Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne
Hej Gitte,

Super:-) Så ved jeg, hvor jeg skal kigge en anden gang.

Jeg er rigtig glad for at have fundet ud af, hvornår Junius Hansteen Blumensaadt døde, men jeg har besluttet mig for ikke at søge mere efter hans  begravelse. Jeg har også forsøgt hos en bror i Vester Hassing og en anden bror i Odense, men begge steder forgæves. Måske han er søgt til Norge, han havde en morbror dér ifølge moderens skifte.

Venlig hilsen
Birgit


Hej Gitte,

Du er da en helt fantastisk stifinder:-) Tænk at han skulle findes i en bog, som opbevares på Harvard College Library!

Som jeg forstår det, efterlyser man hans familie og beder dem om at henvende sig. Nu vil jeg prøve FamilySearch igen for at se, om jeg kan finde det sogn, hvor han er død.

Venlig hilsen
Birgit

Inger Toudal

Citat fra: Birgit Djurhuus Wendelboe Jeppesen Dato 17 Jul 2022 - 01:13

Tusind tak:-) Jeg har selv forsøgt med forskellige stavemåder, desværre kan man ikke, så vidt jeg har kunnet se, benytte tegnet % og f.eks. søge blumens%.

Jeg har også forsøgt at søge på hendes begravelsesdato, men det lykkedes heller ikke.

Jeg har prøvet at finde ind i begravelsesprotokollerne og blot søge på datoen, men det kan man tilsyneladende ikke.

https://kbharkiv.dk/brug-samlingerne/soeg-i-indtastede-kilder/hjaelp-til-soegning-i-indtastede-kilder/

"Brug af wildcards
Wildcards er specialtegn, som du kan bruge til at tilpasse din søgning. Wildcards virker ikke hvis du bruger operatoren 'lig med' i avanceret søgning.

Navne der kan staves på mange måder?
Brug ? til at erstatte et tegn og * til at erstatte flere tegn. ?arl vil dermed finde både Carl og Karl, og arbejde* vil finde både arbejder og arbejderske."

- man kan ikke bruge % som wildcard på Københavns Stadsarkivs søgeside.

Man kan godt søge på dødsdatoen her: https://kbharkiv.dk/brug-samlingerne/soeg-i-indtastede-kilder/

- vælg Avanceret søgning, Begravelseprotokoller, Dødsdato lig med 27-10-1875

Du kan også bruge denne indgang til begravelsesprotokollerne:
https://kbharkiv.dk/brug-samlingerne/kilder-paa-nettet/begravelser-i-koebenhavn/begravelser-1861-og-frem/

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Tusind tak, Inger:-) Det er lige præcis, hvad jeg har brug for, det er en kæmpe hjælp. Jeg har flere personer, hvor jeg kun ved, at de er døde i København, det er jo som at lede efter en nål i en høstak, hvis ikke man har forstand på at søge i begravelsesprotokollerne - og hvis personernes navne kan staves på flere forskellige måder, man ikke lige har fantasi til at forestille sig.

Venlig hilsen
Birgit

Jeg har forsøgt at finde Junius Hansteen Blumensaadts begravelse i Slesvig-Holsten via FamilySearch, men han er der ikke, så nu slutter jeg med at lede. Men at få det afgrænset til, at han døde i Slesvig-Holsten, er rigtig fint.

Venlig hilsen
Birgit

Eva Morfiadakis


Hej Bente,

Min mormor hade en kusin Ellen Marie Hansen f. 12 dec. 1878 i Århus. Efter 1913 när hon undertecknar sin fars dödsannons har jag inte kunna finna henne.

I dödsregistret finns en Ell M Hansen f. 12 dec. 1878. Död 6 aug. 1945 i Københavns kommune.

Skulle du kunna kontrollera om detta är min mormors kusin?

Hälsningar
Eva M
Eva M

Rune Stjernholm

Med venlig hilsen
Rune


Eva Morfiadakis


Hej igen Bente och Rune,

Dödsnotisen i Skt Johannes är lite konstig. Det finns inget datum för begravning eller namn på prästen. Jag tolkar det att hon inte haft en kyrklig begravning? Hennes död finns inte i Rigshospitalet kirkebog.

Sen står ingen adress på henne. Att hon bodde i København tror jag för 1934-1940 står hon i fattigvæsenets hovedregistrant. Det står AR 60/726. Som jag förstår betyder detta aldersrente (indenbys). Hon finns också i ett hovedregistret till forseglingsprotokoll og hvidebog men jag tror inte dokumentet är online.

Kan begravelseprotokollet innehålla mer info?

Eva M
Eva M

Sebastian Nørgaard

Hej Bente.
Jeg søger:
Jens Ulrik Larsen.
Født 4. December 1874 i Kirke Flinterup
Døde den 27. Maj 1955 i København.
Jeg ved ikke hvornår han er begravet.
Mvh Sebastian

Eva Morfiadakis

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 21 Jul 2022 - 05:47

Hej igen Bente och Rune,

Dödsnotisen i Skt Johannes är lite konstig. Det finns inget datum för begravning eller namn på prästen. Jag tolkar det att hon inte haft en kyrklig begravning? Hennes död finns inte i Rigshospitalet kirkebog.

Sen står ingen adress på henne. Att hon bodde i København tror jag för 1934-1940 står hon i fattigvæsenets hovedregistrant. Det står AR 60/726. Som jag förstår betyder detta aldersrente (indenbys). Hon finns också i ett hovedregistret till forseglingsprotokoll og hvidebog men jag tror inte dokumentet är online.

Kan begravelseprotokollet innehålla mer info?

Eva M

Hej igen Bente,

Du behöver inte göra opslaget. I ett annat forum har jag fått hennes adress.

Eva M
Eva M

bente lindhardt

Svar til Sebastian:

Hej Bente.
Jeg søger:
Jens Ulrik Larsen.
Født 4. December 1874 i Kirke Flinterup
Døde den 27. Maj 1955 i København.
Jeg ved ikke hvornår han er begravet.
Mvh Sebastian

Gift landmand
Jens Ulrik Larsen f 4/12-1874
død 27/5-1955 på Kommunehospitalet
Vendersgade 22
begravet 2/6-1955 på Bispebjerg kirkegård
dødsdato indført i Andreas kirkebog
dødsårsag:
hæmorrhagia cerebri

Vh
Bente Lindhardt

bente lindhardt

Svar til Hanne C Christensen


Hans Iversen
, født 10/03-1892, Nybøl sogn.
Død 20/09-1966, København på Bispebjerg sygehus
begravet 23/9-1966 på Bispebjerg kirkegård
Dødsdato indført i Hans Egedes kirkebog
Gift
Vardegade 6

Vh
Bente L

Hanne C. Christensen

Til Bente.

SUPER. Mange tak for oplysningerne.
Så er der ét "problem" mindre.  :)

Med venlig hilsen
Hanne C. Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Sebastian Nørgaard

Hej.
Robert Valdemar Kallenberg, født den 15. Juli 1895.
Er død kort tid efter 1977.
Det er nok omkring Brønshøj, er det en del af Københavns Kommune?
En anden er Emmy Christine Kallenberg, ugift født den 9. Marts 1899.
Død 1980 plus/minus i området omkring Søllerød.
Det er jeg ikke sikker på hører til Københavns Kommune
Mvh Sebastian

bente lindhardt

Den første kan jeg finde, den anden hører ikke til Københavns kommune.

Vh
Bente

marianne damgaard

Hej
Jeg har nu i næsten 20 år forsøgt at finde ud af hvor og hvornår min farmor er død. Jeg har aldrig kendt hende.
Hansigne Elisabeth Amalie Olsen (født Andersen ) Fødselsdato 17 -8 -1898. Jeg mener at have fået af vide hun skal være død mellem 19981-1985.
Med venlig Hilsen Marianne

Henning Olafsen

Hej Bente Lindhardt!

Jeg kan ikke finde det rigtige sogn og dermed kirkebog, for et dødsfald. Personen er Ellen Margrethe Christensen, født Cordua, på Bornholm i 1917

I Danske slægtsforskeres register over døde står der Københavns kommune.

I en database "Bornholmere.dk" står der Sundby hospital og begravet Søndermark krematorium. Dato for død er 22.12 1945 og begravelsen 29.12.1945.

Hun skulle være gift med Clifford Emil Ferdinand Christensen. Kan du hjælpe mig med at finde sognet og dermed kirkebogen?
Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.

Sebastian Nørgaard

Hej Bente.
Jeg har nu grund til at tro at Robert døde i 1978-79 på Brønshøjsvej.
Jeg håber det kan hjælpe

Vibeke Jespersen


Hej Bente

Kristine Amalie Jørgensen, født Petersen den 11. august 1879 i Beldringe sogn, Præstø. Jeg har fundet hende på Register over døde i Danmark. Død den 29. marts 1958 i Københavns Kommune...

Mon du kan finde i hvilket sogn og evt sidste adresse?

Hun var gift med Malthe Stenus/Stinus Jørgensen, født den 24. maj 1885 i Jelling. Ved desværre ikke hvor og hvornår han er død.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh
Vibeke

bente lindhardt


bente lindhardt

Svar til Sebastian.


Hej.
Robert Valdemar Kallenberg, født den 15. Juli 1895.
Er død kort tid efter 1977.
Det er nok omkring Brønshøj, er det en del af Københavns Kommune?


Han er ikke begravet i Københavns kommune. Jeg så efter ham fra 1975 til 1988
Jeg ledte efter en dødsannonce - men fandt ingen
Jeg fandt derimod Ernst Emil Kallenbergs død i 1977

En anden er Emmy Christine Kallenberg, ugift født den 9. Marts 1899.
Død 1980 plus/minus i området omkring Søllerød.


Jeg fandt hende ikke - hellere ikke en dødsannonce. Det eneste, som jeg fandt, var, at hun solgte sit hus på Poppel Alle 4 i Holte i 1971.

Vh
Bente L

bente lindhardt

Svar til Marianne:

Hej
Jeg har nu i næsten 20 år forsøgt at finde ud af hvor og hvornår min farmor er død. Jeg har aldrig kendt hende.
Hansigne Elisabeth Amalie Olsen (født Andersen ) Fødselsdato 17 -8 -1898. Jeg mener at have fået af vide hun skal være død mellem 19981-1985.


Jeg fandt hende desværre ikke - ledte fra 1977 til 1987.

Vh
Bente L

bente lindhardt

Svar til Henning Olafson

Jeg kan ikke finde det rigtige sogn og dermed kirkebog, for et dødsfald. Personen er Ellen Margrethe Christensen, født Cordua, på Bornholm i 1917
I Danske slægtsforskeres register over døde står der Københavns kommune.

I en database "Bornholmere.dk" står der Sundby hospital og begravet Søndermark krematorium. Dato for død er 22.12 1945 og begravelsen 29.12.1945.
Hun skulle være gift med Clifford Emil Ferdinand Christensen. Kan du hjælpe mig med at finde sognet og dermed kirkebogen
?

Ellen Margrethe Christensen
Gift med overpakmester Wagnersvej 34
Død på Sundby hospitalt 22/12-1945
Dødsfaldet indført i Frederiksholms kirkebog
Begravet i Rønne
Dødsårsag:
Bughindebetændelse

Vh
Bente

bente lindhardt

Svar til Vibeke Jespersen:

Kristine Amalie Jørgensen, født Petersen den 11. august 1879 i Beldringe sogn, Præstø. Jeg har fundet hende på Register over døde i Danmark. Død den 29. marts 1958 i Københavns Kommune...

Mon du kan finde i hvilket sogn og evt sidste adresse?

Hun var gift med Malthe Stenus/Stinus Jørgensen, født den 24. maj 1885 i Jelling. Ved desværre ikke hvor og hvornår han er død.


Kristine Amalie Jørgensen død 29/3-1958
gift med skræddermester
Jydeholmen 46
Dødsogn: Vanløse
bisat 3/4-1958 på Bispebjerg i urnekirkegårdem
Dødsårsag:
Bronchopneumonia (lungebetændelse)

Vh
Bente L

Henning Olafsen

Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.

Vibeke Jespersen


Keld Sørensen

Hej Vibeke !

Kan du evt. prøve at finde noget om begravelsen af denne person, omtalt i følgende tråd:

https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,185591.0.html

under "Aneefterlysning" - på forhånd tak !
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Vibeke Jespersen


Hej Bente

Peter Christian Johnsen, født 3.11.1890 i København er død den 18.3.1964 i København.

Mon du kan hjælpe med i hvilket sogn han er død og evt adresse.

På forhånd mange TAK for hjælpen.

Mvh
Vibeke