Olaf Hansen, Hatting og hustru:Jette Eleonora Kristine Hansen (F:Jakobsen)

Startet af Inga Jensen, 12 Apr 2013 - 08:34

Forrige emne - Næste emne

Inga Jensen

Olaf født: 13.08.1898 i Hatting by Vejle Amt/Hatting sogn/Hatting herred,
han boede i Hatting by i mange år, overtog sin fars forretning (skomager), han var selv maskinarbejder,
mener han drev cykelforretning ?
Men hvornår døde han ?? kan ikke finde ham i kirkebøgerne/ mener han er dø i medio/slut 1950'erne.

hans hustru - altid kaldet Nora - født: 23.09.1903 i Skive, Sønderby:
tror hun døde i 1970'erne?, boede den sidste tid på plejehjem i Horsens, men mener hun blev begravet/bisat i Hatting. Hvornår døde hun?
Hun arbejdede i mange år som ekspeditrice i bagerforretning i Hatting (Hatting Tvebakker).

de havde en datter Henny - født: 12.06.1943.
Venlig hilsen
Inga Jensen, 5471 Søndersø.
MAIL: aipjkhj@gmail.com

Hanne Bjørn

Hej Inga
Jeg har talt med dem på Hatting lokalarkiv. De vil kigge om de har noget på det. Det undrer mig, at Olaf Hansen ikke står død i de kirkebøger, som er på AO, men han kan jo være død på Hornsyld sygehus. Grunden til jeg ikke skriver Horsens er at Hatting lå i Vejle amt og Horsens i Skanderborg.
Er du i familie med Nora?
hilsen
Hanne Bjørn
Horsens

Inga Jensen

Jeg syntes jeg har "støvet" KB for Hatting igennem, men kan selvfølgelig have overset "onkel Olaf", og hans hustru døde jo noget senere, så hendes død er ikke med endnu på nettet. Hatting kirkebogsfører har ikke svaret på forespørgsel.
Mit familieforhold til "tante Nora" er, at hun jo var gift med min morfars bror Olaf, og altid gennem årerne har været med i familiens midtpunkt, men desværre er den generation - mine forældre - også døde nu, så der er ikke nogen at spørge. Deres datter Henny flyttede som ung til København og blev gift/skilt fik en datter Anette, men ved ikke hvor hun er i dag og hvad hun hedder til efternavn.
Venlig hilsen
Inga Jensen, 5471 Søndersø.
MAIL: aipjkhj@gmail.com

Hanne Bjørn

Hej Inga
Så må din morfar jo også være fra Hatting. Jeg kunne jo så sige prøv Nebsager kirkebog, men der er mange døde, da jo alle dem, der døde på Hornsyld sygehus, står deri.
Hvis du vil vide, hvor datteren er kan du altid gå på Borgerservice i din egen kommune og få dem til at se i cpr. Du har jo hendes fødenavn og dato + sted. Det koster så 52 kr.
Jeg ser lige, hvad de vender tilbage med fra Hatting Lokalarkiv. Mange har jo kendt dem.
hilsen
Hanne

Hanne Bjørn

Hej Inga
Dem på Hatting lokalarkiv mødes mandag formiddag på arkivet, så vil de se om, de har noget.
hilsen
Hanne

Vivi Winther

Hej Inga jeg så lige dit opslag her, såfremt du ikke har fundet det er der et opslag til dig her

Ejner Guldbrand Hansen død 25 juni 1961
1955-1962 Ring, Tyrsting, Skanderborg opslag 234


Du er ikke glemt, men pga sygdom er jeg "ustabil" og jeg har ikke endnu mødt nogen sige nåe ham  ;) meget mærkeligt.

Jeg kan se Ejner og Karoline står fadder til Henny´s dåb, og Olaf betegnes som Mekanikker, Hatting Tvebakker startede af en Rasmus Hansen i 1947, kun tvebakker og lagkagebunde.

Nå men Inga, du har før ventet længe det skal du ikke nu  ;)

Olaf Hansen død 9 februar 1954
1951-1962 Nebsager, Bjerre, Vejle opslag 42


Så nu må de brødre hvile i fred.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Inga Jensen

Jeg har nu fået oplysning om Olaf Hansen's død og begravelse i Hatting.
Takker for oplysningen.
Venlig hilsen
Inga Jensen, 5471 Søndersø.
MAIL: aipjkhj@gmail.com

Vivi Winther

Okay må du ha en god dag samt held og lykke med de næste.

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Bjørn

Har meddelt Hatting Lokalarkiv, at de ikke skal lede efter Olaf. Grunden til at han ikke står i Hattings kirkebog er jo så, at der ikke har fundet nogen højtidelighed sted i Hatting.
Håber så de har noget på Nora.
hilsen
Hanne

Inga Jensen

Ang. Nora
Det vil jeg være glad for at få et svar på, men hendes død er jo af "nyere" dato, tror vi skal hen til starten/medio af 1980'erne , når jeg kigger på gamle familiefotos hvor hun er med.
MVH
Inga Jensen
5471 Søndersø
Venlig hilsen
Inga Jensen, 5471 Søndersø.
MAIL: aipjkhj@gmail.com

Vivi Winther

Til Hane fra din egen hjemmeside

Hatting Sogns Lokalhistorie, Hattingcenteret, Kirkebakken 49, Hatting, 8700 Horsens. Åbent 1. tirsdag i måneden 19-21 undt. juli og aug. Formand: Hans Kvorning, Storegade 2, Hatting, 8700 Horsens tlf. 75653107

når du samarbejder med dem hvorfor så denne måde at skrive på?? Jeg er jyde og der siger man med ærlighed kommer man længst, mig kommer du aldrig til at undervise. Men held og lykke.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Bjørn

Jeg hedder Hanne og er medlem af Hatting sogns lokalhistorie. Det betyder ikke er jeg er med i bestyrelsen eller noget andet. I øvrigt anbefaler jeg mine elever at bruge lokalarkiverne.
Men en i bestyrelsen har været så venlig at hjælpe.
Nora døde 7-9-1995 på Tamdrup plejehjem, da Hattings var under restaurering.
Jeg sender Inga en privat mail, da jeg ikke vil hakkes på her for at hjælpe.
hilsen fra Hvidovre netop kommet tilbage fra Amalienborg, hvor mine skolefri børnebørn lige skulle ind.
Hanne

Vivi Winther

Til Hanne Bjørn, jeg hakker ikke på nogen overhovedet, jeg beder dig være ærlig, du burde også vide efterhånden hvorfor. Mig kan du ej lærer noget om div. plejehjem. Vi er nogle der har et langt arbejdsliv bag os med mennesket i centrum, længe før du kom til Jylland, at nedgøre os er ikke en fordel, vi tager historien med når de gamle får evig fred, og heldigvis er der stadig mange ældre der kan fortælle om tiden før og nu, ikke alt er kommet på arkiverne. Jeg har lært ikke skal høres, men lytte.

Må du have en god undervisning for dine elever, og husk lokalkendskab får man fra de lokale.

Held og lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Bjørn

til Vivi
Nu må du altså stoppe. Jeg har heldigvis privat fået en god tilbagemelding fra Inga.
Jeg belærer ikke nogen noget om plejehjem. Jeg skrev blot, hvad jeg fik forklaret fra Hatting.
Hvis du bliver ved at fare sådan op overfor nogle som hjælper andre, kan det jo være vi holder op med at hjælpe.
At jeg er født på Fyn, kan jo ikke forhindre, at jeg har notater liggende om især Torsted, hvor jeg bor, og hvor jeg har besøgt flere gamle mennesker, som nu er borte.
Det er til juli 40 år siden, jeg kom til Torsted.
hilsen
Hanne Bjørn