysninger.

Det eneste jeg ved er at Rasmus Jensen er meget gammel for at få børn ca 70 år, da han er født 1788 i Kolt sogn i Århus amt hvis det nu passer med at de er deres barn.

Hilsen og tak på forhånd
Carsten


Christian Grøndberg

Citat fra: Lasse Jensen Dato 21 Apr 2013 - 22:40
Jeg er bosat i Nørre Alslev, og vil godt prøve at smutte forbi lokalarkivet og kigge i kirkebøgerne for Eskilstrup imorgen aften (de har kun åbent mellem 17-19 mandag).

Hvis det har interesse ?

Bare skriv hvad jeg skal kigge efter.

/Lasse

Hej Lasse.

Min ane hedder Maren Kirstine Jørgensen og skulle være født i august 1858. Det kunne være dejligt, hvis det kunne blive bekræftet, at hun er opført på den manglende side. Eventuelt med kopi/scan/fotografi.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen,
Christian

Lasse Jensen

Svar til Christian :

Jeg store klokker var selvfølgelig kommet afsted uden kamera :-(

Men jeg har fundet Maren Kirstine Jørgensen og afskrevet kirkebog.

Hun står som nr. 10 på siden

Født: 17 august 1858

Døbt: i kirken den 19 september 1858

Forældre: Indsidder Jørg. Peter Hansen og hustru Ane Birthe Hansen, 25 Aar, af Oustrup Enge

Faddere: Pige Ane Gjertrud Hansen Taarup Thorkildstrup Sogn og Pige Grethe Pedersen, Engene. Ungkarl Ole Larsen, ibid. Parcellist Peder Lollike, ibid og Morten Jensen, ibid.

Det skal siges, at lokalarkivaren og undertegnede var noget usikre på om der nu stod Birthe i moderens navn, og også som der stod Parcellist ved Peder Lollike - men vi er næsten sikre.

Håber det kan hjælpe.

/Lasse

Lasse Jensen

Svar til Carsten:

Jeg har fundet Anne Gjertrud Rasmussen - det skal dog med det samme siges, at den Rasmus Jensen der er fader til Anne ikke er i nærheden af 70 Aar, så det er ikke sikkert det er den samme som du efterspørger.

Født: 26-01-1858

Døbt: 25-04-1858

Forældre: Indsidder Rasmus Jensen og hustru Johanne Jensen 31 aar, Oustrup Enge.

Faddere: XXXX Rasmussen i Maglebrænde. Pige Catr. Johansen fra Taarup. Ungkarl Jens Peter Pedersen, Lillebrænde. Husmand Hans Myssen, Sørup. Ungkarl Jørgen Rasmussen, Oustrup Enge.

Derudover har jeg fundet en søster ved navn Karen Rasmussen til Anne Gjertrud Rasmussen der er født d. 10-03-1855.

Endnu en søster der hedder Maren Kirstine Rasmussen f. 1853 i Falkerslev. Falkerslev Sogn 1834-1859, opslag 82.

Så har jeg fundet en folketælling for Eskilstrup hvor de figurerer. FT1855, Eskilstrup, Opslag 2.

Rasmus og Johannes vielse kan ses i Falkerslev, 1834-1859, Opslag 160.

Håber det kan  hjælpe med at af- eller bekræfte noget hos dig.

/Lasse


Carsten Bach Kristiansen

Hej Lasse,

Du skal have et STORT tak for hjælpen med oplysningerne, nu må jeg undersøge lidt nærmere og se hvad der er rigtigt.

Hilsen
Carsten

Christian Grøndberg

Citat fra: Lasse Jensen Dato 22 Apr 2013 - 19:31
Svar til Christian :

Jeg store klokker var selvfølgelig kommet afsted uden kamera :-(

Men jeg har fundet Maren Kirstine Jørgensen og afskrevet kirkebog.

Hun står som nr. 10 på siden

Født: 17 august 1858

Døbt: i kirken den 19 september 1858

Forældre: Indsidder Jørg. Peter Hansen og hustru Ane Birthe Hansen, 25 Aar, af Oustrup Enge

Faddere: Pige Ane Gjertrud Hansen Taarup Thorkildstrup Sogn og Pige Grethe Pedersen, Engene. Ungkarl Ole Larsen, ibid. Parcellist Peder Lollike, ibid og Morten Jensen, ibid.

Det skal siges, at lokalarkivaren og undertegnede var noget usikre på om der nu stod Birthe i moderens navn, og også som der stod Parcellist ved Peder Lollike - men vi er næsten sikre.

Håber det kan hjælpe.

/Lasse

Hej Lasse,

Mange tak for det. Jeg vidste jo egentlig godt, at hun ville være på kirkebogssiden, men det er rart at få det endeligt bekræftet.

Ang. moderens navn: Andet fornavn er Elisabeth eller Lisbeth.

Med venlig hilsen
Christian

Lasse Jensen

Hej begge,

Dejligt at kunne hjælpe, enten med det videre arbejde, eller bekræfte tidligere fund.

/Lasse