Helle Christensdatter Dragsbechs Forældre?

Startet af Birgit Mariane Hulgaard Cancilla, 09 Feb 2013 - 19:25

Forrige emne - Næste emne

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

My ancestors Christen Christensen Steentoft var gift med Helle Christensdatter Dragsbech i Hillerslev, V.Vandet-Øster Vandet,Thisted opslag 178.

1702
D 29 Jun. trolovet Christen Christensen Stentoft
og Helle Christensd Dragsbech, Viede
D 8 October. samme aar.

Helle Christensdatter Dragsbech døde 1762 (opslag 318) Vester Vandet, Hillerslev, Thisted. She was 78 when she died so she would have been  born in about 1684.

1762
d. 27de Maji under Guds [!!!] Tieniste død Helle Christensdaatter Draxbech Afgl: Christen Steentofts her i Wester-Wandet, i sin Alder 78 Aar. Begraven d. 3die Junii.

Helle Christensdatter Dragsbech should be the daughter of Christen Olufsen Dragsbech and Else Pedersdatter according to websites such as http://www.bolyhne.dk/Slaegtsforskning/Mineaner/fam003xx/fam00305.htm
and
http://wegeberg.dk/privat/peter/families.html
and
http://www.ralph-brian.dk/d0013/g0000061.html

I have gone through the websites and the articles they mention as references.  I can find no proof that Helle Christensdatter Dragsbech is in fact the daughter of Christen Olufsen Dragsbech and Else Pedersdatter.

I need some help with this please.

Sincerely,
Birgit Mariane Hulgaard Cancilla


Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Hej Lissa.

Thanks for reading my post.

Yes, I have looked at Nygaards but can find nothing to say that Helle Christensdatter Dragsbechs parents were Christen Olufsen Dragsbech and Else Pedersdatter.

Christen Olufsen Dragsbech døde i 1715 i Klitmøller i  Vester Vandet, Hillerslev, Thisted opslag 148.

Else Pedersdatter (Skinderup) døde i 1714 i Klitmøller (V. Vandet, Hillerslev, Thisted opslag 147.

There must be someplace where the daughter Helle is mentioned. 

Sincerely,
Birgit Mariane Hulgaard Cancilla


Hanne Fisker

Hello Birgit Marianne

You can not find Helle Christensdatter Dragsbech at AO as Klitmøller parish is not there, she may well be daughter Christen Olufsen Dragsbech and Else Pedersdatter!

You must try if there is one that will go on file for you and turn baptism into the church records.
See the forum: Hjælp til opslag på arkiver m.v.

mvh
Hanne Fisker


Hanne Fisker

Hello again

You can try to contact the local archive at this address:
Local History Archive for Thisted - http://arkiv.thisted-bibliotek.dk - Email: arkiv@thisted.dk

Maybe they can help you!

Mvh
Hanne Fisker

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Hej Hanne.

Tak for din henvisning til lokalarkivet i Thisted.

I believe that Klitmøller sogns records from the years I need are part of Vester Vandet sogn and those are online.

The other websites I mentioned all give Helle Christensdatter Dragsbechs parents as Christen Olufsen Dragsbech and Else Pedersdatter.  There must be some place where their daughter is noted.

Med venlig hilsen
Birgit

Hanne Fisker

Hello Birgit Mariane

At AO starts parish register of Vester Vandet - Øster Vandet first in 1691 and you can not find her in this parish where she was born in 1684!

My best advice is to write an email to the local archive and get them to turn baptism into the church records.

Mvh
Hanne Fisker

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Hej Hanne.

Ja jeg ved godt at kirkebogen for V. Vandet begynder kun i 1691.

Ja jeg prøver at skrive til lokalarkivet.

Tak igen.

Med venlig hilsen
Birgit

Kim Gade

Hey Birgit

You should ask Lise Winther Hviid. If someone knows it its her. If have all my informations from her. I will send you her email in privat.

Kim
Mvh.
Kim Gade

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Hej Kim,

Jeg er lige kommet hjem fra ferie i Costa Rica men har ikke set email fra dig.

Jeg har ikke fået Lise Winther Hviids email fra dig ... måske den gik ikke igennem.

Med venlig hilsen
Birgit

Kim Gade

Jeg klikkede på dit navn og fik email-adressen mbcancilla(a)hotmail.com. Der sendte jeg til. Er det en forkert email?
Mvh.
Kim Gade

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Ja min email addresse er mbcancilla@hotmail.com

Vil du være så venlig at prøve igen.

Birgit

Kim Gade

Har sendt præcis samme besked igen. Hvis du ikke får den, så prøv at skrive til mig på kimoggokke(a)gmail.com. Skift (a) ud med @. Så svarer jeg.
Mvh.
Kim Gade