Stofsky igen

Startet af Kurt Nielsen, 12 Sep 2012 - 13:58

Forrige emne - Næste emne

Kurt Nielsen

Ja, jeg ved godt der er 2 tråde med Stofsky, men det er ikke mig der har oprettet dem, og laver her en status, for at se om vi kan komme videre.

Richard Alexander Stofsky er født 24.5.1907

Sogn 75 Fødselsstiftelse side 76
No. 284 Født 24. Maj 1907, Fr.597 Richard Alexander Stofsky. Ugift Fødende No. 601 Alder 16.
Daabsdag: 28. Juli i Jesuskirken af Past. Ussing

Sogn 60 Jesuskirken side 55.
Født 24. Maj 1907 Den Kgl. Fødselsstiftelse Richard Alexander Stofsky, Ugift Franziska Stofsky (16 Aar) f.t. gl. Jernbanevej 30, Døbt 28. Juli 1907 i Jesuskirken.
Faddere: Arbejdsmand Otto Madsen Frederiksstadsgade 9 2sal, Fuldmægtig H? Plougs Hustru Marie Rahbeks Allé 32, Forstanderinde Jenny Jørgensen, Gl. Jernbanegade 30.
Anmrk. Daab tilm. Fødst. 19/8.07

Alle med navnet Stofsky i danmark, er efterkommere af Richard, og de kan ikke hjælpe.

Richards mor Franziska boede her.

I 1906 påbegyndtes på privat initiativ en indsamling til oprettelsen
af et hjem for ulykkeligt stillede mødre. Indsamlingen resulterede i,
at den 17. januar 1907 åbnedes ´Mødrehjemmet i Valby´, en selvejende
institution, på adressen Gl. Jernbanevej 30 (matr.nr. 146, Valby) med
plads til 10 mødre med deres spæde børn. Man optog førstegangsfødende,
ugifte kvinder sammen med deres barn, og gav dem ophold et år.
Sommeren 1909 flyttede Mødrehjemmet til Beckersgaard, Gl. Køge Landevej
(matr.nr. 8b, Valby

Da Richard var ca. 1 år blev han bortadopteret, til familien Hansen i Søby Sønderhald Randers
Jeg har ham i alle FT. efter hans fødsel.

Det jeg søger er Richards far, som nok er en umulig opgave.
Franziska Stofsky må være at finde i ft. 1906 hvis hun da er i Dk på det tidspunkt.
Hun bliver muligvis også gift i DK.
Hvis hendes far også er i DK må han jo også være i nogle FT, og død et sted.

Richard har selv fortalt han kom fra Polen. Hvor vidste han det fra, enten er det rent gætværk på grund af navnet, eller også har det stået i adoptionspapirerne.
Så kære medforskere, hvis i render ind i navnet Stofsky, er jeg meget interesseret.

Mvh. Kurt Nielsen

Susanne Andersen

Hej Kurt

Jeg er også interesseret i at finde ud af hvor Franziska Stofsky kommer, men jeg har allerede fundet noget om hende via politiets registerblade under Franciska Stafsky, dvs. jeg fik hjælp af Genealogy forum i Facebook. Der står at hun blev født i Als den 10. august 1891, men indtil videre har jeg ikke fundet hende i kirkebøgerne, men det gør jeg.

Synes at vi har skrevet sammen før for længe siden. Og nu spørger jeg dig forsigtigt. Er du den fætter fra Sønderborg?

Min svigermor er Doris Stofsky.

På polititets registerbladet står der at hun er kommet i 1907 til København men hvorfra det står der intet om.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2519902&searchname=polit_simple

Hun boede på det tidspunkt på Kløverbladsgade 5?, sal 5.

Kig selv på det.

Håber at vi kan hjælpe hinanden.

Hilsen Susanne, Randers

Anne Mortensen

Født på Als.
Var Als tysk i 1891 ?

Jeg ved det ikke, men øverst på Pol.reg. står Regbl. II - hvilket skulle betyde at vedkommende ikke er dansk af fødsel.

Læs om Regbl. II et stykke nede:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=144&Itemid=95&lang=da
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

christian stofsky

hej. til alle jer der søger i slægten hvem i er ved jeg ikke men vil da gerne hører om min familie.på for hånd tak. hvis det kan hjælpe jer så hed min far leo møller stofsky .født i1927..og min bror richardt alexander mæller stofsky .født 1969 tror nok han er opkaldt efter min fars far. mvh christian stofsky

Kim Gade

Als var tysk 1864-1920.

Kendte selv personligt engang en Svend Stofsky i Hørup på Als. Han har været død i mange år. Må have været engang i 70'erne. Han har 2 levende sønner, som er sidst i 40'erne. John og Kurt. Begge bosat på Als. Mere må jeg jo så ikke oplyse om dem.
Mvh.
Kim Gade

Kim Melchior

#5
Teknisk uheld, jeg beklager. Mit indlaeg hoerer ikke til i denne traad.

Mvh,

Kim Melchior (USA)

Kurt Nielsen

Susanne, det er rigtigt vi har skrevet sammen før. Jeg er en bror til Martha, som var gift med Henry Stofsky.
Så jeg har  mødt de fleste af Stofskyerne, også din mand, men da var han ikke ret gammel.
Ved Ricards vielse står der at moderen er Franziska Jørgensen født Stofsky fra Korsør.

Mvh. Kurt Nielsen

Verner Bentsen

I forbindelse med Susannes PolReg link, mener jeg der står nr. 59 5. sal. Se vedhæftning.

mvh Verner

[vedhæfting slettet af admin]

Susanne Andersen

supergodt set.

Ja jeg har fået en del hjælp fra hjælpsomme slægtsforskere på Facebook, og vi har hermed fundet ud af følgende:

Franziska Jørgensen, født Stofsky i Asserballe ved Als, Sønderborg den 16. maj 1891.
Hun blev gift den 22. marts 1910 i Søby kirke med Hans Peder Kristian Jørgensen. Forlovere var bl.a. August Hansen (Richards plejefar).

Det lader til at Franziska kendte plejeforældrene.

Hun døde den 12. juli 1942 på Korsør sygehuset. Hendes bopæl var: Nygade 32, Korsør

Franziska var datter af Dorthea Rasmine Jensen og Johan Stafsky. Hun havde også en bror som hed Johannes Marius Stafsky, som blev født i 1893 i Søby sogn, Randers.

Ved Richards vielse kan man se at der blev rettet på efternavn fra Stafsky til Stofsky. Se kirkebog for Søby sogn, Randers 1926, opslag 220.

Hvis der er mere du vil vide, så skriv du bare igen.

Jeg arbejder videre med sagen om Franziskas far, hvor han stammede fra.

Hilsen Susanne

Kurt Nielsen

Super, det var noget af et gennembrud. Hun er så gift 7 km. har fra hvor jeg bor.

Mvh. Kurt Nielsen


Kurt Nielsen

Hvor finder du vielsen 1910 ?  Jeg kan ikke finde den i Søby.

Mvh. Kurt Nielsen

Frank Green


Vielsen er indført i Halling Sogn ligesom hendes konfirmation.

Mvh


Susanne Andersen

Hej Kurt

Undskyld det var i Halling. Forvekslede det med Richards vielse.

Halling viet i 1910, opslagnr. 167

Det der irritererer mig lige nu, er at der er lige kommet nye kirkebøger også for Asserballe, Als, Sønderborg men kun for konfirmation, så jeg må stadig vente med at se Franziskas far, hvor han kom fra (hvis der altså står det).

ja tænk at hun ikke boede så lang væk som vi havde troet. Og tænk at hun kendte hendes søns plejefamilie, så hun må have lavet en aftale med dem på et eller andet måde.

Det der kunne være fantastik var at der er billeder af Franziska.

Hilsen
Susanne

P.S. skriver igen, når jeg finder mere nyt om Stofsky-familie

Ved for resten der er nogle der tog til USA, men det kigger jeg lige på for at være sikker på sagen.


Kurt Nielsen

Hvor finder jeg så Johannes Marius Stafsky født.
Jeg har ledt i Søby og Halling uden held.

Mvh. Kurt Nielsen

Kurt Nielsen

Fint med den konf. Frank, så ved vi da hvor hun er 1905.
Dvs født Asserballe. 1891
Er i Villendrup/Halling 1905
Får barn 1907 i Lyngby
Bliver viet i Søby 1910
Barnet bliver adopteret til Søby.

Kurt Nielsen

Susanne jeg går ud fra du har Dorthe Rasmine Jensen født 16.5.1866 i Hørning.
Hendes far død før hun bliver født.

Mvh. Kurt Nielsen

Frank Green

Hej Kurt

Ville gerne linke til tråden på facebook,så du kunne se det hele,men kan ikke finde ud af det.

Dorthea Rasmine dør 40 år gammel i Søby.1892-1915 opslag 166

Lillebroderen til Franzeska er født i Hørning,Randers 1892-1916 opslag 5

Franzeska's børn er født 1910 i Søby og fra 1912-1924 i Korsør.

FT-1925 Korsør,Taarnborgvej opslag 129


Franzeska er tilbage i Søby i 1906(opslag 5) fra Halling..

FT-1901 Randers,Søby opslag 179

Mvh

Kurt Nielsen

Tak for oplyningerne. Jeg skulle lige til at skrive dem på, da jeg så den besked, så jeg havde selv fundet dem. Jeg har ledt efter den tråd, men kan ikke finde den.

Mvh. Kurt Nielsen

Kurt Nielsen

Frank kan du ikke klikke oppe i "adr. linien" og højreklikke - vælg copier og derefter indsætte her.
Jeg ved ikke om det virker.
Susanne jeg har sendt en venneanmoding i FB. så måske du kan hjælpe den vej med et link.

Mvh. Kurt Nielsen

Frank Green

Prøvede men det virkede ikke,men det er denne gruppe.

Facebook, Genealogisk forum
http://www.facebook.com/groups/genealogiskforum/#!/groups/genealogiskforum/



Bente Wanning

 :)
Tak for et super facebook link
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Kurt Nielsen

Så lykkedes det at finde tråden.
Tak for hjælpen.

Mvh. Kurt Nielsen

Susanne Andersen

Hej Kurt

Jeg kan ikke se at du har sendt en venneanmodning til mig i Facebook. Måske er den forkerte Susanne du har valgt.

Kig ind i Genealogy Forum - Der er jeg i hvertfald.

mvh. Susanne Andersen

Kurt Nielsen

Susanne, ja det var den forkerte, men da hun hed Susanne Stofsky Balle, troede jeg det var dig.
Hun må jo være noget familie.

Mvh. Kurt Nielsen

Susanne Andersen

Hej

Angående Susanne Balle Stofsky, ja det er hun også. Hun er min mands kusine.

Fra Susanne

Susanne Stofsky Balle

#25
Hej Kurt og Susanne

Hvor er det spændende at læse hvad I har fundet ud af om familien Stofsky.
Jeg er selv datter af  Harry Møller Stofsky han døde i 2011, hans far var Richard Alexander Stofsky. Havde også en søster der hed Lea Stofsky død i 1983.

Hilsen Susanne Stofsky Balle

Susanne Stofsky Balle

Citat fra: Susanne Stofsky Balle Dato 28 Apr 2013 - 10:25
Hej Kurt og Susanne

Hvor er det spændende at læse hvad I har fundet ud af om familien Stofsky.
Jeg er selv datter af  Harry Møller Stofsky han døde i 2011, hans far var Richard Alexander Stofsky. Havde også en søster der hed Lea Stofsky død i 1983.

Hilsen Susanne Stofsky Balle

P.S kan se at der er nogen der har snakket om at Richard Alxeander hed Hansen, men det jeg har fået fortalt er at Richards kone troede at han hed Hansen og da den ældste søn skulle døbes kom han til at hedde Jens Hansen.