Projekt find en Bébe

Startet af Anders Bébe Hansen, 08 Apr 2013 - 15:49

Forrige emne - Næste emne

Anders Bébe Hansen

Hej alle.

Jeg nedstammer fra Bebegården, og derfor hedder jeg Bébe til mellemnavn.
Derfor var det naturligt at jeg troede at alle som har Bébe i sig ville stamme fra den samme gård, og at vi derfor var i familie.

Efter at have været i kontakt med flere der er i familie med en som hedder noget med Bébe, så har jeg fundet ud af at det nok lader til at der har boet to familier på Bebegården, som har fået Bébe i sit navn.

Det drejer sig om dem som hedder:
1.) Hansen Bébe/Bébe Hansen/Bébe
2.) Madsen Bébe/Bébe Madsen/Bébe


-Selfølgelig kan navnene have ændret sig i løbet af årene, men hovedsageligt er det dette.

Det jeg så gerne kunne tænke mig var at kortlægge de forskellige familer på Bebegården, kortlægge efterkommerne og måske finde ud af noget med om Bebegården, liver der og personerne.

Lige for at korte det hele ned, så går mit projekt ud på følgende:

1.) Kortlægge familien/familierne på Bebegården
2.) Kortlægge efterkommerne af Bebegårdern
3.) Finder information om livet, gården og beboerne


Alle som derfor hedder Bébe, har en med dette navn i familien eller bare kender informationer skal være meget velkommen til at skrive hvad I ved om personen/slægten/gården. Det ville give en meget bedre forståelse for Bébe som navn og som slægt.

For at starte kan jeg jo vælge min morfar:

Navn: Johan Hansen Bébe
Født: 8. dec 1925- Sanderum kirke, Odense
Ægteviet: Jenny Vibeke Larsen - 17. december 1949, Odense Rådhus
Død: 2 feb 2005- Korsløkke Kirke, Odense

Lige nogle links til tidligere tråde fra mig og andre om Bébe:

-Mit første indlæg om Bebe-slægten:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,18131.0.html

-Indlæg af Inge Brunsvig:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,36743.0.html

-Indlæg af Mathilde Bébe
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,36743.0.html

Med Venlig Hilsen Anders Bébe Hansen.

Mette R Francke

#1
Hei

Krak gir 175 treff på Bebe.

Politireg.blade har 2 med eftenavnet Bebe og med fornavnet Bebe.

En er født i Krarup

Mette
Mette R Francke

Lise Østerberg Bahr

Hej Anders.


Hvor lå Bébe-gården ? var der flere af samme navn ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Bo Juhl Pedersen

Bébegården ligger i Søfælde ved Krarup på Midtfyn (Sydfyn).

Jeg er stødt på 2 personer med navnet Bébe. Den første havde, så vidt jeg husker, ikke noget Sen-navn; hvad hun hed til fornavn erindrer jeg ikke. Det er mange år siden.

Den anden hed Bébe Knudsen. Fornavnet undlader jeg at nævne. Ved ikke, hvad der er blevet af ham.

Anders Bébe Hansen

Til Lise:

Jeg skulle ikke mene at der er flere gårde med navnet "Bebegården", og som Bo rigtig fortælle, så ligger gården i Søfælde i Krarup sogn, Svendborg herred.

Ud fra den sidste du nævner Bo, så skulle en af hans forfædre hedde Knud, og det er der ikke nogen som hedder på Hansen Bébe-siden som jeg har skrevet ned, så umiddelbart skulle jeg mene at det er endnu en fra Madsen Bébe-siden.

Poul H. Jensen

hej

Der er 2 familier med navnet Bebe.
Den  nyeste stammer fra
Mads Madsen f. i Horne, Sallinge Herred 22. maj 1819
viet i Horne kirke 23. marts 1844 til Karen Rasmusdatter f. s.sts 27. Nov. 1820.
Ved vielsen står overtager fæste paa Bæbegaarden i Krarup Sogn.
Deres søn Rasmus Madsen overtager gården og hans børn får navnet Madsen Bebe.
Hansine Hansen Bebe f i Hillerslev 2.sep 1877 må være fra den gamle slægt.
M v h
Poul Henning Jensen

Anders Bébe Hansen

Det skal nok psse at Madsen Bébe-slægten er den nyeste, fordi at Bébe er fosvundet tidligere der, end navnet er ved Hansen-Bébe.
Ved Hansen Bébe, går navnet tilbage til en ved navn Jens Hansen Bæbe, som er født 1773, i Krarup, og død d. 15 marts 1861, Krarup.

Ved Madsen Bébe, er navnet allerede væk ved ham du omtaler Mads Madsen.

Hende du også har omtalt Hansine Hansen Bébe, er en ud af 11 børn som Jens Hansen Bæbe fik. Denne Jens Hansen Bæbes morfar er Jens Hansen Bæbe fra 1773.
-tak.

Anders Bébe Hansen

En rettelse. Jeg skriver at Mathilde Bébe har lavet en tråd, om Bebe. Dette er også rigtigt, men linket som jeg har skrevet er ikke hendes. Mathilde Bébes tråd er denne: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,29056.0.html


-----------------------------------------------------------------------------------

Mathilde skriver at Karls moder er Hansine Hansen Bébe.
Hansine som Poul H. Jensen nævner, passer urimelig godt sammen med Hansine som Mathilde nævner.

Dette ville jo så sige at Hansine Hansen Bébe, f. i Hillerslev 2.sep 1877 fik en søn ved navn Karl Alf Ejnar Hansen Bebe.

I kirkebøgerne findes hans far ikke. Nogen som kan finde ud af hvem Hansine havde en hemmelig affære med, eller bare som kan nævne en anden Bébe med data? - så ville jeg være meget glad :)

Mvh. Anders.

Poul H. Jensen

Hejl
Karl Alf Ejnar Hansen er født i Randers 25.juli 1906
Fremstillet i Skt Morten opslag 110 nr. 177.
Bortadopteret til Husmand Karl Hansen og Hustru Kirsten Christensdatter, Ålum.
Faderen ikke nævnt.
M v h
Poul H. Jensen