Maren Rasmussen gift Carlsen

Startet af Grethe Langesøe Wich, 07 Apr 2013 - 22:06

Forrige emne - Næste emne

Grethe Langesøe Wich

Maren Rasmussen f. 23.7.1866 i Kallerup Raklev Sogn.
Gift 22.4.1888 i Ubberup Kirke med bagersvend på Kalundborg Dampmølle Christen Carlsen.
Christen Carlsen f. 14.7.143 i Vollerup Raklev Sogn.
C.C. dør 24.11.1912 i Kalundborg.
Maren flytter til København. 3.7.1938 er hun fadder ved barnebarnet Kates dåb i Frederiksholm Kirke. Maren boede da Dybbølsgade 57.
Hvornår dør Maren, og hvor bliver hun begravet?

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

hej igen

Har du tjekket sognet hvor hendes ægtefælle er begravet, idet det vel er meget normalt at ægtefæller begraves sammen.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Anne Mortensen

#3
Husk at oplyse opslagsnr.

Her har du opgivet dåbsdato der ikke er helt nemt at finde.

Hun er født 14.5.1938 - opslag 202.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Prøv at få hjælp her:

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,54213.0.html

Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København
------------------------
Eller her

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,56547.0.html

Afdøde i Købanhavn efter 1885 - Hjælp tilbydes
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Grethe Langesøe Wich

Tak til Bente Wanning Møller Poulsen og Anne Mortensen for deres hjælp. Registerbladene siger jo så, hvornår Maren rejste til København. Og ja, jeg har tjekket om Maren skulle være begravet i Kalundborg.
Og - jeg har desværre kommet til at opgive Marens fødselsdag til 23.7.1866, det skal være 23.6.1866.
Men kan  opslagsnumrene på fødsel og vielse  hjælpe, når det er Marens død og begravelse, jeg søger?
En venlig slægtsforsker har sendt mig kopi af en dødsannonce på en Maren Carlsen, død 9.2.1964 og bisat 13.2.1964 fra Bispebjerg Krematorium. Det har jeg ringet til, men det har kun oplysning om, hvor de kremerede er bisat ingen andre oplysninger. Nu er jeg så i gang med at tjekke samtlige de københavnske kirkebøger. Det tager nogen tid, men det gør slægtsforskning jo. I morgen skal jeg i gang med de kirkesogne, der begynder med K. Wish me luck!
Venlig hilsen,
Grethe Langesøe Wich

Anne Mortensen

Hej Grethe

Har du tænkt på at prøve at få hjælp ved de 2 link jeg har vist. ?
Tænker at den ene hjælper er hende der har sendt dig dødsannoncen ?
Men i stedet for at søge alle kirkebøger - prøv det første link.
Maren vil i 1964 være ca. 98 år - jeg har prøvet nogen tænkelige kirkebøger men uden resultat.
-----------------------------
Vedr. denne bemærkning:
Men kan  opslagsnumrene på fødsel og vielse  hjælpe, når det er Marens død og begravelse, jeg søger?
Når man prøver at hjælpe dykker man ned i alle oplysninger - derfor kirkebog og opslagstal til alle nævnte data.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Grethe Langesøe Wich

Hej Anne Mortensen.
Tak igen for hjælp.
Det ene "link" har hjulpet med den omtalte dødsannonce.
Maren og hendes mand Christian Carlsen fik en datter Ane Kristine Carlsen f. 30.11.1888, døbt 20.1.1889 i frikirken Bethlehemskirken i Ubberup. Kan Maren Carlsen f. Rasmussen være begravet fra en frikirke i København, hvis - hvordan finder jeg så hendes død og begravelse?
Venlig hilsen
Grethe L.Wich

Anne Mortensen

Hej

Uanset hvor i København hun er død og uanset hvor hun er død men begravet i København vil hun være noteret i Begravelsesprotokollen på København Stadsarkiv
http://www.ksa.kk.dk/finddinslagt/personregistrering/Begravelser?searchterm=begravelse

Vær opmærksom på denne bemærkning i linket.

Kvinderne er opført under efternavn (gifte kvinder under deres giftenavn), ægteskabelig stilling og initialer for deres fornavne.
--------------------------------

Det er her på Stadsarkivet Bente Lindhardt tilbyder sin hjælp - se det første link i mit tidligere indlæg.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Grethe Langesøe Wich

Hej Anne Mortensen
Har nys i Kristkirken fundet Maren Carlsen død 9.2 - begravet 12.2.1964 ( opslag 112 ). Desværre ikke den Maren Carlsen, jeg søger.
Så nu vil jeg benytte mig af det link, Du sendte og håbe, at man kan finde Maren Carlsen i listerne på Stadsarkivet.
Venlig hilsen og endnu engang tak for hjælp,
Grethe L. Wich.