Winfamily

Startet af Else Rafn, 18 Mar 2013 - 15:06

Forrige emne - Næste emne

Else Rafn

Jeg har Winfamily og har haft programmet i mange år. Nu får jeg denne fejl:

Exeption ErangeError in module winf60.exe at 000B68A2
Range check error.

Jeg kan ikke gå ind på personen og bede om "Print".

Mon nogen kan hjælpe?

M.v.h.   Else Rafn

Else Rafn

Jeg har fundet ud af det!  Undskyld.

Else

Carl Pedersen

Kære Else Rafn

Jeg ville være meget taknemmelig hvis du ville indvi os i hvad løsningen var på det af dig beskrevne problem.
Jeg har selv p.t. samme problem med udskrifter fra WINFAMILY

På forhånd tak og med venlig hilsen
carl pedersen
medlem af DIS

Georg Brandt Christensen

Citat fra: Carl Pedersen [433] Dato 04 Aug 2015 - 23:57
Kære Else Rafn

Jeg ville være meget taknemmelig hvis du ville indvi os i hvad løsningen var på det af dig beskrevne problem.
Jeg har selv p.t. samme problem med udskrifter fra WINFAMILY

På forhånd tak og med venlig hilsen
carl pedersen
medlem af DIS

Hej

Den omtalte fejl kan komme frem af flere grunde. En af dem kan være hvis der ikke findes en printer på den pågældende PC.

Der skal være defineret en standard printer på den PC hvor WinFamily er installeret.
På de nyere versioner af Windows installeres der automatisk en virtuel printer Microsoft XPS Document Writer.
Man kan definere denne som standardprinter hvis der ikke er tilknyttet en fysisk printer.
XPS printeren vil lægge printet ud i en fil.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Carl Pedersen

Kære  Georg Brandt Christensen.

Tak for din interesse og mail.
Desværre synes det ikke at være en manglende standard printer der er problemet.
Der er en standard printer knyttet til PCéren og det hele virkede fint indtil jeg i forgårs besøgte den nye AO side (kirkebøger)

Min PC kørte fast og da jeg med møje og besvær havde fået lukket for AO var der sket store forandringer på WINFAMILY m. h. t. opsætning og aut åbning af fil.

Det lykkedes at reetablere den ønskede opsætning på WINFAMILY; men nu vil den ikke udskrive men giver ovennævnte fejlmeddelelse
Samme fejlmeddelelse kommer forøvrigt også når jeg forsøger at køre "validerings" funktionen

Georg Brandt Christensen

Surt Carl Pedersen

Har du prøvet at bruge den seneste backupfil før problemet opstod?
Den ligger i samme mappe som din aktuelle database-fil og hedder BAK i stedet for ge6.

Hvis du stadig har problemer vil jeg foreslå at du kontakter support@winfamily.com med den samme beskrivelse af problemet - og medsender din databasefil.

WinFamily supporten plejer at være flinke til at hjælpe - også med de gamle versioner af WinFamily.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede