Afdøde i Købanhavn efter 1885 - Hjælp tilbydes

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 27 Mar 2013 - 20:12

Forrige emne - Næste emne

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Gitte
Politiken d. 9/4 1915:
Positivspiller Eriksens hustru Petra Sofie Emilie står opført under Døde i København d. 8/4 1915. Min erfaring er, at dødsdatoen dog somme tider godt kan være et par dage før.
Mange hilsner
Stina

Gitte Kjul

Hej Stina,

Tusind tak for hjælpen, så har jeg noget at gå videre med. Er der nogen indikation af, hvilket sogn hun kommer fra?? Det sætter i hvert fald en brik mere på plads ;-))

Go søndag.

Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Stina Kirkegaard Hansen

Nej, desværre ikke mere end dette....
Mange hilsner
Stina

Annette Mülich

Hej Stina.

Jeg har problemer i øjeblikket med, at sende email til dig.
Jeg vil bare sige mange tak for forsøget, ærgeligt at det ikke kunne lade sig gøre.

MVH
Annette

Stina Kirkegaard Hansen

Citat fra: Stina Kirkegaard Hansen Dato 27 Mar 2013 - 20:12
Jeg har fornyet mit abonnement på Politiken og kan således fortsat tilbyde at forsøge at finde afdøde i København efter 1885 via Politikens e-arkiv.


Det, jeg typisk kan være heldig at finde, er en notits, hvoraf dødsdato og kirkegård fremgår. Somme tider dog også (især i nyere tid) deciderede dødsannoncer.

Søgemaskinen er ikke altid nem at blive klog på, og langt fra altid stabil. Så jeg kan desværre ikke garantere positivt resultat, selvom der findes en notits eller annonce. Min erfaring siger mig, at jeg faktisk kun kan hjælpe ca. 10-15 % af dem, der henvender sig til mig.

Hvis du alligevel har mod på det, skal du sende mig en privat mail på skh@galnet.dk  

Du skal som minimum oplyse følgende:

1. Personens fulde navn (hvis det er en kvinde: gerne både hendes ungpigenavn og giftenavn, og gerne hendes mands navn). Bemærk: Meget almindelige navne som fx "Jens Hansen" vil typisk give for mange hits, så ved den slags navne, må jeg næsten altid kaste håndklædet i ringen. Men hvis blot der er et lille mellemnavn, kan det tit hjælpe. Derudover kan det være en hjælp, hvis du kan oplyse personens profession.

2. Personens fødselsår

3.Hvornår du selv sidst har registreret personen.

De bedste hilsner
Stina
















Kate Rossing

Hej Stina

Jeg har jo brugt dig flere gange før både med held og uden. Nu har jeg en ny person som jeg håber du vil kigge efter for mig, og så håber jeg ikke jeg har spurgt om ham før. Det tror jeg ikke, men jeg har jo spurgt om en del :-)

Han hed Carl Helmer Magnusson og blev født i Skagen 2 Aug. 1895, han flyttede til Kbh i 1916 og blev gift 1 gang med min oldemor, som døde 1933 og 2 gang med en Jenny Karen Lund, i 1933. Derfor formoder jeg at han er begravet i Kbh. Disse er de seneste oplysninger jeg har på ham.

PFT

Kate
Hilsen Kate Rossing

Kurt Dahl

Hej Stina

Tusind tak for din mail. Jeg er glad for at du fandt hvad jeg søgte

Venlig hilsen

Kurt Dahl
Venlig hilsen

Kurt Dahl

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Kate
Desværre var der ikke bid denne gang!  :-\
Venlig hilsen
Stina

Kate Rossing

Tak for forsøget, Stina.
Han har besluttet sig for at være noget af en gåde for mig, desværre.

Kate
Hilsen Kate Rossing

Carina Olsen

Hejsa

Kan du venligst hjælpe mig med at finde:

Johannes Peter Hansen f. 16. December 1875 i (Sundby/ Lundby?).

Han var handelsmand, detailhandler og fiskehandler.
Han havde en fiskeforretning på Amager (på et billede står "Amg. 370 y" - formentlig et telefonnummer) - ved du hvor?

Gift med Josefine Caroline Hansen (Christiansen) kaldt Caroline, på Røde Mellemvej 18 (Mellemvej 18), 2300 Kbh. S. Derefter på Volmer Kjær Alle 1, 2300 Kbh. S, samt boet med hustru på Egerupvej 109 i Ørslevvester i Gyrstinge Sogn (i 1925 - som er det sidste jeg har med ham). Pensionist i Badensgade i Sundby.

Ved ikke hvor og hvornår han er død?

Venlig hilsen
Carina Olsen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Carina
Fhv. fiskehandler Johannes Peter Hansen står under Dødsfald anmeldt for Københavns skifteret i Politiken d. 25/8 1964. Typisk er han så død dagen før eller et par dage før.
Desværre ikke yderligere informationer.
Venlig hilsen
Stina

Gitte Johansen

Hej Carina og Stina

Han er i Allehelgen, 1961-1968, opslag 67, øverst.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Carina Olsen

Hejsa :-)

Tusind mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen
Carina Olsen

Jette Olsen

Hej Stina

Håber du kan hjælpe med Jens Peder Engelund født den 19-1-1858, Sankt Morten sogn, Randers Købstad.
Det sidste jeg har på ham, er politiets registerblade, hvor han bor i København i 1895.
Venlig hilsen
Jette Olsen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Jette
Nej, desværre, jeg finder ham ikke.
Venlig hilsen
Stina

Jette Olsen

Venlig hilsen
Jette Olsen

Stina Kirkegaard Hansen

Citat fra: Stina Kirkegaard Hansen Dato 27 Mar 2013 - 20:12
Jeg har fornyet mit abonnement på Politiken og kan således fortsat tilbyde at forsøge at finde afdøde i København efter 1885 via Politikens e-arkiv.


Det, jeg typisk kan være heldig at finde, er en notits, hvoraf dødsdato og kirkegård fremgår. Somme tider dog også (især i nyere tid) deciderede dødsannoncer.

Søgemaskinen er ikke altid nem at blive klog på, og langt fra altid stabil. Så jeg kan desværre ikke garantere positivt resultat, selvom der findes en notits eller annonce. Min erfaring siger mig, at jeg faktisk kun kan hjælpe ca. 10-15 % af dem, der henvender sig til mig.

Hvis du alligevel har mod på det, skal du sende mig en privat mail på skh@galnet.dk  

Du skal som minimum oplyse følgende:

1. Personens fulde navn (hvis det er en kvinde: gerne både hendes ungpigenavn og giftenavn, og gerne hendes mands navn). Bemærk: Meget almindelige navne som fx "Jens Hansen" vil typisk give for mange hits, så ved den slags navne, må jeg næsten altid kaste håndklædet i ringen. Men hvis blot der er et lille mellemnavn, kan det tit hjælpe. Derudover kan det være en hjælp, hvis du kan oplyse personens profession.

2. Personens fødselsår

3.Hvornår du selv sidst har registreret personen.

De bedste hilsner
Stina
















Henning Rosthøj

Hej Stina

Ville du prøve at se efter
Politikommissær Erik Kragelund død 24 juli 2010
bisat 9 august i Frederiksberg

der er måske en nekrolog i avisen, jeg har han dødsannonce fra Afdøde.

hans kone Asta Hansen døde i april 2006, måske er der en dødsannonce på hende ?

Asta er min kusine, jeg leder efter deres børn.

MvH

Henning
MvH
Henning Rosthøj

Susanne Riis

Hej Stina

Vil du se om du evt. kan finde noget på Franz Peter Christian Kolding f. 19.1.1875 i Broager, Slesvig
Han er sidst registreret i politiets registerblade i 1922,

mange hilsner fra
Susanne Riis
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Stina Kirkegaard Hansen

Desværre finder jeg ikke noget på Frantz. Ved du, hvad hans profession var?
Venlig hilsen
Stina

Susanne Riis

mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Eva Morfiadakis

Hej Stine!

En svensk frågar på aneefterlysning om fartyget M/s Roland som ankom Köpenhamn i början av 1952 från Finland.

Jag minns från min barndom att tidningarna hade listor över ankomna fartyg i hamnen (Malmö).

Skulle du vilja se om det finns sådana listor i Politiken för Kph? Sök bara på M/s Roland.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Förlåt att jag råkade kalla dig Stine och inte Stina.

Eva M
Eva M

Stina Kirkegaard Hansen

Bare i orden, Eva ;-)
Der er desværre ikke umiddelbart noget, der minder om passagerlister i Politiken.
Venlig hilsen
Stina

Birthe Vendelbo

Hej Stina

Mon du kan hjælpe mig med at finde noget på en Børge Carl Wennerberg, f. 1915, død 1970, jeg ved ikke hvor.

Jeg er i besiddelse af et brev skrevet i 1946 af en Børge Wennerberg og har en formodning om, at det måske er den samme person.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Birthe Vendelbo

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Birthe
Jeg har sendt dig en mail!
Mange hilsner
Stina

Svandis Georgsdottir

Kære Stina.

Hvor ville jeg bare blive glad, hvis du kan prøve og se om du kan finde min farmors faster: Anna Ingeborg Knudsen. Anna var født den 16.03.1913 i Island og skulle have afgået ved døden for ca 20 år siden i København. Anna blev aldrig gift og fik ingen børn. Hendes stedmor Marie Nielsen f. Olsen, skulle være begravet på Vestre Kirkegård og skulle have afåget ved døden i omkring 1966. Hun var født 25.03.1891 i Smerup. Måske ligger de begravet de samme sted?

På forhånd mange tak!

Mvh
Svandis Georgsdottir


Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Stina

Jeg håber jeg kan bede om din hjælp endnu engang.

Hans Peter Petersen født 13. maj 1877 Eskebjerg, Bregninge. gift med en Caroline Nielsine Hansen og boede på Kildevældsgade forlængelse 3 B i 1925.

Jeg tror han blev på stedet indtil sin død.

Hans mor Maren Sophie Larsen f. Petersen leder jeg også efter. Hun er født  2. marts 1953 Eskebjerg, Bregninge, Holbæk amt og flytter til Saxogade 19., 2 sal i FT 1880 og er gift med Niels Larsen den 26. dec 1880. De får et fællesbarn Agnes camilla Larsen og en datter under 1 år i 1880. Jeg kan ikke finde dem i FT 1890 og ej heller i politiets registreblade og har ingen ide om hvor de forsvinder hen. Hun er 27 år i 1880.

I hendes mors skifte fra 1888 står hun nævnt og i live...men hun er altså forsvundet for mig... så jeg ved ikke om du kan se noget.  Hans Peter Petersen, får en af sine børn i Brønshøj... måske er hun flyttet der ind omkring.. men det er kun et gæt.

Du må endelig sige hvis du mangler nogle oplysninger, så skal jeg forsøge at skaffe det..

mvh
Sanne