Hvem er moderen til Henri født i Kbhvn., Enghave

Startet af Jørgen Chr., 09 Apr 2013 - 17:49

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Dette er ihvertfald for mig temmelig indviklet, idet det både drejer sig om, hvem der er moderen og fortolkning af kirkebogen.

Henri Brix Rasmussen Ramløse blev født 19.10.1941 i København, Enghave, AO's opslag 121 nr. 30. Teksten her er ikke tydelig efter min mening, idet den går ud i et med forældrene nævnt ovenover Henri.

Faderen er angivet som Alfred Poul Svend Rasmussen.  Ovenover, den over ham trukne streg, står Karen Ramløse, som kan være moderen.

Men ..... Alfred og Karen blev viet 25.11.1945 i Aalborg, Nibe, AO's opslag 120 nr. 9.  Her står, at Alfred var skilt fra Anna Amalie Freytag ved Kgl. Bevilling 28.07.1945 og for Karen "Pige".

Mit spørgsmål er, hvem af de to damer, Anna og Karen, er moderen til Henri?  Alfred er gift med Anna i 1941 men, Henri fik Karens efternavn, da han blev født!!!!!!  Jeg har prøvet om jeg kunne finde Henri's konfirmation for eventuelt derigennem at få svar på spørgsmålet men, jeg kan ikke finde den.  Endelig kan Henri være Karen's afkom med en anden mand, eller hvad?

Denæst står der i kirkebogen ved Henri's fødsel, at han er født i VESTRE FÆNGSEL.  Altså må moderen have siddet i spjældet, da hun var gravid.  Så også her opstår et spørgsmål om hvem af damerne, det var, der spjældede den.  Hvordan kan jeg finde ud af det?  Føres der specielle oplysninger om det et eller andet sted?

Jeg vil blive meget glad for hjælp fra jer derude til at opklare mine "problemer".

De venligste hilsener.

Jørgen

Eva Morfiadakis

Det måste vara Karen som ju heter Ramløse som är modern.

Fadern måste ju haft en "affär" med Karen medan han är gift med Anna Amali F.

Karen föder i fängelset.

Eva M

Eva M

Anne Mortensen

Som du ser i kirkebogen for Enghave er han døbt i Lyngby kirke.

København
Kongens Lyngby 1941-1946
opslag 38
Moderens adresse er Mødrehjælpen, Lyngby
Karen bliver først gift med Alfred i 1945.
Og barnet er født med efternavnet Ramløse.
Hvem faderen er ?
Moderen må have været ugift ved fødslen
Alle oplysninger om Alfred o.s.v er skrevet med en anden skrift
Under Anmærkning er noteret:
Barnet er på Mødrehjælpens
Børnehjem Lyngby
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Vivi Winther

Hej Jørgen det ser du her

1941-1946 Kongens Lyngby, Sokkelund, København opslag 38

det er Henri´s dåb, se anmærkninger der ligger mange gode oplysninger. Du får tilige også forældrenes vielse i 1945,

Held og lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Husk lige i forum skriver man ikke om nulevende!!!

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Jørgen Chr.

Kære Eva, Anne og Vivi.

Tusind, tusind tak for jeres virkelig hurtige svar med oplysende informationer.  Jeg vil nu straks gå videre for at  se, hvad der nu kommer frem.  Siken en grisebasse (ha, ha) ham Alfred er, når han sådan kan lave barn udenfor ægteskabet. Nå, det sker jo en gang imellem.

Er der nogen af jer, der ved, hvordan jeg kan finde ud af, hvorfor moderen sad i fængsel?  Det kan da være interessant at vide.

De venligste hilsener og endnu en gang tusind tak for jeres hjælp.

Jørgen