Problemer med AO

Startet af Inga Werner Hvilsted, 25 Feb 2013 - 09:59

Forrige emne - Næste emne

Inga Werner Hvilsted

Hej

Jeg kan ikke åbne opslagene i kirkebøgerne og folketællingen, de bliver ved at være gule. Jeg får en gul advarelsestrekant.

Jeg sætter et flueben i: I accept the..........

Jeg har prøvet alle de forslag i har anbefalet. Har opdateret Java 7-15.

Håber i kan hjælpe mig. På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Inga Werner Hvilsted

Inge-Lise Trampedach

Det fungerer her på matriklen.  ;)
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Jesper Skov

Hvor kommer den gule advarselstrekant fra?

Og hvad er hele meddelelsen?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Jørgen Sørensen

Hej

Prøv at læse de sidste 5-10 meddelser på https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?board=8.0  ;)

Jørgen


Jesper Skov

Jeg kan finde en anden tråd blandt de sidste 10 om AO, der handler om noget helt andet?
De fleste tråde handler om advarsler her på siden, men det er da vist ikke det, Inga spørger til?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Inga Werner Hvilsted

Hej igen
Når den har kørt Java igennem kommer der en rude:
Do you want to run this application?
Name: Laview application
Publisher: Unknown
og det er så her jeg kan sætte et flueben "I accept the risk an want to run this application"
og der kommen jeg så ind til selve opslagene, men de bliver ved med at være gule.
Hilsen Inga

Jesper Skov

Styresystem og antivirusprogram?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Inga Werner Hvilsted

UPS! Nu spørg du om noget jeg ikke ved, er det Windows Explorer du mener? Ellers må jeg vente til min mand kommer hjem.
Vi er ikke nogen ørn til IT, kun på bruger siden.
Hilsen Inga

Inga Werner Hvilsted

Mit styresystem er Windows7 og antivirusprogram er også Windows.
Hilsen Inga

Egon Hansen

Jeg får også "advarslen" om Java, Jeg har før tænk på at spørge om den skulle tages alvorligt, men vi har jo før her i forum fået at vide "at med den lap er hullet lukket" og at Java ewr lige så sikkert (eller usikkert) som det hele tiden har været, og der er jo ikke noget alternativ, hverken på AO eller på "nemID så jeg har taget risikoen, og stolet på de sikkerhedsopdateringer min datteer har sat på min computeer.
Og jeg har heller ikke oplevet nogen vanskeligheder med at åbne kirkebogssiden, bortset fra de tidsmæsige!
Er der nogen som kender, eller har oplevet risikoen ved at lade Java "run"
Jeg bruger Windues 7, Mosarille,og jeg tror nok at mit sikkerhedssystem hedder noget i retning af AVG.
Mvh Egon

Inga Werner Hvilsted

Hej igen
Nu har jeg download Mozilla Firefox og Google Chrome, som de anbefaler op AO's hjemmeside, jeg har ikke købt den nye Windows 8 (den koster ca. kr. 900,-), men jeg kan stadigvæk ikke få kirkebøgerne frem, de bliver ved med at være gule i opslagene i venstre side. Er der nogen der har et forslag hvad jeg skal gøre.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Inga Werner Hvilsted

Jesper Skov

Prøv at afinstallere JAVA og installere igen.

Bruger du JAVA til netbank eller andre ting end AO?


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Inga Werner Hvilsted

Hej Jesper Skov
Jeg bruger kun Java til netbank og AO
Hilsen Inga

Peter Mikkelsen

Hej Inga
Som anbefalet ovenfor, kan du fjerne det gamle Java, men få eventuelt en med kendskab hertil til at gøre det..

I kontrolpanelet skal du have fat i ikonet "Programmer og funktioner" og kan du ikke se det, så søg det i Start menuen. I Programmer og funktioner ser du alle installerede programmer i alfabetisk orden, og her kan godt ligge flere gamle versioner af Java. Klik på Java og klik på knappen øverst, hvor der står "Fjern", og vent så til den er færdig. Hvis der er mere gammelt Java, fjerner du også det, og til sidst genstarter du computeren.

Søg nu i Google efter "Java Download" og her ligger en stor rød knap med sidste version af Java 7.15. Klik på den og klik igen på "I accept..." og nu installeres nyt Java, fjern eventuelt fluebenet om installation af "Ask Toolbar" hvis den dukker op og klik så på "Install".

Installationen kan tage lidt tid, men til sidst får du en meddelelse om, at Java er installeret med succes.

Følger du den proces, og kan du igen kommet på netbank, så er det ikke længere Java, der er problemet. Første gang skal du nok lige sætte flueben ved boksen "Run application / Always trust..."

Håber det kommer til at køre.
Venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Inga Werner Hvilsted

Hej Peter
Nu har jeg gjort som du har skrevet, det hjalp desværre ikke, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Venlig hilsen
Inga

Kirsten Andersen

Hej Inga.

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med, at "opslagene
bliver ved med at være gule". Når jeg får vist siden med
opslag, er opslagene røde. Når jeg klikker på et opslag,
bliver det kortvarigt gult og derefter grønt.

Er det, når du klikker på et opslag, det kun bliver gult,
men ikke grønt?

Hvilken kirkebog (sogn, herred, amt, årstal) drejer det
sig om?
Venlig hilsen
Kirsten Andersen
3650 Ølstykke
Medlem af Danske Slægtsforskere
(DIS-Danmark) siden 1993

Inga Werner Hvilsted

Hej Kirsten
Tak for dit svar.
Opslagene bliver ved med at være gule.
Der jeg har prøve mest er: København - sokkelund - Sundby født 1942-1943
Jeg har prøvet i flere sogne.
Hilsen Inga

Peter Mikkelsen

Hej igen

Det var en skam, at geninstallation af Java ikke hjalp, det har hjulpet mig en enkelt gang, for ellers har jeg aldrig problemer med AO og Java.

Prøv at gå ind i denne fil, som er en almindelig log fil, der er en tekstfil, som du ikke kan beskadige.

Gå ind i stifinderen,
- klik på den lille trekant foran "Lokal disk(C)", og C-drevet åbnes op,
- klik på trekanten foran "Brugere"
- klik på brugernavnet (på pc'en) og en mappe ".LAViewer" dukker op,
- klik på trekanten foran .LAviewer og to mapper dukker op
- klik på mappen "Log"
- i stifinderens højre, store vindue ses nu en enkelt fil, kaldet "Log"
- dobbentklik på denne logfil, der nu åbnes helt op. Gør den stor, så den fylder hele skærmbilledet, så   den er mere læsevenlig

Her står detaljeret beskrevet alle hændelser i AO, og her må også være beskrevet dine mislykkede åbninger af sidder i AO, men om det giver mere end blot besked om, at åbning har været mislykket, ved jeg selvfølgelig ikke, men det er forsøget værd, og koster ingen ting.

Håber det lykkes og venlig hilsen
Peter

Inga Werner Hvilsted

Hej Peter
Tak for dit svar, nu har jeg prøvet det du foreslog, og det er russkisk for mig, jeg har lige tage en kopi af det nederste, er det noget du kan få ud af?
venlig hilsen
Inga

[vedhæfting slettet af admin]

Peter Mikkelsen

Hej igen Inga

Det er ikke en fil, som jeg kigger i hver dag, og jeg skal da også erkende, at jeg ikke bliver meget klogere af at læse den. Heller ikke hvis jeg kigger i min egen bliver jeg klogere. Vi kan jo så håbe på, at andre, der følger tråden, har mere it-indblik end os, og kan få øje på problemet, ved at læse filen.

I kontrolpanelet har Java et ikon. Når du åbner det, kan du se fire faner, hvor den 3. heder "security" Hos mig står skyderen på High(recommended), og hvis du klikker på knappen "certificates", kan du se hvem du har tilladt adgang til med Java. Hos mig står der bl.a. "Nets DanId" men også "Per Agerbæk". Sidstnævnte henviser til AO, så det skulle du også gerne have.

Alle nævnte indstillinger er enten standard eller kommet til ved at sige ja til Java boksen, når den dukker op, så det er ikke noget, jeg selv har været inde og sætte op, men for en sikkerheds skyld kan du da kigge efter din egen opsætning.

Jeg håber du får problemet løst, om ikke andet ved at andre med bedre it-kendskab går på tråden.

Mvh/Peter

Inga Werner Hvilsted

Hej igen
Nu har jeg været inde og kigge og den sidst nævnte "Per Agerbæk" har jeg ikke, er det noget jeg kan gøre noget ved?
Hilsen Inga

Maj-Britt Agerbæk

Hej Inga

Jeg skal hilse fra Per :-)

Prøv trykke på knappen se logfilen og kopiere teksten.
Man kopierer ved at markerer med musen og trykke ctrl +c

Du kan sætte det ind her i forum eller sender det til per@agerbaeks.dk

med venlig hilsen
Maj-Britt Agerbæk

Peter Mikkelsen

Hej Inga

Jeg kan se, at du nu får direkte kontakt med Per Agerbæk, og det er fint, og hjælper dig forhåbentlig med at løse problemet. Og nej, jeg havde ikke løsningen på, om der er noget, du kunne gøre. Du må da gerne give tilbagemelding her på tråden om løsningen, også af hensyn til andre brugere.

Held og lykke med det.
Mvh/Peter

Inga Werner Hvilsted

Hej Peter
Først vil jeg sige mange tak for din hjælp, ja! Jeg skal nok sætte det ind i det her forum når jeg hører noget fra Per Agerbæk.
venlig hilsen
Inga

Inga Werner Hvilsted

Nu har jeg været i forbindelse med Per Agerbæk, han kunne ikke løst mit problem, men nu har jeg fået installeret AO-værktøj, så nu kan jeg komme i gang igen, det bliver dejligt.
Med venlig hilsen
Inga

Bent Jacobsen

Hej Inga

Jeg har fuldt med her fra "sidelinien" for jeg har også problemer med at komme på AO, så jeg vil spørge dig om du kunne fortælle mig hvordan du fik installeret AO-værktøj på din PC.
Jeg håber at du kan hjælpe mig.


Venlig hilsen

Bent Jacobsen
Venlig hilsen

Bent Jacobsen
2740-Skovlunde

Inga Werner Hvilsted

Hej Bent
Jeg var i forbindelse med Per Agerbæk via fjernstyring af min computer, så det var Per der download det, han tog det fra www.utilis.dk.
Det tager noget tid inden man kan se kirkebøgerne og folketællinger, i forhold til før.
Håber det lykkes for dig.
Med venlig hilsen
Inga

Bent Jacobsen

Hej Inga

Dette tør jeg ikke gå i gang med så det må jeg vente med.
Du skal have en stor tak for din hjælp.

Venlig hilsen

Bent Jacobsen-2740
Venlig hilsen

Bent Jacobsen
2740-Skovlunde

Maj-Britt Agerbæk

Hej Bent


Du kan selvfølgelig også få hjælp af Per.


Send en mail til ham, så kigger han på når han kommer hjem fra arbejde

med venlig hilsen
Maj-Britt Agerbæk