2 opslag på LAV.

Startet af Søren Kryger Hansen, 07 Apr 2013 - 15:15

Forrige emne - Næste emne

Søren Kryger Hansen

Hej,

Er der en venlig sjæl, som skal på Landsarkivet  Viborg i nærmeste fremtid, og vil slå 2 dødsindførsler op for mig i Frederiks kirkebog, Viborg amt.

Det drejer sig om:

Hansine Petrea Christensen f. Hansen, f. Torstrup sogn, Ribe amt d. 23 -11 1901, og skal efter mine oplysninger være død i Frederiks sogn, d . 13 december 1972,

og

Viggo Christensen, f. 30 -5 1905, hvor ved jeg ikke - død d. 6 - 5 1992 i Frederiks sogn.

Send gerne et foto eller afskrift.

Med venlig hilsen
Søren Kryger Hansen
www.krygerslægten.dk

Ketty Nielsen

Hej Søren

Du kan kun se de døde op til 1970 i KB.
Men du kan gå ind på www.dk-gravsten.dk der finder du de 2 som du mangle.
Billede er ikke så tydeligt med du kan se hvad det står.

Venlig Hilsen
Ketty Nielsen
Haderslev

Søren Kryger Hansen

Hej Ketty

Tak for svaret.

Jeg har set gravstenen på gravsted.dk, og KB  i Frederiks går ikke til 1972 og 1992.

Det jeg søger er: hvad der står i KB ved deres død - hvor Viggo er født og hvor de event. er gift.
for at være sikker på at de er de rigtige jeg har fat i.


Med venlig hilsen
Søren Kryger Hansen
www.krygerslægten.dk

Bente Wanning

hej
Du kan kun se dødsfald/begravelser frem til 1970.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Søren Kryger Hansen

Hej


Gælder 10 års reglen for dødsfald ikke på arkivere ?
Med venlig hilsen
Søren Kryger Hansen
www.krygerslægten.dk

Hanne Bjørn

Det gælder ikke mere på grund af cpr. nr. i kirkebøgerne.
hilsen
Hanne Bjørn

Inger Toudal


Kirkebøger efter 1925 kan indeholde cpr-numre og er derfor omfattet af en tilgængelighedsfrist på 100 år.

Kirkebøger der er mere end 50 år gamle kan benyttes med speciel tilladelse. Denne tilladelse kan søges ved besøg på læsesalen. Ansøgningen behandles med det samme.

Du kan også søge om tilladelse til at benytte kirkebøger der er mindre end 50 år gamle. Ansøgningen skal være skriftlig på et ansøgningsskema eller i et brev. Du får skriftligt svar senest 15 dage efter, at ansøgningen er modtaget.

De kirkebøger vi stiller til rådighed på Arkivalieronline er gennemgået og eventuelle personnumre er sløret.


Citat fra http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/kirkeboger_-_en_vejledning - hvor der findes link til ansøgningsskema

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Søren Kryger Hansen

Hej alle

Tak for tippene.
Med venlig hilsen
Søren Kryger Hansen
www.krygerslægten.dk