Oplysninger om Kontorched Grue

Startet af Niels Korsgaard Nyeboe, 20 Mar 2013 - 11:35

Forrige emne - Næste emne

Niels Korsgaard Nyeboe

Kontorchef Gudmund Grue blev født 16. marts 1884 i Malt sogn, Ribe amt.
Han blev den 5. januar 1924 gift på Københavns Rådhus med Ane Karoline Nyboe, født den 26. december 1893 i Allerslev sogn, Præstø amt.
Men hvad der er sket efter deres bryllup, ved jeg ikke noget om, om jeg vil blive glad for et tip.
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe


Thestrup-Bjørn

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998


Niels Korsgaard Nyeboe

Citat fra: Thestrup-Bjørn Dato 20 Mar 2013 - 15:39
Er du sikker på vielsesdatoen?

For her står 1921: http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1761461&searchname=

Hej Bjørn

Tak for dit svar - jeg er helt sikker på bryllupsdagen, den kan du se på: Ægteskabsbog for Københavns kommune - årgang 1924 - nr.33

Med venlig hilsen
Niels
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Niels Korsgaard Nyeboe

Hej
Tusinde tak for Jeres svar, men jeg mangler ligesom at finde ud af, hvad der sker efter brylluppet, Jeg kan ikke finde dem i folketællinger eller andre steder. Google o.s.v.

Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Henrik Brandt

Hej, har du set dette:

http://www.dialektika.dk/genealogy/getperson.php?personID=I1812&tree=01

Gudmund Grue, kontorchef i KTAS, får i 1930 en datter med Ingeborg Elisabeth Brahde Digmann.

Hvis det er samme Gudmund Grue, så har ægteskabet med Ane Karoline Nyboe nok kun varet nogle få år.

mvh Henrik

Niels Korsgaard Nyeboe

Citat fra: Henrik Brandt Dato 21 Mar 2013 - 16:19
Hej, har du set dette:

http://www.dialektika.dk/genealogy/getperson.php?personID=I1812&tree=01

Gudmund Grue, kontorchef i KTAS, får i 1930 en datter med Ingeborg Elisabeth Brahde Digmann.

Hvis det er samme Gudmund Grue, så har ægteskabet med Ane Karoline Nyboe nok kun varet nogle få år.

mvh Henrik

Hej Henrik

Tak for dit svar, men jeg tror ikke, det er den samme Grue, de er ikke født i samme år.
Jeg har søgt på Google og fået mange svar, men har valgt, at det ikke er den samme Grue.

Venlig hilsen
Niels
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har fundet en notits i Politiken, hvor der står, at pens. kontorchef Gudmund Grue bliver begravet d. 13. september 1939 fra Søndermark Kapel og Krematorium. Desværre ikke yderligere info.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Du finder Gudmund Grues død i Frederiksberg, 1934-1939, opslag 276.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Han findse også i Gentofte, 1938-1941, opslag 53.
Venlig hilsen
Stina

Niels Korsgaard Nyeboe

Hej Stina

Tusinde tak for din hjælp, hvor kan jeg se, hvornår de blev skilt.

Med venlig hilsen
Niels
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Stina Kirkegaard Hansen

Du kan jo kigge lidt under Familieretlige sager (AJ og SJ) her:
http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_familieretlige_sager_i_kobenhavnVenlig hilsen
Stina

Niels Korsgaard Nyeboe

Hej Stina
Tak for din hjælp - jeg har gjort som du skriver og fundet noget om Gudmund Grue der hvor du har foreslået det.
uen jeg kan ikke tyde, hvad der står, og det lidt jeg kan læse, mener jeg ikke drejer sig om skilsmisse.
Men tak alligevel.

Med venlig hilsen
Niels
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Hans Grue

Der er nu kun en Gudmund Grue. Jeg var ikke bekendt med, at han var gift med en Nyboe. Han var gift 1. Gang omkring 1910 med en Holck Thorsen.
Vh. Hans Grue

Niels Korsgaard Nyeboe

Citat fra: Hans Grue Dato 25 Mar 2013 - 16:38
Der er nu kun en Gudmund Grue. Jeg var ikke bekendt med, at han var gift med en Nyboe. Han var gift 1. Gang omkring 1910 med en Holck Thorsen.
Vh. Hans Grue


Hej Hans Grue
Tak for dit svar.
Jeg sender dig en mail med de oplysninger jeg har, så håber jeg at høre fra dig om de er helt forkerte . 

Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Niels Korsgaard Nyeboe

Citat fra: Niels Korsgaard Nyeboe Dato 26 Mar 2013 - 11:08
Citat fra: Hans Grue Dato 25 Mar 2013 - 16:38
Der er nu kun en Gudmund Grue. Jeg var ikke bekendt med, at han var gift med en Nyboe. Han var gift 1. Gang omkring 1910 med en Holck Thorsen.
Vh. Hans Grue


Hej Hans Grue
Tak for dit svar.
Jeg sender dig en mail med de oplysninger jeg har, så håber jeg at høre fra dig om de er helt forkerte . 

Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Hej Hans
Jeg venter stadig spændt på, hvad du har fundet ud af.
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe