Hjælp til opslag i Landsarkivet i Sønderjylland

Startet af Anne-Marie (Mie) Neel Jensen, 22 Feb 2013 - 22:09

Forrige emne - Næste emne

Anne-Marie (Mie) Neel Jensen

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med et opslag.

Der drejer sig om en borgerlig vielse af mine bedsteforældre:
Carla Gundhild Emmy Fransine Kristine Henriksen (født Pedersen), født 4./7.-1896 i Jordløse, Fyn og Frederik Christian Nielsen født 3./6.-1885 København
De er viet (iflg. Vedbæk kirkebog og deres yngste søns fødsel) i Åstrup, Haderslev 21.-1. 1929 

Min mormor havde været gift i hvert fald ind til 1924 med Jens Oluf Herman Henriksen, hvor deres yngste datter Olivia Johanne Bolette Henriksen bliver født 5. november 1924. Døbt i Slagelse Sankt Mikkels 10. maj 1925 hvor der er en anmærkning ved dåben jeg ikke rigtigt forstår. Måske er faderen død??? Er hun enke, kan man vel se det ved hendes vielse med min morfar.
Ingen ved hvad der blev af Jens Oluf og der går mange historier, den ene mere usansynlig end den anden. Så vidt jeg kan se er de i hvert fald havnet på fattighuset el. noget der ligner i Slagelse. 

Hilsen
Mie

Poul Erik Edsen-Johansen

hej
vedr. dåben

så må det jo være alfrida johanne bolette henriksen

anmærkn. fortæller hvor moderen var på 10 mdr.dagen
og at barnet er ægtefødt

og x´ et fortæller at barnet som 29 er udtrådt af folkekirken

mvh
poul erik
Med venlig hilsen
Poul Erik Edsen-Johansen
Roskilde

Anne-Marie (Mie) Neel Jensen

Hej Poul Erik

Tusind tak for svaret. Jeg vidste godt hun havde meldt sig ud af folkekirken. Hun meldte sig ind i Pinsemissionen.Vi havde en del besvær med at få hende begravet da hun døde.
Jeg leder videre efter min mormors første mand - og finder der med forhåbentlig forklaring på hvorfor hun ikke blev gift med min morfar før flere år efter deres første barn.
Hilsen
Mie

Poul Erik Edsen-Johansen

  hej
prøv at lægge opholdstedet på 10 mdr.dagen ud til tydning(det er lidt utydeligt)

det kunne give  et fingerpej om hvor de sidst var sammen som par.

mvh
poul erik 
Med venlig hilsen
Poul Erik Edsen-Johansen
Roskilde