Afdøde i Købanhavn efter 1885 - Hjælp tilbydes

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 27 Mar 2013 - 20:12

Forrige emne - Næste emne

Githe Gry Jørgensen

Hej Stina.

Jeg vil gerne prøve dit tilbud.
Det drejer sig om et ægtepar:

Mette Sophie Andersdatter født i Herlufholm sogn, Sorø amt den 13 december 1852
død den 14 december 1916 på Frederiksberg hospital.

D.S.B. mand Simon Pedersen født 18 oktober 1857 i Lerbjerg sogn
død den 1 september 1905 på Frederiksberg.

mvh
Githe Gry

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg finder desværre ikke noget på nogen af dem.
Venlig hilsen
Stina

Hanne Fachmann

Kære Stina.
Tusinde tak for din hjælp, det er helt fantastisk hvad du har fundet.

Meget hurtig er du også, stor ros til dig.

Med mange hilsner


Henning Rosthøj

Hej Stina

Vil du prøve at se efter Ellen Dorthea Hansen F. 15 okt 1892 i Hejls, Vejle amt
Gift med Georg Peder Olsen, sidste kendte adresse i 1930
Holmbladsgade 81 København.
Deres børn blev døbt Wandel Olsen

MvH
Henning
MvH
Henning Rosthøj

Allan Donovan Pedersen

Hej Stina...



Du har tidligere været til stor hjælp for mig, og dét er jeg taknemmelig for... :)

Jeg er nu rendt ind i et par aner mere, og jeg håber du har tid/lyst til at kigge efter dem også?

Hvis ja, så drejer det sig om følgende:



Jens Peder Nielsen, født 4. juli 1864 i Holbæk
Han er viet i København, og har fået flere børn (og børnebørn) i København, så måske er han også død i København?
Anna Marie Nielsen (Jens' kone), født 3. mar. 1865, ligeledes i Holbæk


På forhånd tak for hjælpen



Allan
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Allan
Uha, navnene er ret almindelige - du har ikke en profession på Jens? Hvornår har du selv sidst registreret dem?
Mange hilsner
Stina

Allan Donovan Pedersen

Hej igen, Stina...



Ja, det er desværre meget almindelige navne... og jeg er kun stødt på Jens hér:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2117964&searchname=polit_adv

"Arbejdsmand" er jo også temmelig intetsigende...  :-\
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Allan Donovan Pedersen

Meget tyder altså på Vesterbro-området...
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Stina Kirkegaard Hansen

#39
Jeg fandt også lige selv registerbladet på Jens - har du set, at de bliver separeret?
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2111768&searchname=polit_simple

Vedhæfter Anna med børn - FT 1916, Matthæusgade, opslag 35
Venlig hilsen
Stina

[vedhæfting slettet af admin]

Allan Donovan Pedersen

Jeg havde faktisk set Anna's reg.blad... men dén lille detalje har jeg sgu overset... :o

Well... ja, det gør det jo nok sværere?

Men jeg husker nu, ved gensynet med reg.bladet, at Anna var polererske... fornem titel...  ;)
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Stina Kirkegaard Hansen

#41
Ja, desværre - jeg må nok umiddelbart kaste håndklædet i ringen på den her. Men skriv, hvis du finder noget, der kan indsnævre perioden, der skal søges i.
Her bor  de to af børnene sammen:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1729827&searchname=polit_simple
Mange hilsner
Stina

Allan Donovan Pedersen

Det er okay... jeg er glad for du prøvede...

- Trist de ikke hed von Skjortentrold til efternavn... ;)
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Stina Kirkegaard Hansen

Citat fra: Stina Kirkegaard Hansen Dato 27 Mar 2013 - 20:12
Jeg har fornyet mit abonnement på Politiken og kan således fortsat tilbyde at forsøge at finde afdøde i København efter 1885 via Politikens e-arkiv.


Det, jeg typisk kan være heldig at finde, er en notits, hvoraf dødsdato og kirkegård fremgår. Somme tider dog også (især i nyere tid) deciderede dødsannoncer.

Søgemaskinen er ikke altid nem at blive klog på, og langt fra altid stabil. Så jeg kan desværre ikke garantere positivt resultat, selvom der findes en notits eller annonce. Min erfaring siger mig, at jeg faktisk kun kan hjælpe ca. 10-15 % af dem, der henvender sig til mig.

Hvis du alligevel har mod på det, skal du sende mig en privat mail på skh@galnet.dk  

Du skal som minimum oplyse følgende:

1. Personens fulde navn (hvis det er en kvinde: gerne både hendes ungpigenavn og giftenavn, og gerne hendes mands navn). Bemærk: Meget almindelige navne som fx "Jens Hansen" vil typisk give for mange hits, så ved den slags navne, må jeg næsten altid kaste håndklædet i ringen. Men hvis blot der er et lille mellemnavn, kan det tit hjælpe. Derudover kan det være en hjælp, hvis du kan oplyse personens profession.

2. Personens fødselsår

3.Hvornår du selv sidst har registreret personen.

De bedste hilsner
Stina
















jannie søndergård


Stina Kirkegaard Hansen

Citat fra: Stina Kirkegaard Hansen Dato 27 Mar 2013 - 20:12
Jeg har fornyet mit abonnement på Politiken og kan således fortsat tilbyde at forsøge at finde afdøde i København efter 1885 via Politikens e-arkiv.


Det, jeg typisk kan være heldig at finde, er en notits, hvoraf dødsdato og kirkegård fremgår. Somme tider dog også (især i nyere tid) deciderede dødsannoncer.

Søgemaskinen er ikke altid nem at blive klog på, og langt fra altid stabil. Så jeg kan desværre ikke garantere positivt resultat, selvom der findes en notits eller annonce. Min erfaring siger mig, at jeg faktisk kun kan hjælpe ca. 10-15 % af dem, der henvender sig til mig.

Hvis du alligevel har mod på det, skal du sende mig en privat mail på skh@galnet.dk  

Du skal som minimum oplyse følgende:

1. Personens fulde navn (hvis det er en kvinde: gerne både hendes ungpigenavn og giftenavn, og gerne hendes mands navn). Bemærk: Meget almindelige navne som fx "Jens Hansen" vil typisk give for mange hits, så ved den slags navne, må jeg næsten altid kaste håndklædet i ringen. Men hvis blot der er et lille mellemnavn, kan det tit hjælpe. Derudover kan det være en hjælp, hvis du kan oplyse personens profession.

2. Personens fødselsår

3.Hvornår du selv sidst har registreret personen.

De bedste hilsner
Stina
















Hans Mikkelsen

Jeg er interesseret i alle med efternavnet Fahrenkam, Farenkam, Fahrenkamp.

Venlig hilsen

Hans Mikkelsen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Hans
Jeg finder ikke noget umiddelbart på efternavnet, men det er en meget besværlig søgemaskine, så derfor kan de sagtens være der alligevel.

Følg evt. denne instruktion og prøv igen:
Oplys:
1. Personens fulde navn (hvis det er en kvinde: gerne både hendes ungpigenavn og giftenavn, og gerne hendes mands navn). Bemærk: Meget almindelige navne som fx "Jens Hansen" vil typisk give for mange hits, så ved den slags navne, må jeg næsten altid kaste håndklædet i ringen. Men hvis blot der er et lille mellemnavn, kan det tit hjælpe. Derudover kan det være en hjælp, hvis du kan oplyse personens profession.

2. Personens fødselsår

3.Hvornår du selv sidst har registreret personen

Venlig hilsen
Stina

Laila Irene Dencker

Hej Stina

Tænkte jeg da lige ville prøve at se om du kunne finde noget på de følgende personer:

1) Peter Henrik Dencker, født 18/4 1814 i Fagsted, Brahetrolleborg sogn. Han skulle leve ved FT 1885, hvor han bor på Amaliegade, og også i 1891, hvor hustruen Marie Kirstine Rasmusdatter dør. Jeg har prøvet at finde ham i de københavnske skifter, men har ikke umiddelbart kunnet finde ham. Han er fattiglem i 1885+1891.

2) Maren Johanne Dencker, født 18/2 1850 i Verninge - hun var datter af ovenstående. Hun blev gift med sadelmagermester, tapetserer og dekoratør Anders Jørgensen Lysberg, der døde 1901. Lysberg-familien er i det hele taget interessant for mig (sønnen Christian var manden bag Lysberg og Hansen)

3) Carl Villy Dencker, født 10/1 1887 i København. Handelsfuldmægtig i København 1925. Gift med Alma Marie Johanne Søemod, født 24/12 1893 i København.

4) Peter Julius Andersen, født 27/11 1859 i Brøndbyvester, gift med Camilla Nikoline Johansen, født 29/6 1871 i Utterslev, Brønshøj sogn. Han var arbejdsmand på Frederiksberg.

5) Sophie Margrethe Johansen, født 6/1 1877 i Utterslev, Brønshøj sogn. Vaske- og rengøringskone. Hun samlevede med arbejdsmand og havnearbejder Ernst Volmer Nielsen, født 4/8 1875 i København, død 11/10 1919 København, men de blev aldrig gift.

6) Jørgen Otto Adolph Møller Charles Jørgensen. Født 1/4 1851 i Odense. Former. Gift med Caroline Kirstine Andreasen, født 31/5 1850 i Halsted. Han må være død 1885-1887 og formentlig i København, men har ikke kunnet finde ham som død i skifter.

7) Hulda Sophie Kirstine Jørgensen, født 12/12 1876 i København. Gift med Arthur Harry Frederik Pedersen, født 19/5 1879 i København. I 1910 bor de i København, hvor han er arbejdsmand, sukkerkoger og meget andet.

Ja, ved godt at det er en hel del, men håber at du alligevel har mod på det, Stina - har prøvet at finde de nærmeste slægtninge i København, med de mere specielle navne, så det forhåbentlig er til at gå til :) Nu glæder jeg mig bare til at se, hvad du mon finder :D

Mange hilsner fra
Laila Irene Dencker

Allan Donovan Pedersen

Hej Stina...


Jeg har en ane med et noget specielt navn, som jeg tror ku' været død i København... er det mon noget du vil bruge tid på?

Det drejer sig om:

Hilma Serafia Lindgreen, født 14. mar. 1880 i København, Sokkelund, Skt. Paul... jeg ved desværre ikke mere om hende, heller ikke hvornår hun er død... :o/

Jeg håber blot, at navnet er specielt nok til at optræde et eller andet sted...?


Mange hilsener

Allan
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Stina Kirkegaard Hansen


Allan Donovan Pedersen

Hmmm, nææh... det kendte jeg umiddelbart ikke, dét reg.blad. Der står sørme også, at hun flyttede til Jylland i 1904... hvilket passer meget fint med, at hun blev gift derovre i 1905. Jeg ved bare også, at hun kom tilbage til Sjælland (Hørsholm) på et tidspunkt... så jeg håbede, at hun igen slog sig ned i København senere...

- Men du skal i hvert fald ha' tak for hjælpen... ;)
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Lene Lund Sørensen

Hej Stina
Ville høre om du måske kunne hjælpe mig med at finde oplysninger på min oldemor:
Betty Louise Christiane Christensen gift Hansen
født 7 Jan.1864 Vesterbrogade 126, København
Hun blev gift med Lauritz Marinius Hansen der døde i 1943,De var skilt på dette tidspunt.
Jeg mener hun skulle være død før dette år, men ingen kan hjælpe mig videre.
Håber måske du kan.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Lene Lund :)
Med venlig hilsen
Lene Lund

Stina Kirkegaard Hansen

Desværre finder jeg ikke noget på Betty. :-(
Mange hilsner
Stina

Annette Mülich

Hej Stina.
Er du stadig behjælpelig med at finde aner? Kan du mon også klare Frederiksberg? Hvis du kan vil jeg sende dig en privat mail, hvis det er ok ;)
MVH
Annette.

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Annette
Jeg har forlænget mit abonnement fra på søndag og Frederiksberg er også med, så send mig blot en mail.
Venlig hilsen
Stina

Allan Donovan Pedersen

Hej Stina...




Jeg prøver lige din hjælp igen, da du før har været mig meget behjælpelig... :)


Jeg leder efter en Astrid Johanne Elisabeth, født Larsen (giftenavn muligvis Jonasson). Hun døde i en bilulykke på Holmbladsgade i København S. i 1967 eller 1968...

- Hun er født i Hjortespring (Herlev) d. 28. feb. 1907, og viet d. 15. juni 1930 i Vor Frelser Kirke i København

- - - - -

En mere:

Harry Amandus Jonasson (ovenstående Astrid's mand), født d. 1. mar. 1906 i Skt. Stefan... formentlig med ophold i København

- - - - -

Samt Harry's far:

Emanuel Christian Jonasson, født d. 26. sep. 1877 i Sverige... her har jeg også en formodning om, at han er kommet til Danmark... han er i hvert fald blevet gift her d. 8. juni 1902

- - - - -

Og Harry's mor:

Hedevig Margrethe Jonasson (født Hoegh Guldberg), født d. 1. apr. 1879 i Holmen




Det ville være dejligt, hvis du har tid og lyst til at kigge efter dem... på forhånd tak... :)




Allan
Forsker bl.a. i

- Brønnum,
- Daugaard,
- Donovan,
- Garbos,
- Grimstrup,
- Häggqvist,
- Just Nielsen,
- Pedersen,
- Schultz.

Annette Mülich

Hej Stina.

Mange tak er sendt.
MVH Annette.

Gitte Kjul

Hej Stina,

Mon du kan hjælpe mig med nedenstående:

Petra Emilie Frederikke Eriksen f. Thorsen

F. 19.05.1842

Finder hende i Fkt 1885 på Nørrebrogade 164, og i 1916 står hendes mand som enkemand.

På forhånd tak ;-))
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Allan
Fabriksarbejder Emmanuel Christian Jonassen begraves fra kapellet på Sundby Kirkegård d. 29.juli 1932.
De andre finder jeg desværre ikke noget på.
Mange hilsner
Stina