Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Lulu Berthelsen

Hej Bente,

Jeg leder efter to dødsdatoer:
Min oldefar Hans Kristian Berthelsen (1899), Frugt- og grønthandler. Han er død kort efter sit Krondiamantbryllup der fandt sted i 1985. De boede på Tomsgårdsvej.

Min tipoldemor Ida Marie Mathiesen (1879) er et sort får der næsten ikke er dokumenteret. Hun er syerske, bliver gift med en Larsen og dør af den spanske syge, cirka omkring 1924.

Mvh
Mvh
Lulu Berthelsen


bente lindhardt

Hej Lulu

Ida Marie Mathiesen f 5/1-1879 på Fødselsstiftelsen gift 23/12-1900 i Sankt Johannes kirke med Nicolai Anton Larsen f 12/9-1869 i Højby

Vh
Bente L

NB Jeg har ikke fundet hendes død


Lulu Berthelsen

Citat fra: bente lindhardt Dato 24 Apr 2022 - 11:09
Ida Marie Larsen gift Mathiesen

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119267#157814,26495409

Dødsårsag:
Kræft i livmoderen og tuberkulose

Vh
Bente L

Mange tak for jeres begges hjælp!  :) Den har jeg ledt efter længe
Mvh
Lulu Berthelsen

Vibeke Jespersen


Hej Bente

Kan du mon finde yderligere oplysninger på;

Ely Helen Knudsen, født Engel. Født 21. juni 1911, død 1. august 1955 i København.

Og hendes datter,

Olga Birthe Engel Larsen, født Knudsen. Født 24. december 1928, død 14. januar 1968 Københavns Søndre lægekreds.

På forhånd mange tak for din store og venlige hjælpsomhed.

Mvh
Vibeke

Shari Jensen

Hej Bente,

Når du næste gang kommer på Stadsarkivet kan du mon finde denne herre?

Evald Johannes Christensen  (fornavnet staves alternativt Ewald).

Født 31. juli 1889 i Sankt Johannes sogn, Kbh.
Død 22. februar 1945 i Kbh. Kommune.

Separeret.
Dødsårsag:  Arteriosclerosis cordis


https://dodsregister.dk/Infopage.aspx?id=gPKUoCN/F0IlF9U2HR6yaQ==


NB.
Hans hustru var Oda Astrid Paltoft.

Hans forældre:  skrædder Søren Christensen & hustru Mariane Christensen f. Jensen.

Han var i flere år belysningsarbejder i Kbh.





bente lindhardt


Shari Jensen

Hej Bente, har først set dit svar i dag, beklager.

Jeg vil meget gerne have oplysninger om hans Bopæl (gade inkl. husnummer) og i hvor præcist  i Kbh. at han døde,  det var måske på et hospital, men kan også være på bopælen.

I Dødsregistret oplyses det blot at han døde i "Københavns Kommune", ikke hvor og der gives ingen info om bopæl naturligvis.

Shari   :)

Hanne C. Christensen

Til Bente Lindhardt.

Tak for din mail, som jeg ikke kan besvare via mail, da din mailadresse er skjult.

Nej, du har endnu ikke nået at svare på min forespørgsel af 11. april 2022 i denne tråd.
Men det er ikke noget der haster.

Med venlig hilsen

Hanne C. Christensen
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Rune Stjernholm

Hej Bente


På vegne af en kvinde i Sverige:

Har du mulighed for ved lejlighed at foretage opslag i begravelsesprotokollen og se, hvilke oplysninger der eventuelt måtte være anført i relation til:

Emmy Carla Thomasine Marie Darlet (f. Rasmussen), død i Sions sogn den 1. januar 1969:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=155586#155586,26000222

Navnlig ønskes det oplyst, hvorvidt det fremgår, om afdøde er begravet i fællesgrav eller i eget gravsted (for dermed eventuelt at kunne udelukke, at der endnu i dag vil kunne findes en gravsten).


Med venlig hilsen og tak,
Rune Stjernholm


Med venlig hilsen
Rune


bente lindhardt

Alle skulle gerne have modtaget en privat besked i dag.

Vh
Bente L

Hanne C. Christensen

Hej Bente.

Tak for hjælpen i forbindelse med sidste "efterlysning".  Men nu er den gal igen - der er endnu én som jeg vil bede dig hjælpe mig med.

Det drejer sig om:
Hans Iversen, født 10/03-1892, Nybøl sogn. Død 20/09-1966, København.
Jeg har oplysningerne om hans død fra dødsårsagsregisteret (se vedhæftede fil).

Jeg har forsøgt at finde ham i kirkebøgerne for Købehavns Kommunehospital, Bispebjerg og Rigshospitalet, samt i Statstidende (via aneguf.dk). Desværre uden held.

Med venlig hilsen
Hanne C. Christensen



Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

bente lindhardt


Ulrik Damgaard Pedersen

Hej Bente

Jeg søger min onkel Hennning

Navn: 
Henning Villy Petersen, f 29/6 1922 i Tikøb, gift 1/10 1955 i KBH rådh. Senere skilt. Jeg håber der er "bid"
mvh


bente lindhardt

Hej Ulrik.

Det opslag kan jeg ikke påtage mig. For det første går begravelsesprotokollerne kun til og med 1990, og da er Henning er kun 68 år. Jeg skal have et meget mere præcist årstal, da det vil tage flere timer at lede efter ham med det efternavn.

Vh
Bente L

Ulrik Damgaard Pedersen

Hej Bente
Undsk ulejligheden men det er løst. Min onkel døde tidligt 1979
mvh

Hej Bente,

Kunne du måske hjælpe med at finde begravelsen for Junius Hansteen Blumensaadt, født 16. juni 1802, Sct.Knud, Odense, døbt 30. juni 1802. Han bliver 21. oktober 1830 gift i Kauslunde, hvor han er kirkesanger og skolelærer, med Anna Christine Ramløse, datter af Lars Hansen Ramløse og hustru Marie Dibe.

Anna Christine Ramløse er født 25. oktober 1799, Trinitatis, København, døbt 13. november 1799. Hun dør 27. oktober 1875, Trinitatis, København, begravet 2. november 1875 samme sted. Jeg har været heldig med at finde hendes begravelse. Jeg kan nemlig ikke finde hende i Stadsarkivets begravelsesprotokoller.

Junius Hansteen Blumensaadt kan jeg heller ikke finde, men jeg har set på flere slægtsforskningssider, at han skulle være død i København i 1862. I FT 1860 bor han Gothersgade 3 i København sammen med ægtefællen, stilling partikulier,
Adresse: Gothersgade Gadenr: 3
Sogn: Sankt Annæ Vester Kvarter Herred: København (Staden)
Amt: København Stednavn: St Anne Vester.

I fortegnelsen Københavnske gader og sogne tilhører Gothersgade fire sogne, Helligånd, Trinitatis, Sankt Johannes og Sankt Pauls, men han er ikke at finde i nogle af de sogne i 1862.

i FT 1870 finder jeg hende som enke, boende Hyskensstræde, men i kirkebogen ser hendes adresse ud til at være Sølvgade.

Det er som om både hun og manden går under radaren angående information om deres dødsfald i de arkivalier, man ellers kan søge i. Ancestry og danske kirkebøger, FamilySearch, politiets registerblade etc.

Jeg håber, du kan finde ham. Han er nok lidt vanskelig på den måde, at hans navn kan staves på flere forskellige måder.

Venlig hilsen
Birgit Djurhuus


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Hej Gitte,

Tusind tak:-)

Jeg vil nu prøve de 4 sogne, som hører til Gothersgade.

Venlig hilsen
Birgit

Gitte Johansen

Han er ikke død i København. Findes ikke med skifte, eller i begravelsesprotokollerne.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

#1405
Hej Gitte,

Tak:-) Jeg har også søgt forgæves i begravelsesprotokollerne. Det undrer mig blot, at jeg heller ikke kunne finde hans kone Anna Christine Ramløse, og hende fandt jeg jo i Trinitatis.

Hvordan har du tjekket skifteprotokollerne? Jeg kender ikke til dem i København.

#1406
Hej Gitte,

Jeg fik kun set dit sidste indlæg, ikke de foregående. Utroligt, hvad du har kunnet finde frem til:-)

Jeg fandt ikke begravelsen i Nyborg eller Roskilde, hvor hans to sønner Sander og Sophus Albert boede. Jeg har også kigget i Kauslunde, der er han heller ikke.

Venlig hilsen
Birgit

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Hej Inger,

Tusind tak:-) Jeg har selv forsøgt med forskellige stavemåder, desværre kan man ikke, så vidt jeg har kunnet se, benytte tegnet % og f.eks. søge blumens%.

Jeg har også forsøgt at søge på hendes begravelsesdato, men det lykkedes heller ikke.

Jeg har prøvet at finde ind i begravelsesprotokollerne og blot søge på datoen, men det kan man tilsyneladende ikke.

Venlig hilsen
Birgit

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com