søgning i ddd.dda.dk

Startet af Kit juul Truelsen, 07 Apr 2013 - 13:21

Forrige emne - Næste emne

Kit juul Truelsen

Jeg ved ikke helt hvad det er jeg gør galt når jeg søger i ddd.dda.dk - men jeg får næsten altid 0 i resultat, og når jeg så får hjælp herinde fra er det oplysninger der e kan være fundet på ddd.dda.dk

Jeg søger ud fra person søgningen ??

Kan nogen lige se hvad jeg gør forkert ???

Mvh KIt

Jesper Skov

Sandsynligvis søger du for specifikt.

Bruger _ for ét ukendt tegn og % for flere ukendte tegn.

Altså, hvis du søger efter en Johannes Vilhelm Nielsen, så søg f.eks. Johan% _ilhelm Nielsen for at få flere muligheder for navnet.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Leif Sommerdal

#2
Det lyder som om du søger meget specifikt.
Prøv at starte med at vælge Amt - og udfyld en del af navnet.

Det burde give dig mange hits.
Herefter kan du indsnævre søgningen med flere kriterier - f.eks. herred og sogn - eller udsnit af folketællinger

:) Jesper var lidt hurtigere
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kit juul Truelsen

Ja det kan godt være jeg måske søger for specifikt.

Nu har jeg prøvet med alle de tegn jeg kunne.

Mine søge resultater på Oda Amalie Petersen Raun født 01.03.1893 er stadig 0

En test kan i finde hede i ddd.dda.dk ?


Jesper Skov

Der er på landsplan næsten ikke indtastet noget efter 1890, så det kan sagtens være derfor.

Hvor boede hun?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Leif Sommerdal

#5
Dit problem er vist nærmere, at de folketællinger, som du søger ikke er indtastet endnu.
Der er ikke mange FT efter 1900 i København indtastet i DDA

Prøv at søge igennem AO folketællinger i Sions sogns område.
Der kunne du være heldig at finde hende
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jørn Christiansen

Hej Kit

Ud over det problem, som Jesper og Leif omtaler, så er det også et spørgsmål om folketællingen i det hele taget er renskrevet. Nu skriver du intet om hvor vi er henne i landet, men den nærmeste folketælling er 1901, og der er kun et par hundrede sogne med endnu, så det kan være en grund til, at du ikke kan finde hende. Hvis du ved hvilket sogn hun boede i kan du i stedet prøve at se efter hende på AO.
Jeg kan se, at både Leif og Jesper har svaret noget lignende.
Venlig hilsen
Jørn
6950
www.christrup.eu
Vær venlig IKKE at bruge »Pers. besked«; send mail til: joern@christrup.eu

Inge Hedal

#7
Hej
Du kan se en oversigt over indtastede tællinger fra 1901 her:
http://www.ddd.dda.dk/asp/oversigt.asp
Hvis hun ikke bor et af de steder, er det ikke så mærkeligt, at du ikke kan finde hende. Prøv at øve dig i søgninger ved at bruge en af de personer, du er sikker på skal være i live i fx 1880.
Mvh. Inge

Men du har hende her i politiets registerblade:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1860402&searchname=polit_simple

Kit juul Truelsen

Hun er fra Kbh.

Jeg har desværre ikke så mange oplysninger på hende, derfor ville jeg se om jeg kunne finde hende på ddd.dda.dk

Hun er født kbh kongens lyngby 01.03.1893



Anne Mortensen

Hej Kit

Læs helt korrekt hvad der står i kirkebogen.

Oda er født på Fødselsstiftelsen som du selv har oplyst i et andet indlæg.

Jeg har så meddelt dig at hun også står i Kongen Lyngby - opslag 159.
Hvorfor hun står der kan du læse under Anmærkning.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Inge har vist et link til Pol.reg.

Og her oplyses at hun som 18-årig kommer fra Bogøgade 4
og hun ses her med forældre i

FT 1911 - på AO
Bogøvej
opslag 27
----------------------------------
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kit juul Truelsen

Hej Anne

Ja det beklager jeg at jeg ikke fik skrevet hun var født på Fødselsstiftelsen, som jeg selv har nævt i anden tråd. og at du har oplyst mig at hun er døbt i Kongens Lyngby. undskyld

Denne tråd har nu blot taget en anden drejning end den oprindeligt var ment.

Derfor var jeg ikke så grundig med mine informationer da jeg mente, hvis jeg skulle søge mere om hende, skulle jeg henvende mig i andet forum.

Kit juul Truelsen

må lige sige at mit ovenstående svar er ikke så negativt som det lige kan lyde, jeg er super glad for alt den hjælp  i giver mig. tak tak tak tak

Anne Mortensen

Kort på faderen og moderen

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2277189&searchname=polit_adv
------------------------

Her finder du dem i

FT 1916
Marthagade
opslag 38, 39 og 40

forældre, Oda og en søn Hans

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kit juul Truelsen

Rigtig gode informationer i er kommet med, dem havde jeg aldrig selv fundet . tak

Inge Hedal

Hej Kit
Du skrev:
Ja det beklager jeg at jeg ikke fik skrevet hun var født på Fødselsstiftelsen, som jeg selv har nævt i anden tråd. og at du har oplyst mig at hun er døbt i Kongens Lyngby.

Hun er ikke døbt i Lyngby. Hun står i Kongens Lyngbys kirkebog, fordi hun skal forsørges af dette sogn, hvis det bliver nødvendigt. Det skal hun, fordi hendes mor stammer fra Brede. Egentlig skulle hun evt. forsørges af det sogn, som moderen boede i "på timånedersdagen før fødslen", dvs. da hun blev gravid. Men Odas mor opholdt sig da i Hamborg, som det fremgår af anmærkningen ved Oda fødsel i Den kgl. Fødselsstiftelse.
Mvh. Inge

Kit juul Truelsen

Hvor ville det være lettere hvis man kunne tyde alt det der står i kb mm :-)

Tak for informationen. og som jeg ser det på Odas far er han frameldt i 1893, hvilket måske kan være fordi han er i Tyskland og "hygge" med Odas mor  ;)