Hans Kristian Pedersen Bonderup Næstelsø Sogn Hammer Herred ( 1909 )

Startet af Peter Bendtsen, 13 Mar 2013 - 14:28

Forrige emne - Næste emne

Peter Bendtsen

Jeg søger oplysninger om Hans Kristian Pedersen og Karen Sofie Hansen fra Bonderup ved Næstelsø Sogn Præstø Amt, hans far er hos han og dør d.20.-3.-1909 er i Kirkebog fra Næstelsø 1905-1921 ops 129 nederst på siden,han hed Peder Hansen jeg kan ikke finde Hans K. Pedersen i FT. er der nogle der har et bud på hvor familien bliver af. Mvh. Peter

Jane Valkær

Hej

Faren Peder Hansen finder du som enkemand i FT 1901 Terslev sogn i Sorø amt - på AO opslag 795.

Har kigget i FT 1901 Næstelsø sogn i Præstø amt - på AO, men fandt ikke nogen indlysende kandidat til Hans Kristian Pedersen.
Dog kan jeg let have overset ham, da jeg samtidig kiggede efter hans far.

Jeg vil anbefale, at du kigger FT 1906 Næstelsø sogn gennem på AO.

Mvh
Jane

Peter Bendtsen

Hej Jane.
Jeg har set FT. 1906 efter fra Næstelsø, men har ikke fundet ham og jeg har heller ikke fundet familien i andre FT. fra Næstelsø, jeg syntes at det er mærkeligt at de ikke findes, de er der jo i 1906 da hans far dør. Mvh. Peter

Jane Valkær

Hej
Havde skrevet længere indlæg - gik tabt i zappen rundt i forrummene.

Nåh, - ifbm. farens begravelser i Terslev, da står der helt klart i
KB Sorø, Terslev sogn 1906- 1923 opslag 257
at faren opholdt sig midlertidigt hos sønnen Hans Kristian Pedersen, Bonderup.

Jeg har også kigget FT 1901+1911 Næstelsø på AO igennem - ingen Hans Kristian Pedersen.
(tre opslag, som du nok bør kigge på - nok ikke relevante: 1911 opslag 11+38+43)

Hypotese:
Hans m. familie flyttede til Bonderup efter folketællingen i 1906 og fraflyttede inden folketællingen i 1911.

Ligeledes ifbm. begravelsen i Terslev, står der, at Hans er parcel. - hvilket nok betyder, at han var husejer/grundejer. Måske kan du på nettet finde en fortegnelse over grundejere i Bonderup i den aktuelle periode.
Eller du kan spørge en venlig sjæl i forummene Hjælp til opslag på arkiver m.m. + Slægtsforskning - metode+teknik.

Held og lykke
Jane

Peter Bendtsen

Hej Jane.
Ja jeg må se om det er til at komme det meget nærmer med den familie, det er bare mærkelig at familien ikke er til at finde i nogen FT. efter 1911, da er han 60 år så de emigrer jo nok ikke, et sted må de jo være, men det er lige hvor? Mvh. Peter