Elise Kirstine Larsen født 17.01.1917 på Rigshospitalet

Startet af Susanne With Thybo, 09 Mar 2013 - 00:47

Forrige emne - Næste emne

Susanne With Thybo

Jeg søger oplysning om min mormor Elise Kirstine Larsen. 1916-1917 Rigshospitalet, Sokkelund, København. Opslag 391. Der er desværre ingen oplysning om hverken hendes mor eller far. det ser ud som om, der står 21 aar 1/5 95. Jeg antager det er morens fødselsdato. Da min mormor blev gift 2. gang står der et nummer på faderskabssag. hvordan finder man oplyser om sådanne? jeg håber nogen kan hjælpe mig.
Susanne With Thybo


Susanne With Thybo

Kære Inger Toudal. Tusind tak. Jeg vil prøve disse links.
Susanne With Thybo

Vivi Winther

Hej Susanne, Velkommen i Dis og her i forum, du kender intet til hendes forældre, men hvor er hun vokset op henne?? Har du hendes konfirmation??

Såfremt man siger hun har moderens efternavn Larsen og moderen er født 1 maj 1895 så kunne det være hende her,

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1407348&searchname=polit_simple

Ryesgade 34A st er et Pensionat  :), det er et rent gæt, men jeg tror på det kan være hende.

Held og lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Susanne With Thybo

Hej Vivi
Tusind tak for din store hjælp. Det er min oldemor. Min mormor er ikke vokset op hos hende, men var hos hende og hendes mand Jens Jensen Helbo på ferie nogle få gange. Min oldemor ville ikke have hende, så hun kom i pleje, da hun var ganske lille. Jeg ved ikke, hvor min mormor blev konfirmeret, men det må nok være på Vesterbro. Da jeg var en lille pige, kørte vi en dag til Assens. Der mødte vi en kvinde (min oldemor) viser det sig. Det var i tresserne. Da jeg sagde navnet, Mary Elisabeth, sagde min mor, ja det er rigtigt. hun kunne ikke huske det. Min mormor kan jeg ikke spørge om hjælp, da hun døde i 1983.

Endnu engang tak og hav en dejlig dag. Jeg vil lede videre.

venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo

Vivi Winther

Hej Susanne, hvor er jeg glad håber jeg er lige så heldig med hendes nye mand

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=90109&searchname=polit_simple
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1550777&searchname=polit_simple

Jeg ville nok i dit tilfælde bruge de 50-60kr det koster, på Borgerservice, at få de oplysninger de har liggende på Elise, du skal blot oplyse navn fødselsdato. Jeg ved desværre også godt flere Borgerservicer ikke længere vil yde denne service, men tør da håbe din vil, hvis du vil prøve at få oplysninger ad denne vej.  :) Det kan du også få på Mary såfremt hun levede i 1968.

Held og lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Susanne With Thybo

hej Vivi. Hvor er du sød. Min oldemors mand hed Jens Jensen Helbo. Født på Samsø. De boede sammen i Gamtofte, Assens. De blev gift 1.5.1928 og fik sammen 4 børn. Jens døde 18.6.1979 i Lille Lundager, Assens. Min mormor, Elise, blev konfirmeret den 11.10.1931 i Helligkors Kirke. Hun voksede op i pleje hos familien Brandt Petersen på Solitudevej 4, 2. sal. Hun blev ikke adopteret. De var min mors "mormor og morfar". De havde en datter, Inger Marie (min mors moster Inger). Hun var født i 1904 og døde 1984 kort før 80 års fødselsdag.

Endnu engang tusind TAK for hjælpen. Den har været uvurderlig. Jeg har ledt i ca. 1 år, da begyndte jeg at lede efter min slægt. Jeg er kommet langt omkring, men her var der et stort hul.

Venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo

Vivi Winther

Hej Susanne, så har vi søgt slægt omkring lige lang tid,  :)

Jens´s registerblad
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1809163&backside=0&searchname=polit_simple

Inger Marie´s
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1808495&searchname=polit_simple

Det er både spændende og vanskeligt, at lave slægtstræ når man har den familie man er kendt med og så den "ægte" familie  :). Jeg har en stor rodet familie på min faders side, min oldemoder har ikke kedet sig hun skiftede mænd som hun skiftede job, måske lidt groft, men jeg bliver ved at finde børn af hende og der skulle kun være 3 nu er der 9 dog 5 med samme mand og 4 med hver sin mand.Det skal dog ikke undre mig om der kommer nogle flere. Mest sjovt er at min oldemoder og jeg har boet samme sted med 100 års mellemrum  :).

Held og lykke

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Susanne With Thybo

Hej Vivi

Tak for dine links til politiets registerblade. De vedhæftede havde jeg dog set. Din oldemor lyder som en spændende og aktiv dame. Hun har da  haft et "travlt" liv. Nu kunne jeg godt tænke mig, at finde noget om min morfar. Det virker dog heller ikke nemt. Det eneste jeg ved er, at han hed Alfred Rasmussen, var født 11.12.1896, samt at han var fraskilt med 4 voksne børn. Han var musiker. Han og min mormor blev borgerligt viet den 30.08.1939. De blev skilt 31.10.1946. Har du et tip til mig, om hvordan jeg evt. kommer videre. Jeg har prøvet med politiets registerblade, men ikke fundet ham. God aften til dig.

Venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo

Vivi Winther

Hej Susanne  ;)

Alfred Rasmussen f 11 december 1896
Far: Hans Christian Rasmussen
Mor: Hustru Ane Margrethe Larsen, 35 år  Viet 26 april 1892 Skellerup Kirke
1892-1907 Ryslinge, Gudme, Svendborg opslag 16

Skilt ved bevilling 8 august 1939
Bopæl ved vielse 30 august 1939: Lundsgade 3

Elise Kirstine Larsen - oplysninger har du -
Ugift
Bopæl ved vielse 30 august 1939: Salitudevej 4

Vielsen finder du her
Borgerlige Vielser, København, København, Ægteskabsbog (duplikat) 1939 3001-1939 3600 opslag 452

Så har du lige Alfred i 1. ægteskab
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1860949&searchname=polit_simple

og nu holder du bare lige helt fast  :D :D i 1920 den 7 august flytter han til BRÆDSTRUP, så Velkommen her, verden er lille. Dvs at han og Jenny bor her måske ved FT 1921 fortsættelse følger......

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Susanne With Thybo

Hej Vivi. Du er da imponerende. Har du særlige "forbindelser", eller hvordan gør du? Nu er det jo ikke meningen, at du skal bruge al din tid på mig. Men du skal vide, at jeg er dig dybt taknemmelig. TUSIND, tusind tak :-)

Desværre har jeg ikke tid til at lede lige nu. Så farvel nattesøvn.

Venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo

Susanne With Thybo

Hej Vivi. Det er desværre ikke min morfar i politiets registerblade. Datoen er ok. Årstallet er ikke. Søger videre.

Venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo

Susanne With Thybo

Hej Vivi. Undskyld du havde jo alligevel ret. har været i FT1921. Da var han i Brædstrup, men ikke i 1925.

Venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo

Vivi Winther

Hej Susanne,med hensyn til årstallet er det utydelig og derfor et gæt fra den der har skrevet ren.     

Har set FT 1921 opslag nr 27, der har de et barn som må være Jenny´s.

Men tænkte kikker lige i kirkebogen  :) og han har været Fotograf her i Brædstrup   

1912-1922 Ring, Tyrsting, Skanderborg
Elisabeth Rasmussen f 17 februar 1921  opslag 77

1922-1931 Ring, Tyrsting, Skanderborg
Hans Christian Rasmussen f 26 maj 1922   opslag 3

Det er bare så æv når der ikke står adresse ved.

Jenny´s registerblad
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2204684&searchname=polit_simple

Holger Erik Jacobsen f 6 april 1917
1916-1917 Rigshospitalet, Sokkelund, København opslag 203

Jenny og Alfred´s vielse 5 marts 1920
1920-1932 Søllerød, Sokkelund, København opslag 4

Kender du noget til dem?? Mon der er flere børn?? Skal nu nok finde den adresse herfra, en stædig jyde giver aldrig op.

Der var lige en stor sidegevinst til mig  :) fandt endelig min mormor og morfar i FT 1921 og det kan jeg takke dig for, har været igennem men uden held men idag da var de der hehe.

Mvh

Vivi



"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Susanne With Thybo

Hej Vivi. Har lige talt med min mor, født 1941. Min morfar havde 2 børn med kone nr. 1. Dem har du jo så fundet. Super. Efter min mormor blev han gift igen. Nu med en Ellinor, mener min mor. De fik sammen 2 børn. Desværre måtte min morfar til min mors store sorg ikke have kontakt med hende for kone 3. Hun opsøgte ham, da hun blev 18. Men de fik aldrig genoprettet forholdet. Min mor og far så ham spille i Lorry i 1958 eller 1959 og hilste på ham. Det var sidste gang de sås. Han døde først i 1989, uden min mor fik besked fra skifteretten. Mere ved jeg ikke. Jeg er da glad for at have hjulpet dig, uden at vide det. Bor du i Brædstrup? Jeg er "endt" i Herning, efter et omflakkende liv med en far i hæren.

Tak for al den nye Info.

Venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo

Vivi Winther

Hej Susanne, ja jeg bor i Brædstrup  :) og har boet her omkring 30 år (er ikke herfra). Mit helbred er pt ikke så godt, men vil lige se om jeg kan finde noget om Alfred fra hans tid her når jeg kommer på arkivet der må være nogle billeder eller et og andet hvor han var fotograf. Ved du hvor hans børn herfra blev af senere hen?? Som musiker hvad spillede han da på og evt med hvem?? Hvor boede han ved sin død?? Har du hans sidste vielses år ca eller børnenes fødsel??

Det er lidt sjov at han bliver viet til Jenny, som får et barn næsten samme tid som din mormor bliver født (kun få måneder imellem) og dernæst bliver viet til din mormor  ;).


Mvh

Vivi


"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Susanne With Thybo

Hej Vivi. Jeg er ked af du har helbredsproblemer. Jeg har en kronisk lidelse, og desværre har jeg svært ved at stoppe "søgningen", når jeg først kommer igang. Der kommer gerne en regning, når jeg ikke hviler nok.
Jeg tænker han er blevet gift engang mellem 1947 og 1950. Min mormors anden mand, blev af min morfar, bedt om, at adoptere min mor. Det skete den 27.12.1950. Fordi han ikke måtte se min mor for konen. Jeg ved ikke noget om hans liv eller børn efter dette. Jeg mener dog, at han blev i Kbh. Jeg tror min mor nævnte Svend Asmussens orkester. Og mener han spillede bas. Det er alt, hvad jeg kan bidrage med.
Nu mangler jeg "kun" en lille brik. Inger Maries mand Alf (andresen eller Andreasen) født i august 1904 og deres søn Ib, født marts 1936. Jeg har prøvet Rigshospitalet, uden held. De boede i Kirsteinsgade 1, Østerbro, men ikke fra starten. Det er den eneste adresse jeg har. Hun boede stadig på Solitudevej i 1926 FT. Min egen familie er ikke så stor, da begge mine forældre er enebørn. Så derfor søger jeg de personer, jeg har kendt.

God bedring.

Venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo

Vivi Winther

Hej Susanne, jamen jeg holder mig oppe ved at sidde og hjælpe her for så "glemmer" jeg smerten og ventetiden på operation. Så du får lige lov at "plages" lidt mere med mig  ;), desuden kan jeg nikke genkendende til din lidelse, så jeg betaler også regningen ind imellem.

Vielsen Inger Marie og Alf 3 juni 1930
1928-1944 Helligkors, Sokkelund, København opslag 35   - forældrene er nu Solitudevej 19 4 sal -


Inger Marie og Alf´s søn - kan leve derfor ingen navn -

22 marts 1936
1933-1937 Garnisons, Sokkelund, København opslag 108
dåb
1932-1937 Helligkors, Sokkelund, København opslag 208  - Fadder til hans dåb er fra Norge men hans moders efternavn før vielsen -

Alf´s far´s registerblade
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1508773&searchname=polit_simple

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2141991&searchname=polit_simple

Alf har 2 søskende.

Jubii fandt lige registerblad med forkert stavet navn på Alf

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3410464&searchname=polit_simple


Det var lige det jeg kunne støve frem i "sneen", det er så flot derude hvor sneen ligger over mark og skov.

Husk det løber ikke væk herfra, hvile skal der til  :) :)

Mvh

Vivi


"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Susanne With Thybo

Hej Vivi. Endnu engang tusind tak for gravearbejdet. Jeg er så glad for al din hjælp.
Jeg kan oplyse, at Ib desværre er død. Jeg vil tro det er senest 1990. Jeg så ham sidste gang i oktober 1987. Pas nu på dig selv, så du snart kan blive frisk.  :)

Venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo

Vivi Winther

Hej Susanne,lige fundet og hørt "Søde drømme" fra 1938

Søde Drømme ( Good-Night Angel ) Svend Asmussen og hans ...
► 3:13► 3:13
www.youtube.com/watch?v=lejD0hfYQX4
19/09/2009 - Uploadet af northatlantic78rpm
Svend Asmussen og Hans Swing Quintet. ... Alfred Rasmussen - bas .... Svend Asmussens Orkester ..

prøv at google Svend Asmussen og Alfred Rasmussen  ;)

Ha en rigtig god weekend,

Mvh

Vivi



"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Susanne With Thybo

Hej Vivi. Endnu engang tak. Jeg havde selv fundet optagelsen. Det skulle jeg have skrevet til dig. Den er lidt sjov og sød, selvom det skratter noget. Han spillede tilsyneladende med flere af de "store" på den tid. 
Han skal have spillet på Kilden i Ålborg samt i Helsingør bl.a. Jeg har dog ikke fundet andet end det nævnte. God weekend til dig også.

Venlig hilsen Susanne
Susanne With Thybo