hej jeg har lige spørgemål

Startet af birgitte kristensen , 05 Apr 2013 - 21:58

Forrige emne - Næste emne

birgitte kristensen

hej alle sammen
jeg lige et spørgemål det er at min oldefar har nogen børne men det er ikke samme mor og jeg vil godt vide om man kan se hvor mange børn han eller om skal vide hvad der s mor hedder,

det er fordi jeg har fået af vide at min mormor har en bruger og jeg ved kun hans fornavn mere ved jeg ikke, kan gide mig et godt råd ?

mvh birgitte

Anne Mortensen

Hej Birgitte

Dit indlæg er lidt uklart - er læst af 64 gange.

Forstår du søger børn af din oldefar ?
Om de har samme mor ?


det er fordi jeg har fået af vide at min mormor har en bruger
Hvad mener du med en bruger ?
------------------------------------

Har du fundet din oldefar i en FT eller vis en FT hvor han og børnene vises ?
Kom med nogle flere oplysninger hvis vi skal hjælpe.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

birgitte kristensen

hej
ja det kan jeg godt se prøver lige igen.

min oldefar hade fler børn men de ikke har ikke samme mor

han hedder Jens Andrè Nielsen, født
12 Juli 1909 i Sølyst By, Nr Tranders
Sogn, Aalborg Amt.

men jeg ved at min mormor og hendes bror har aldrig set ham.
men vil lige høre min mormor om hun kan fortælle lidt mere om ham

mvh birgitte

Lillian Larsen

Hej Birgitte

Jens Andre Nielsen født 12/7 1909
Forældre:Arbejder Anders Christian Nielsen og Hustru Karoline Amalie Sørensen
32 Aar i Sølyst.

Barnet er navngivet så forældre er måske Baptister.

Jeg har ikke fundet flere børn i Nørre Tranders Kirkebog.

Hilsen Lillian 

Mikkel Eide Eriksen

Hej Birgitte

Jeg kender ikke til nogen oversigt hvor man kan se alle de børn en person havde. Man må tage den lange vej og kigge alt materiale igennem man kan finde.

Du skal nok starte med at finde din mormor og hendes brors fødsler/dåb i kirkebøgerne - spørg evt. mormor om hun kan huske hvilken kirke hun blev døbt i, eller om hun har sin dåbsattest. Her vil navn og adresse på deres forældre (din oldefar og oldemor) og ægtestanden (om de var gift) fremgå.

Adressen kan du derefter forhåbentlig bruge til at finde oldefar i folketællingerne.

Hvis han ikke har flyttet meget rundt, vil du kunne søge frem og tilbage i folketællingerne og se hvilke børn der nævnes, og hvilke mødre der evt. også nævnes. Find disse i kirkebøgerne, og kig også nogle år frem og tilbage om flere nævnes.

Endelig skulle jeg tro at det må være muligt at få adgang til skiftet efter din oldefar, eftersom du er efterkommer. Her skal levende arvinger (og børn af afdøde) være optegnet, uanset hvem deres mor var.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

birgitte kristensen

tak alle sammen er meget glad for hjælpen

mvh birgitte 

Kim Melchior

Hej,

Maaske en anden mulighed. Siden han var fodt i 1909 saa er der maaske den mulighed at han stadigvaek levede i 1967 da person numrene blev indfort. Jeg ved ikke om born fodt udenfor aegteskab var forbundet med begge foraeldre, men hvis de var saa er der maaske noget at hente paa Folkeregistret.

mvh,

Kim Melchior (USA)

birgitte kristensen

ja det har du ret i jeg ved at han døde 1989 så jeg må bare prøve mig frem det er bare svært når man ikke ved så meget om :) men tak '

mvh birgitte

Kim Melchior

De oplysninger du behover naar du gaar pa Folke registret er hans navn og fodselsdag. Jeg mener de tager 54 kroner for et udskrift, men er ikk sikker paa hvilke oplysninger et udskrift vil indeholde.

Du kan vel altid sporge om der er oplysninger vedrorende hans born i forbindelse med et udskrift. Jeg er sikker paa at de ikk vil give dig oplysninger om hans levende born. De vil vaere beskyttet af regler om privat livets fred, men hvis han havde born der er afdode, kan du maaske faa oplysninger om dem, og saa har du i det mindste noget at gaa efter. Du kan ogsaa sporge om der var andre born end dem du kender til. Hvis du faar svaret at det er der ikke, naa ja, saa er der ikke mere at gore.

mvh,

Kim Melchior (USA)


birgitte kristensen

ja men tak skal du ha

mvh birgitte

Lillian Larsen

Hej Birgitte

I folketællingen 1911 bor familien ikke i Sølyst-

Din tipoldemor (Karoline Amalie Sørensen) er født i Vrensted og bor ifølge folketællingen 1890  sammen med sine forældre og lille søster i Reberbansgade 9 i Aalborg.

Jens Christian Sørensen 36 aar født i Børglum
Marianne Sørensen født Christiansen 32 aar født i Skidsby Hjørring - det må være læst forkert - har ikke undersøgt den originale tælling.
Karoline Amalie Sørensen 13 aar født i Vrensted
Kirsten Marie Sørensen   11 aar født i Vrensted

Prøv om du kan finde pigerne konfirmeret i Budolfi Kirke i AAlborg

Hilsen Lillian

birgitte kristensen