begravelseprotkollen

Startet af Lena Einarsson, 06 Jan 2011 - 21:47

Forrige emne - Næste emne

Lena Einarsson

Hej
finns det någon som kan hjälpa mig med opslag" i begravelseprotkollen på Stadsarkivet?
Då jag bor långt ifrån är det svårt att komma till Köpenhamn.
Det gäller Hanna Nilsdotter (Hanna Nielsen) född 18590119 i Sverige samt död  24-3-1896 Baggesensgade 44, 1. Heligkors 1892-1896, opslag 251.

Ett stort tack
MVH
Lena

Lena Einarsson

Citat fra: Lena Einarsson Dato 06 Jan 2011 - 21:47
Hej
finns det någon som kan hjälpa mig med opslag" i begravelseprotkollen på Stadsarkivet?
Då jag bor långt ifrån är det svårt att komma till Köpenhamn.
Det gäller Hanna Nilsdotter (Hanna Nielsen) född 18590119 i Sverige samt död  24-3-1896 Baggesensgade 44, 1. Heligkors 1892-1896, opslag 251.
Jag betalar gärna bara jag får hjälp så jag kommer vidare.

Ett stort tack
MVH
Lena

Käre Lena,

vedhäftet findes en kopi af kirkebogssiden - som du iövrigt selv kan slå op på www.arkivalieronline.dk

Mvh
Hc

[vedhæfting slettet af admin]

Anne Mortensen

Hej Hc

Hvem er du - uden underskrift  ???
---------------------------

Lena har jo selv kirkebogsiden og henviser iøvrigt til kirkebog og opslagsnr.
---------------------------

Hej Lena

Spørgsmålet er hvor mange flere oplysninger du får i Begravelsesprotokollen i forhold til oplysninger i kirkebogen.

Læs her
http://www.ksa.kk.dk/finddinslagt/personregistrering/Begravelser/begravelsesprotokoller
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lena Einarsson

Hej Anne,
jag skulle vilja se dödsorsak och var Hanna är begravd och om det fanns någon make eller barn antecknade som var närvarande.
MVH
Lena

Eva Morfiadakis

Hej Lena!

I kyrkoboken står Hanna som ogift = ug. Det står inte något om vem som deltog vid begravningen i begravningsprotokollen.
Du kan få dödsorsaken. Det fick jag för den person som jag sökte 1943. Jag fick också veta var kvinnan hade dött - hemma i sin lägenhet. Jag vet inte hur protokollen såg ut 1896, om de gav lika mycket information.

Jag vet inte hur det fungerade med "skiften" i Köpenhamn. Min släkting dog 1877 i Hörsholm. I anmälan till skifteretten står det att hennes man anmälde dödsfallet. Jag vet inte hur det gjordes i Köpenhamn. Jag vet att du letar efter din morfar i Danmark, men var han så gammal att han kunde anmäla dödsfallet efter modern? Någon annan har nog gjort det.

Eva
Eva M

Lena Einarsson

Hej Eva,
tror inte min morfar anmälde, men jag har hittat 2 förmodligen halvsyskon med olika fädrer, verkar som Hanna varit ute i "svängen" med olika herrar.
Därför vore det intressant o se vad som stod.
Det är helt stopp i forskningen så kanske jag kunde komma vidare med detta.
MVH
Lena

Anne Mortensen

Du skriver:
Hej Anne,
jag skulle vilja se dödsorsak och var Hanna är begravd och om det fanns någon make eller barn antecknade som var närvarande.


Har du læst det link jeg gav dig ?

Kopieret der fra:


Begravelsesprotokoller 1805-1987

Protokollernes indhold har ændret sig gennem tiden og omfatter følgende: 
1805-60 Kun begravelser på Assistens Kirkegård
1861-86 Begravelser på Københavns Kommunes kirkegårde (ikke begravelser på katolske, militære og mosaiske kirkegårde) samt dødsfald anmeldt til begravelsesvæsenet
1887-1975 Samtlige dødsfald og begravelser i København
1976-87 Begravelser på Københavns Kommunes kirkegårde (ikke Holmens og Garnisons kirkegårde) samt brændinger i kommunens krematorier

Protokollerne 1903-76 er indrettet efter finansåret (1.4-31.3), de øvrige er indrettet efter kalenderår.
Protokollerne giver følgende oplysninger:
Navn
Alder (fra 1913 fødselsdato)
Fødested (fra 1913)
Erhverv (1805-55 og fra 1861)
Dødsdato
Dødsårsag (til 1965)
Begravelsesdato og sted
Adresse og sogn ved dødsfaldet

---------------------------

Jeg mener som Eva, at den eneste oplysning du får udover hvad der står i kirkebogen kan være dødsårsag.
Og det er jeg ikke sikker på blev oplyst i 1895  ???
----------------------------------
Ring til Stadsarkivet og få oplysning.
http://www.ksa.kk.dk/
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Karsten Jacobsen

Jeg har til mig selv bestilt forskellige dødsattester til Landsarkivet. Det er ikke nogen større opgave også at tage din med. Jeg har derfor netop bestilt dødsattesterne, marts 1896, København. Jeg kan kun komme på Landsarkivet om lørdagen, men om jeg når det førstkommende lørdag er nok tvivlsomt. I alt fald: Du hører nærmere.

Skiftet ligger også i Landsarkivet, men det tør jeg ikke love, at jeg når.

MVH
Karsten

Lena Einarsson

Tack alla för hjälpen.
MVH
Lena

Karsten Jacobsen

Hun er død af tuberkulose, som hun har lidt af i mange år. Begravelsen finder sted kl. 12½ fra Vestre K(irkegård), Søndre Kapel.

MVH
Karsten

Karsten Jacobsen

I dødsattesten lyder hun i øvrigt navnet Hanne Nilsson, husholderske.

MVH
Karsten

Lena Einarsson

Tack så mycket Karsten för all hjälp.
MVH
Lena

Karsten Jacobsen

Jeg sender dig affotografering af dødsattest og begravelsesprotokol i aften. Jeg har referencenummeret til skiftet. Det får du også. Du kan bede om hjælp til opslag. Det tager ikke mange minutter at slå skiftet efter. Desværre kan jeg ikke tilbyde det, da det varer rigtig længe, før jeg kommer på Landsarkivet igen.

Hanne var i øvrigt ugift.

MVH
Karsten 

Lena Einarsson