my herrigetage

Startet af Tine Susanne Olsen, 07 Mar 2013 - 08:41

Forrige emne - Næste emne

Tine Susanne Olsen

hejsa
jeg har googlet en del på nettet og har fundet det meste af min familie på my herrigetage ???
jeg kan genkende notaterne som mine egne ,så det må være folk som har hentet oplysningerne fra det som jeg har lagt på nettet, men hvad der er endnu værre, oplysningerne passer ikke , jeg har bl.a. fundet min tip5 oldemor ,hun står lige pludselig med sin lillebror som hendes søn ::) og faderen til dette barn er hendes 2mand hun får kun 1søn og han er min forfar og der er hun 15år da hun får ham,,jeg har fundet mange fejl så jeg undre mig hvordan pokker kan det ske,bliver det folk sender ind og blandet sammen i en database eller hvad! har i ander oplevet noget tilsvarende??
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Bente Ougtvig Dyrstad

Hejsa


Har samme problem, finder en del rundt omkring, både med billeder og data. Nogle af dem er viet i andre byer.
Selv mine stavefejl er med.

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Inge Johansen

Desværre et generelt problem, i min mors familie er der en slægtsbog, der er en del fejl i den, som andre desværre kopierer, når jeg spørger ind til "fejlene", får jeg at vide det hedder de, eller det står der i slægtsbogen så det er korrekt.
Så nu sørger jeg for at mine egne notater etc. er korrekte efter primærkilderne, eller så korrekte som mulig.
Havde lidt en sjov oplevelse, fandt pludselig ud af ved skifte af slægtsforskningsprogram at en del af den ene side af slægten ikke var kopieret over i det nye program, så gik på nettet og fandt en anden slægtsforsker som havde kopieret en del af min slægt tidligere, og vupti havde jeg mine notater med stavefejl, forkert tegnsætning etc.  ;D igen i mit program.

V.H. Inge

Inger Huus

Hej

jeg bruger også My Heritage men kopierer aldrig fra andres træer, jeg finder så vidt muligt  alle personer  i kirkebogen ,det er en stor hjælp at læne sig op ad andre slægtsforskere ,man kopiere jo bare fejl ,det er træls at opdage ,det er jo et kæmpe arbejde at forske,
Hilsen Inger Huus

Tine Susanne Olsen

hejsa
der er mange der bare kopier alt hvad de finder på nettet  ,derfor er det vigtigt at krontrollerer alt hvad man finder,for sin egen skyld kender en der også bare fandt en hel bunke og godtog det på et tidspunkt syntes vedkommende at det måske var en god ide at lige kigge det efter og øv så var det en hel forkert person man havde fundet,så man skal gå både med seler og livrem.
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr