Hjælp i Kiel og Finland

Startet af MajBrittH, 15 Mar 2013 - 15:53

Forrige emne - Næste emne

MajBrittH

Hej :-) Jeg har betalt en for bl.a. at finde de af mine aner, der endte på tyskersiden efter krigen i 1864. Desværre kan hun ikke finde ud af det. Det samme gør sig gældende med de aner, jeg søger i Finland. Jeg kan heller ikke selv hitte ud af det på fremmedsprog. Kan nogen hjælpe ?
Gode hilsner
Maj-Britt

Gustav Jørgensen

Hej Maj-Britt
Start med at give os navne og hvad du ved, så er der måske håb forude.
Mvh. Gustav

MajBrittH

Hej Gustav,

Det vil jeg straks benytte mig af tak :-) Hvor meget koster det ?

Min oldemor:

Mathilde Sophie Catharine Hammargren, født Schröder 13.10.1896 i Adelby Jürgensgaarde, Flensburg, Døbt Flensburg St. Jürgen 11.04.1897, 08.09.1918 boende Leuestrasse 21, Flensburg, Død 11.08.1979, Kommunehospitalet.

Mathildes far og mor skulle være: Christian Ferdinand Schröder auf Jürgensgaarde og Maria Catharine Margarethe (Laura ?) eller ? Og hvad hedder Mathildes bedsteforældre, og hvor boede de ?

Gode hilsner

Maj-Britt


Inger Buchard

Hvis du skriver til Stadtarchiv Flensburg og spørger dér - de kan også dansk - så får du oplysningerne uden omveje. Jeg tror såmænd ikke, Gustav Jørgensen ville rejse til Flensborg for dig, når det er lettere at skrive:
se mailadresse på http://www.stadtarchiv-flensburg.findbuch.net/home/impressum.html

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

MajBrittH

Jamen mange tak Inger :-) Det var sørme pænt af dig !

Gode hilsner

Maj-Britt

Gustav Jørgensen

Hej Maj-Britt
Når jeg bad om dine oplysninger så er det for at de slægtsforskere der forsker i de områder du søger,
kikker en ekstra gang når de er i det søgte område, og melder tilbage hvis de finder noget brugeligt,
også jeg kikker da rundt. Adelby har et godt register over beboer gennem tider og jeg skal nok kikke efter her på nettet, og nej som Inger Buchard skriver jeg rejser ikke til det Sønderjyske forløbig.
Mvh. Gustav

MajBrittH

Det er super Gustav. Tak igen :-)
Håber, at det giver pote.
Gode hilsner
Maj-Britt