Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Hej Bente
Når arkivet igen har åbent, kunne du så se efter hende her for mig?

Bodil Marie Larsen blev født den 20 oktober 1862 i Vor Frue, København.
Hun var datter at Peter Larsen og Inger Margrethe Nielsen

Jeg går ud fra, at Bodil Marie må være død inden 1873.

For, den 8. august 1873 får parret nemlig nok en datter døbt Bodil Marie Larsen, denne gang i Skt. Johannes, København.

De andre børn i flokken har alle været døbt i enten Skt. Johannes, Skt. Jakob eller Vor Frue.
Jeg har kigget bøgerne igennem, men kan ikke finde Bodil Marie fra 1862 død i nogen af sognene.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Karsten Tarp

Hej!

Ellen Viola Emilie Jørgensen

Iflg. Land og Folk 15.febr. 1975 skulle hum bisættes i Samuelskirken kl. 15.

Ft. 1940

Bopæl
5. nov. 1940

Dagmarsgade, København, Denmark
Alder
24
Far
Hans Peter Jørgensen
Mor
Karen Marie Jørgensen

Har forgæves tidl. søgt oplysninger om hende.

Venligst

Karsten Tarp

Vibeke Jespersen


Hej Bente

Mon du også kan se efter;

Alvilda Deolorez Nielsen, født 17.2.1882 og død den 20.10.1966 på Sankt Hans Hospital, Roskilde. Hun er bisat den  27.10.1966 fra Vestre Kirkegård, København.

Kan du se hvad dødsårsagen var samt om der står noget yderligere. Måske hendes 'hjemme' adresse..?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh
Vibeke

bente lindhardt

Stadsarkivet på Københavns Rådhus er stadig lukket.

Vh
Bente

bente lindhardt

Stadsarkivets læsesal åbner 30/6-2020, så jeg tager derind  sidst i uge 27.

Vh
Bente

Pernille Kristensen

Hej Bente!
Jeg ved at Carl August Adolph Mathiesen døde d. 6 juli 1873 og han var arbejdsmand. Jeg kan ikke finde ham i kirkebøger.
Jeg håber at du kan finde ham i begravelsesprotokol.
Tak forhånd.
Venlig hilsen
Pernille Kristensen

bente lindhardt

Hej Pernille.

Du kan finde ham i begravelsesprotokollerne, som ligger online på nettet. Det er kun begravelsesprotokoller fra 1942, som ligger fremme på Stadsarkivets læsesal.

Vh
Bente

svenn chr. trønning

Til bente lindhardt.

Det vil  jeg da meget gerne gøre brug af, nu da jeg er flyttet til Aarhud.

Det drejer sig om Detalhandler Niels Nielsen født 24 aug 1879 i  Mosebølle, Roholte Sogn i Fakse Herred, Præstø Amt.
Han bliver gift i12 jun 1905 i  Roholte Kirke, Roholte Sogn i Fakse Herred, Præstø Amt med Inger Louise Amalie Hansen der dør den 31 jul 1962 af en hjerneblødning i hjemmet Dybbølsgade 9, 2 sal th., Absalon Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt.
Jeg har set i Absalon Kirkebog op til 1970 døde mænd samt i de gamles hjem op til 1970 uden at finde ham.

Hans hustru urne bliver nedsat på Søndermarkens Kirkegård i 1962, men her kan jeg ikke finde ham.

Han må være død efter 1970 i København.

Håber du kan finde ham.

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning

Kristian Udbye

Hej Bente.
Jeg søger hjælp til opslag i begravelses protokol i København.
Ludvig Georg Bernhard Julius Hartmann, fået oplyst at han er død/begravet 22 juni 1967 (måske 1966) på Vestre Kirkegård.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Kristian Udbye

Kristian Udbye

Citat fra: Kristian Udbye Dato 25 Aug 2020 - 08:37
Hej Bente.
Jeg søger hjælp til opslag i begravelses protokol i København.
Ludvig Georg Bernhard Julius Hartmann, fået oplyst at han er død/begravet 22 juni 1967 (måske 1966) på Vestre Kirkegård.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Kristian Udbye

Løst, jeg har fundet hans begravelse.
Mvh
Kristian Udbye


John Thomsen

Hej Bente
Jeg håber du kan hjælpe mig med en lille sag:
Den søgte er en Peter Michelsen, som var i live (ældre mand, måske nyligt enke) i marts 1967.
Han har formodentlig boet et sted på Amager, men præcist vides ikke.
Det vides heller ikke, om han har haft nogle børn, men det formodes ikke.
Sagen er den, at min nu afdøde egen far købte et sommerhus af ham, og at pantebrevet fra dengan aldrig er blevet aflyst.
Men i 1977, hvor pantebrevene skulle fornyes, var han ikke fysisk til at finde, så måske allerede død?
Venligst
John

Jesper Nerløe

Hej Bente

Ærgerligt at man ikke kan 'Like' indlæg herinde, for det er et fint tilbud :-)

Jeg har nogle stykker, som jeg håber at du kan hjælpe mig med at finde eksakte dødsdatoer (og evt. relaterede oplysninger) på:

- Ejnar Peder Nicolaj Jensen (skulle være død omkring 1970, sandsynligvis i København Ø)
- Poul Eilert Jørgensen (skulle være død omkring 1983, sandsynligvis i København)
- Thorvald Folmer Nerløe (skulle være død omkring 1970, sandsynligvis i København)
- Johanne Marie Larsen (født Petersen) (skulle være død den 19. november 1964, sandsynligvis i København)

Håber det er ok med 4 stykker - ellers vil jeg bare blive glad for hjælp til #1.
De bedste hilsener
Jesper
---

Webudvikling · Historie · Slægtsforskning
Anetavle / Aneliste

Vibeke Jensen

Hej Bente

Kan du være behjælpelig med at finde nedenstående?

Det drejer sig om: Johanne Mathilde Jensen, født 14.01.1898 i Aalsrode, Ålsø sogn, Randers Amt

John Damm Sørensen har fundet i Dagbladet Politiken 5. maj 1951 en notits om anmeldelse af dødsfald for Københavns skifteret 4. maj 1951: evangelist Johanne Mathilde Jensen

Hun har siden FT 1925 opholdt sig i Københavns amt, og var ugift i FT 1940.

Jeg håber, at du kan hjælpe.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Vibeke Jensen
Nyråd

bente lindhardt

Svenn Christian Trønning

Det drejer sig om Detalhandler Niels Nielsen født 24 aug 1879 i  Mosebølle, Roholte Sogn i Fakse Herred, Præstø Amt.
Han bliver gift i12 jun 1905 i  Roholte Kirke, Roholte Sogn i Fakse Herred, Præstø Amt med Inger Louise Amalie Hansen der dør den 31 jul 1962 af en hjerneblødning i hjemmet Dybbølsgade 9, 2 sal th., Absalon Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt.
Jeg har set i Absalon Kirkebog op til 1970 døde mænd samt i de gamles hjem op til 1970 uden at finde ham.

Hans hustru urne bliver nedsat på Søndermarkens Kirkegård i 1962, men her kan jeg ikke finde ham.

Han må være død efter 1970 i København.

Det fremgår ikke i kirkebogen, om hun er enke eller gift, så Niels Nielsen kan jo være død før hende

Vh
Bente L

Henrik Asferg

Hej

Jeg leder efter en Stig Ove Hugo Kai Rinck-Hansen, død 2. marts 1963.

På forhånd tak!

bente lindhardt

Alle med undtagelse af Henrik Asferg skulle gerne have fået en privat besked i dag.

Vh
Bente

Birthe Nielsen

Til Bente Lindhardt

Jeg vil prøve om du måske kan hjælpe mig med denne persons endeligt ?

Navn: Carl Ferdinand Larsen (og somme tider Kjær). Født i 1823 i Chr.havns fængsel, hvor hans mor var indsat.

Familien kom fra Menstrup i Sorø Amt.

Carl Ferdinand dukker op på Christianshavn mange år senere, gift med Anne Cathrine Mager. Det seneste jeg har om ham er, at familien boede Wildersgade 44 i 1871 ved sønnen Peter Chr. Larsens konfirmation.

Har du mulighed for at finde ham i begravelsesprotokollerne, vil jeg blive meget glad.

vh. Birthe Nielsen, Allerød

Britta Hansen

Citat fra: Birthe Nielsen Dato 22 Sep 2020 - 14:54
Til Bente Lindhardt

Jeg vil prøve om du måske kan hjælpe mig med denne persons endeligt ?

Navn: Carl Ferdinand Larsen (og somme tider Kjær). Født i 1823 i Chr.havns fængsel, hvor hans mor var indsat.

Familien kom fra Menstrup i Sorø Amt.

Carl Ferdinand dukker op på Christianshavn mange år senere, gift med Anne Cathrine Mager. Det seneste jeg har om ham er, at familien boede Wildersgade 44 i 1871 ved sønnen Peter Chr. Larsens konfirmation.

Har du mulighed for at finde ham i begravelsesprotokollerne, vil jeg blive meget glad.

vh. Birthe Nielsen, Allerød

Han døde 11.3.1875 - København Vor Frelser #52

Her er han i Begravelsesprotokollerne på kbharkiv.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Birthe Nielsen

Til Britta Hansen

Tak for hjælpen med at finde Carl Ferdiand Larsen Kjærs død og begravelse.

venlig hilsen
Birthe Nielsen
Allerød

svenn chr. trønning

Til Til Britta Hansen.

Du skal have tak for hjælpen.
Nu må jeg så se efter om han er død før 1970 evt via et skifte.

Med venlig hilsen og tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning

John Thomsen

Gode ven

Mon du kan finde noget på denne dame.
Salli (undertiden skrevet Sally) Inkeri Larsen født Ukkola 21/1 1901 i Kotka, Finland..

Hun er formentlig kommet til Danmark før 1933, gift med søfyrbøder Carl Georg Marius Larsen, medbringende en datter Sirkka, født 1928 i Kotka, og fik siden datteren Kirsten i København.

Venligst
John

bente lindhardt

Svar til John Thomsen:

Hvis jeg skal finde hendes død, så skal jeg have noget mere eksakt. Hun vil stå som S.I. Larsen, så det vil være som at finde en nål i en høstak.
Hvornår har du sidst "set" hende?


Vh
Bente

John Thomsen

Jeg har hende i denne FT1940 sammen med manden og datteren født i Finland samt den anden datter født i København.
Det er også derfor, jeg antager, de må være kommet til Danmark FØR 1933.

Her moderen med de 2 finske pigers stedfar
Familien i FT-1940
Studsgaardsgade 3c opslag 171
Larsen Carl Georg Marius 9.10.1904 Middelfart
Larsen Salli Jngeri 21.1.1901 Finland
Larsen Sirkka L M 31.5.1928 Finland
Larsen Kirsten Ingeri 15.6.1933 København

Desuden optræder Salli ved Sirkka's bryllup 29/12 1944 i Taksigelseskirken, Aldersro sogn. (På dispensation)
Hun bevidner, at Salli er døbt, da kirkebøgerne i Finland er destruerede.

John Thomsen

Glemte også lige, at Salli er til stede ved Sirkka's konfirmation 1942 i Taksigelseskirken

Morten Nielsen

Hej Bente,

Jeg har først i dag set dit svar af 4. juni 2019 på en af mine forespørgsler.

Jeg skynder mig at takke og beklager den sene påskønnelse, men jeg har som sagt først set svaret i dag.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Keld Sørensen

Hej Bente !

Jeg søger dødsoplysninger om et ægtepar - gift på Fredericia Rådhus 02-12-1938:

Dorothea Marie Bøggild Sørensen- f. Lindeburg 25-02-1914 I Haderslev
Aage Bøggild Sørensen f: 07-03-1914 i Frederikshavn

Sidst set ved et udstedt Navnebevis i Frederiksborg Amt 13-07-1979, hvor familien får slettet "Sørensen" fra familienavnet.

Jeg mener at vide, at Aage Bøggild var ansat i Forsvarsministeriet som sin beskæftigelse.

På forhånd tak.
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Preben Koefoed

Hej Bente

Jeg er i tvivl om følgende er begravet i KBH, men hvis du vil tjekke det, ville det være dejligt.

Der drejer sig om Sørine Morgenstjerne (f. Hansen 27-11-1871 i Stilling), som dør 26-7-1899.

mvh Preben Koefoed

bente lindhardt

Jeg vil gøre opmærksom på, at begravelsesprotokoller og registre ligger online indtil 1942. Disse bøger er ikke længere tilgængelige på Stadsarkivet.

Hvis jeg skal finde en afdød, så skal jeg have et ca årstal at gå ud fra. Jeg leder højst + - 5 år til hver side.

Vh
Bente

Morten Nielsen

Hej Bente,

Vil du prøve at finde:

Mariane Kirstine Madsen, født Jensen.
Født 30. sep. 1913.
Død 16. jan. 1963 i Kbh.

Venlig hilsen
Morten Nielsen