Hvordan indsættes et billede

Startet af Niels Korsgaard Nyeboe, 04 Jan 2011 - 15:35

Forrige emne - Næste emne

Niels Korsgaard Nyeboe

Jeg kunne tænke mig at indsætte et billede af et dokument jeg ikke kan tyde i forum " Hjælp til tydning.
Jeg har billedet liggende på min harddisk.
Jeg har forsøgt, men det er ikke lykkedes.
Kan nogen hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Leif Sommerdal

Læs punkt 1 i dette strålende indlæg http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,157.0.html

Hvis det går galt, så beskriv venligst, hvad/hvor det går galt
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Søren Larsen

Hej Niels

Du har læst denne, den syntes da at forklare hvorledes.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,157.0.html

Ellers må du nok forklare det lidt nærmere, Hvor det går galt.


Mvh

Søren Larsen
www.stass.dk
Søren Larsen


www.stass.dk
(Slægt, Den gamle ordbog, Dannebrogsmænd & Riddere, Danmarkshistorie bl.a.

Verner Bentsen

Hej.

Nu ved jeg ikke om Niels mener "Vedhæft en fil", som er forklaret af Leif og Søren eller om han mener "Indsæt billede" ; se vedhæftede.

Jeg har heller ikke fundet ud af hvordan funktionen "Indsæt billede" virker.
Er der en der vil forklare ?

Mvh Verner


[vedhæfting slettet af admin]

Anette Korsgaard

#4
Hej Verner

Den funktion kan bruges hvis man vil vise et billede fra et sted på nettet.

F.eks. har jeg et billede på min hjemmeside, anettes.dk - her http://www.anettes.dk/images/niels_rigborg.jpg og det kan jeg sætte adressen ind hvor xxxxx står i indlægget ovenfor (på det vedhæftede billede)

Så ser det sådan ud:


Billedet ende ved denne metode i selve indlægget og ikke under det, som ved vedhæftninger.
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Leif Sommerdal

Tak for en strålende forklaring Anette.

Men som du selv påpeger kan den kun anvendes hvis billedet kan hentes via nettet. Vi kunne godt bruge in-line attachments/vedhæftninger
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hans Poulsen



Hej Anette

Er du selv med på det skønne billede?

Venlig hilsen og godt nytår!

Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Leif Sommerdal

Hej Hans

Et kig på Anettes forside viser følgende:

Ålborg 1900.

Mine oldeforældre Ane Rigborg Nielsen og Jens Nielsen Jensen

men børnene Karen, Niels, Kirstine, Marthe, Hans og Edel



Så desværre intet billede af Anette  ;)
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jørgen Sørensen

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 05 Jan 2011 - 09:32
Tak for en strålende forklaring Anette.

Men som du selv påpeger kan den kun anvendes hvis billedet kan hentes via nettet. Vi kunne godt bruge in-line attachments/vedhæftninger

Over eller under linien.
Over linien, skal det være en url tilgængelig på www. og det er almindelige PCer ikke. (min mening)
under linien, gælder de almindelige regler, under Øvrige funktioner. (ditto do)


[vedhæfting slettet af admin]
Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Citat fra: Jørgen Sørensen Dato 05 Jan 2011 - 11:40
Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 05 Jan 2011 - 09:32
Tak for en strålende forklaring Anette.

Men som du selv påpeger kan den kun anvendes hvis billedet kan hentes via nettet. Vi kunne godt bruge in-line attachments/vedhæftninger

Over eller under linien.
Over linien, skal det være en url tilgængelig på www. og det er almindelige PCer ikke. (min mening)
under linien, gælder de almindelige regler, under Øvrige funktioner. (ditto do)


Det er jo derfor jeg skriver inline-attachment - det er over linien (deraf navnet inline).
Der er jo intet teknisk, der forhindrer det og det kunne hjælpe til i diverse forklaringer, hvor folk ikke opnår det ønskede resultat af en sammenhængende række søgninger.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anette Korsgaard

Citat fra: Hans Poulsen Dato 05 Jan 2011 - 09:46

Hej Anette

Er du selv med på det skønne billede?

Venlig hilsen og godt nytår!

Hans

Tak for de pæne ord, Hans. Jeg er selv rigtig glad for det billede, som er det ældste jeg har.
Det er taget i Ålborg i 1899 - og den lille pige i midten blev min bedstemor.

Godt nytår til dig.
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Anette Korsgaard

Citat fra: Leif Carsten Nielsen Dato 05 Jan 2011 - 09:32
Tak for en strålende forklaring Anette.

Men som du selv påpeger kan den kun anvendes hvis billedet kan hentes via nettet. Vi kunne godt bruge in-line attachments/vedhæftninger

Tak, Leif :-)

Ja, det er jeg til dels enig i. Men billederne, der vedhæftes herinde er ofte så brede at der kommer scrolls frem så man skal klikke på pile for at se hele billedet. Og det ville ikke gøre nogen forskel i de tilfælde at de er inline.

Om der ikke er tekniske hindringer for at have inline billeder her ved jeg ikke da jeg ikke kender opsætning og kodebaggrunden for denne slags forum. Jeg har bestyret en del phpBB fora, og der er det ikke et problem.
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Leif Sommerdal

Hej Anette,

Blot for eksemplet skyld har ved vedhæftet en mulig implementation fra en anden side, som bruger SMF.
Den tager også hensyn til at der ikke nødvendigvis skal scrolles, da der kan skabes en miniature, som kan forstørres ved behov.

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Henrik Poulsen

Hej...

Min implementering af inline attachment resizer billedet til skærmbredden hvis man vælger fuldt billede, vælger man at indsætte minature bliver billedet forstørret når man bevæger musen hen over det. Smart  8)

Efter min egen mening er link til andre hjemmesider kun en nødløsning og en mulighed kun få har, så Anettes forslag er som sådan ok men ikke brugbar for de fleste.

Inline attachment giver bedre synlighed på det materiale man vil vise.

Anette Korsgaard

Henrik: Mit forslag er ikke et forslag - det er svaret på et spørgsmål.

Din implementering lyder god.

Leif: Det er da dejligt at vide at det kan gøres. Det ville være godt at få på ønskelisten til forumforbedringer.
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Henrik Poulsen

Hej Anette...

Udskyld min formulering, kan godt se ved nærlæsning at det er et svar.

Jørgen Sørensen

Leif Carsten Nielsen

Der er rigtig rigtig mange her på forum, som ikke har din computererfaring.

Når jeg skriver
Over linien, skal det være en url tilgængelig på www. og det er almindelige PCer ikke. (min mening)
Jeg er stangsikker på (hvis du ikke er hacker) at hvad jeg end henviser til på min PC, er du ikke i stand til at se det.

Iøvrigt, kunne du jo være rar, og læse det som henvisning til Anettes indlæg.
F.eks. har jeg et billede på min hjemmeside, anettes.dk - her http://www.anettes.dk/images/niels_rigborg.jpg - og det kan jeg sætte adressen ind hvor xxxxx står i indlægget ovenfor

Dit svar overstiger min PC erfaring. Inline er vist på linje, i hver tilfælde med rulleskøjter.
Det er jo derfor jeg skriver inline-attachment - det er over linien (deraf navnet inline).
Der er jo intet teknisk, der forhindrer det og det kunne hjælpe til i diverse forklaringer, hvor folk ikke opnår det ønskede resultat af en sammenhængende række søgninger.

Du har med stor sikkerhed ret, i det du skriver. Og er det en forum fejl, bliver den sikkert rettet.
Venligst Jørgen - 2300

Leif Sommerdal

Citat fra: Jørgen Sørensen Dato 05 Jan 2011 - 15:52
Leif Carsten Nielsen

Der er rigtig rigtig mange her på forum, som ikke har din computererfaring.

Når jeg skriver
Over linien, skal det være en url tilgængelig på www. og det er almindelige PCer ikke. (min mening)
Jeg er stangsikker på (hvis du ikke er hacker) at hvad jeg end henviser til på min PC, er du ikke i stand til at se det.

Iøvrigt, kunne du jo være rar, og læse det som henvisning til Anettes indlæg.
F.eks. har jeg et billede på min hjemmeside, anettes.dk - her http://www.anettes.dk/images/niels_rigborg.jpg - og det kan jeg sætte adressen ind hvor xxxxx står i indlægget ovenfor

Dit svar overstiger min PC erfaring. Inline er vist på linje, i hver tilfælde med rulleskøjter.
Det er jo derfor jeg skriver inline-attachment - det er over linien (deraf navnet inline).
Der er jo intet teknisk, der forhindrer det og det kunne hjælpe til i diverse forklaringer, hvor folk ikke opnår det ønskede resultat af en sammenhængende række søgninger.

Du har med stor sikkerhed ret, i det du skriver. Og er det en forum fejl, bliver den sikkert rettet.


Hej Jørgen,
Jeg havde forstået, hvad du mente i dit forrige indlæg, og jeg mente på ingen måde at tale ned til dig. Hvis du har opfattet det sådan skal jeg straks beklage det. Mine pædagogiske evner kan med garanti forbedres.

Og - du har ganske ret i at inline er oppe i teksten.
Men der er ikke noget it-mæssigt problem i at placere en vedhæftet fil (et attachment) midt i teksten - i stedet for at det hænger efter selve indlægget. Det behøvet altså rent teknisk ikke at ligge på et eksternt tilgængeligt site

Om det er en fejl skal jeg ikke afgøre, det er efter min mening kun et spørgsmål om definition, men jeg ved, at det kan lade sig gøre, og en løsning er udelukkende baseret på vilje og evner
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Verner Bentsen

Tak for forklaringerne.

Nu håber jeg at Niels har fået løst sit problem, for det var nok "vedhæftning" den egentlige forespørgsel drejede sig om.

Mvh Verner