En uskik breder sig

Startet af Hans Poulsen, 07 Jan 2011 - 12:15

Forrige emne - Næste emne

Hans Poulsen



Dette indlæg hører hjemme i *Foreningsforhold*, men da ikke alle, der færdes i DIS-grupperne, kan komme til orde i *Foreningsforhold*, vælger jeg i civil ulydighed at placere det her i *Metode og Teknik*

Til overskriften *En uskik breder sig* må jeg nødvendigvis straks tilføje: *efter min vurdering*, da jeg er ikke blind for, at andre kan have afvigende opfattelser.

Uden moderatorer ville samtlige DIS-grupper særdeles hurtigt sande til i fnidderier, skænderier, ørkesløse betragtninger, hånsord etc., og konsekvensen ville være, at disse dejlige DIS-fora forsvandt til ubodelig skade for os alle.

Det er mit indtryk, at moderatorerne gennem tiderne har givet langt - megt langt - tøjreslag og udvist en tolerance og tilbageholdendhed, som er beundringsværdig, inden de har følt det nødvendigt at komme med nogle alvorsord om, at nu må det pågældende emne anses for uddebatteret, og på den måde sat punktum for den pågældende tråd.

Vil vi brugere af DIS-grupperne undgå at slide moderatorerene op eller gøre livet så hedt for dem, at de nedlægger deres job, må og bør vi efter mit skøn respektere det punktum, der blev sat.

Ærgerligt, hvis man dermed brænder inde med et godt argument eller må undlade at give det æselspark, som en eller anden i tråden efter ens egen vurdering burde have haft.

Det er forkasteligt, hvis man på trods af moderators punktum fortsætter tråden - om det så blot er med søde ord med honning på tungen.

Endnu mere forklasteligt er det blot at indlede en ny tråd forklædt som et nyt emne, men som reelt kun er en fortsættelse af den tråd, der er sat punktum for.

Betragt moderatorenes sidste indlæg i tråden som et punktum på linje med, at der var tale om en dom afsagt af Højesteret.

Finder man en moderator mindre egnet til jobbet, må man møde op på generalforsamlingen og gøre sin indflydelse gældende dér.

På ét område finder jeg det i orden, at der tages til orde EFTER moderators indlæg, nemlig i de tilfælde, hvor moderator som *menigt medlem* kommer med indlæg af ren slægtsforskningsmææsig karakter i en tråd. Da er moderator *én af vore egne*, og der vil blive lyttet til hans eller hendes indlæg, som var de fremsat af enhver anden medforsker.

Med venlig hilsen og godt nytår til alle i DIS-grupperne - moderatorerne inklusive!

Hans Poulsen



Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Laila Olsen

Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hans Peter Hansen

Hej Hans

Jeg takker for de pæne ord.

Ingen har dog lovet os, at dette er en dans på roser, men der bør være grænser. Vi er jo blot mennesker, som bruger vores fritid på at arbejde gratis., og som mennesker er vi jo heller ikke uden fejl.

Jeg kan kun sige for mit eget vedkommende, så bliver jeg ved så længe, at jeg finder det interessant eller, at man fjerner mig fra øverste mydighed eller ledelsen.
med venlig hilsen

Hans P. Hansen
www.bondeslaegt.dk

forsker for tiden i familien Neupart fra Sønderjylland

medlemskab af DIS-Danmark koster kun 200,- kr.
medlem af DIS-Faxe og DIS-Slagelse