Ideer til at finde udlagt barnefader

Startet af Ellen Østergaard Gravesen, 21 Apr 2013 - 17:27

Forrige emne - Næste emne

Ellen Østergaard Gravesen

Er der nogen, der har ideer til, hvordan man finder den rigtige person, når der er en udlagt barnefader. Man kan jo ikke finde familien sammen i folketællinger eller andet - kan man gøre noget som helst eller er man bare nødt til at finde sig i, at der ender sporet  :(?

I mit tilfælde er det en Ungkarl "Søren Jensen" (hvilket jo er et meget almindeligt navn) fra Labing i Framlev Sogn, der er udlagt til barnefader i 1830 (og barnefaderen er bekræftet af Erik Christensen og Iver Møllers Koner). Ved folketællingen i 1834 er der kun en Søren Jensen i Labing - og han arbejder som betjent i møllen, men "min" Søren Jensen, kan jo sagtens være en helt anden.

Mvh. Ellen

Kate Nielsen

Hej Ellen

Har du prøvet at kigge efter Søren i lægdsrullen?

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Ellen Østergaard Gravesen

Næh - men igen, hvordan kan jeg vide om det er den rigtige Søren?

Mvh. Ellen

Kim Melchior

Hej,

Du kan se om den Soren Jensen der arbejder i mollen var i Labing i 1830. Du kan muligvis ogsaa se om der var en anden Soren Jensen i Labing der fremkommer i laegdsrullen. Hvis han forblev i Labing mellem 1830 og 1834, og der ikke var en anden Soren Jensen samt at han var ungkarl i 1830, saa er sandsynligheden for at det er den samme meget stor, men der er nok ingen maade du kan bevise det er den samme. Saa der er op til dig om du saa beslutter dig til at acceptere denne mansd som fader til det uaegte barn. (Forovrigt saa findes der ikke et uaegte barn, kun uaegte foraeldre.)

mvh,

Kim MElchior (USA)

Leif Sommerdal

Citat fra: Kim Melchior Dato 21 Apr 2013 - 22:44
Forovrigt saa findes der ikke et uaegte barn, kun uaegte foraeldre.

mvh,

Kim MElchior (USA)

Kim
Det er da noget vrøvl.
Uægte betyder at de er født uden for ægteskab jf http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=u%C3%A6gte
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)