Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Citat fra: bente lindhardt Dato 29 Okt 2019 - 09:20
Kære Helle.

Da efternavnet er så almindeligt, at der står mindst 100 kvinder med det efternavn hvert år, og da fornavne kun står med initialer i protokollerne, har jeg ikke mulighed for at lede efter dem. Du skal vide noget meget konkret om, hvornår du sidst har set og hvornår de ca er døde.

Vh
Bente

Hej Bente.
Det forstår jeg godt. :) Jeg troede at du måske kunne finde noget ud fra den enes ægtemand, som jeg har de her oplysninger på.
Måske stod der noget om hende i protokollen også.

Bedemand Victor Edmund Jørgensen begraves d. 13. oktober 1983 fra Kapernaum Kirke
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

bente lindhardt

Svar til Mona Rasmussen


Nora Olivia Jensen f. Larsen 24. april 1910 i Blovstrød sogn, Frederiksborg amt

Jeg har hendes død, men vil meget gerne vide, om der står noget om dødsårsag.

Hendes død her som nr. 51 17. maj 1949


Hvor har du fundet hendes død, for jeg kunne ikke finde hende

Vh
Bente

bente lindhardt

Svar til Helle Jespersen

Bedemand Victor Edmund Jørgensen begraves d. 13. oktober 1983 fra Kapernaum Kirke
gift bedemand Glasvej 5
f 23/2-1919 i Skt Knud Odense
død 5/10-1983 v ank til Bispebjerg Hospital
begravet 13/10-1983 fra Kapernaum kirke til Bispebjerg kirkegård

Vh
Bente

bente lindhardt

Svar til Lise Steengaard Hansen
Kan du finde Kjerstine Marie Ravn, Født 10-12-1871 tagkjær, Tyrstrup sogn, Haderslev amt
hun skulle være død i København  i 1961, jeg ved ikke hvilket sogn,


enke , Nørreborgade 180 B , 3. sal
død 1/1-1961 på Bispebjerg sygehus
begravet 7/1-1961 på Bispebjerg kirkegård
Dødsårsag: bronchopneumonia


Nelly Petra Helene Nicolajsen f. Pedersen f. 10-09-1905 i Vitrup Ovtrup sogn, Vester Horne h, Ribe amt død maj 1883 gift med
William Baun Nicolajsen født 27 feb. 1906 st Nicolaj kirke Kolding, død fra1982erne - til 1990,

Hvor boede dette ægtepar
Jeg ledte efter begge 1979-1992 uden at finde nogen af dem

Vh
Bente

Helle Jespersen

Citat fra: bente lindhardt Dato 29 Okt 2019 - 18:34
Svar til Helle Jespersen

Bedemand Victor Edmund Jørgensen begraves d. 13. oktober 1983 fra Kapernaum Kirke
gift bedemand Glasvej 5
f 23/2-1919 i Skt Knud Odense
død 5/10-1983 v ank til Bispebjerg Hospital
begravet 13/10-1983 fra Kapernaum kirke til Bispebjerg kirkegård

Vh
Bente

Tak Bente. Desværre ingen oplysninger om hustruen, men der var da ekstra oplysninger om ham som jeg ikke vidste
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Lis Steengaard Hansen

Hej Bente

Mange tak for hjælpen . Jeg har så kigget i kb Bispebjerg-grundvigs kirken kjerstine står der ikke ?.

Jeg har ingen adresse på  William og Nelle, men de  skulle have boet nær Lyngby sø Kbh.
Venlig Hilsen

Lis Hansen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lis Steengaard Hansen

Hej Gitte

Mange tak for hjælpen.
Enke så må hun jo have været gift med med hvem, en skam der ikke står hvad manden hed.
Venlig Hilsen

Lis Hansen

bente lindhardt

Svar til Lis.

Folk skal være begravet i Københavns kommune, hvis de skal stå i begravelsesprotokollerne på Københavns stadsarkiv, og det har dette ægtepar ikke været, hvis de er døde og begravet omkring Lyngby.

Vh
Bente

Lis Steengaard Hansen

Hej Bente

Ok, jeg troede Lyngby hørte med til København.  Undskyld
Dvs. Man kende komune Grænserne for at se hvilke sogne der lægger endenfor.
Venlig Hilsen

Lis Hansen

bente lindhardt

Hej Lise.

Der er mange, der tager fejl så alt forladt.

Vh
Bente

Mona Rasmussen

Hej Bente

Jeg kan godt se, at jeg har glemt linket i mit første indlæg. Det må du undskylde. Men nu kommer det.


Nora Olivia Jensen f. Larsen 24. april 1910 i Blovstrød sogn, Frederiksborg amt

Jeg har hendes død, men vil meget gerne vide, om der står noget om dødsårsag.

Hendes død her 17. maj 1949 på kommunehospitalet https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17116786#152874,25453767

Venlig hilsen

Mona

bente lindhardt

Hej Mona.

Mærkeligt at jeg ikke fandt hende. Måske har Kommunehospitalet deres egen kirkebog.

Vh
Bente

Karsten Jacobsen

Hej, Bente.

Kunne du lokkes til at kigge efter Holger Nielsens død? Han er født 19/5 1888 i København og er musiker af erhverv ved sit bryllup 22. oktober 1924. Han bliver gift med Christense Nielsen, som ved folketællingen 1940 er enke.

Ergo er Holger Nielsen død mellem 1924 og 1940. Jeg fornemmer, at det måske snarere er nær 1940, da hun i 1939 underskriver et stykke papir med fru.

MVH
Karsten

Helene Pedersen

Hej Bente
Vil du se efter en August Jacob Petersen; jeg har set i Berlingske Tidende, "Medie Stream" at han står som død under dødsfald i København den 5. september 1952.

August Jacob Petersen var født i Testrup Sogn den 16. April 1875; men kom til København ca. 1901, blev gift og boede der.

I dåben var hans efternavn stavet Pedersen; men i FT i København er hans efternavn stavet "Petersen"

Jeg vil gerne finde ud af, hvor han er begravet?
Med venlig hilsen
Helene Pedersen
Frederiksværk

mogens kristensen

Hej Bente .

       Alfred Holger Lübbers.F 13-9-1879 i København D.11-1-1952 på Bispebjerg hospital ,søger begravelsessted.
   
             På forhånd tak.  Hilsen Mogens.

Karsten Jacobsen

Citat fra: Karsten Jacobsen Dato 05 Nov 2019 - 21:12
Hej, Bente.

Kunne du lokkes til at kigge efter Holger Nielsens død? Han er født 19/5 1888 i København og er musiker af erhverv ved sit bryllup 22. oktober 1924. Han bliver gift med Christense Nielsen, som ved folketællingen 1940 er enke.


Brug ikke tid på denne. Er fundet ad anden vej.

MVH
Karsten

Lotte

Hej ved ikke om du stadigvæk hjælper med at finde i begravelse protokollerne hvis du  gør vil du så prøve at søge på Karla Marie Johansen 21.12.1902  muligvis død deb18 junib1981
På forhånd tak vh Lotte


Hanne Bakke

Hej Stina..

Har du mon mulighed for at finde min oldemor Julie Emilie Margrethe Nielsen's døds annonce i Politiken.
Hun er død den 08.04.1939 på Rigshospitalet, København.
Hvor langt kan du søge tilbage på Politikens Avis?
Min oldefar Thorvald Nielsen døde nemlig samme sted som  sin kone Julie, ligeledes på Rigshospitalet den 03.04.1915.
findes muligheden for at man evt. kan få dødsannoncen ville det jo være dejligt.
Håber at jeg er heldig.

På forhånd tak til dig.

med venlig hilsen Hanne

bente lindhardt



bente lindhardt

Svar til Helene Pedersen

August Jacob Petersen var født i Testrup Sogn den 16. April 1875

gift transportarbejder
Zionsvej 6
død 4/9-1952, Sions sogn
begravet 8/9-1952 fra Bispebjerg krematorium og nedsat i urnegraven på Bispebjerg kirkegård
dødsårsag: Insufficientia cordis

Vh
Bente

bente lindhardt

Svar til Mogens Kristensen

Alfred Holger Lübbers.F 13-9-1879 i København D.11-1-1952 på Bispebjerg hospital
gift matros
Faxe Tværgade 6
død 11/1-1952 på Bispebjerg sygehus
begravet 17/1-1952 fra Bispebjerg krematorium og sat ned i fællesgraven på Bispebjerg kirkegård
dødsårsag: cancer metastaticus

Vh
Bente

bente lindhardt

Svar til Lotte

Hej ved ikke om du stadigvæk hjælper med at finde i begravelse protokollerne hvis du  gør vil du så prøve at søge på Karla Marie Johansen 21.12.1902  muligvis død deb18 junib1981

Jeg fandt hende desværre ikke. Var Johansen hendes pigenavn eller giftenavn?

Vh
Bente

Helene Pedersen

Hej Bente
Mange tak for oplysningerne om August Jacob Petersen. Jeg har lige fundet hans hustru død; så er det på plads.
tak for dit arbejde.
Med venlig hilsen
Helene Pedersen
Frederiksværk

Kirsten Rita Christiansen

Søger hjælp til at finde gravsted fra 1932 på Sundby kirkegård København S, på Inger Laurine Margrethe Jørgensen begravet 28 april 1932. Jeg vil gerne vide, hvem der betalte for gravstedet
Kirsten Rita Christiansen 3230

Helle Rossini Hansen

Hej Bente,

Her du mulighed for at slå Kaj Rudolf Petersen op? Født 22. marts 1892 på Christianshavn - Død 24. marts 1956 på Bjegdamshospitalet i København.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

bente lindhardt

Søger hjælp til at finde gravsted fra 1932 på Sundby kirkegård København S, på Inger Laurine Margrethe Jørgensen begravet 28 april 1932. Jeg vil gerne vide, hvem der betalte for gravstedet

Svar til Kirsten Rita Christiansen på ovenstående spørgsmål:
Det kan jeg ikke hjælpe dig med. Du skal kontakte kirkegårdskontoret. De ved måske noget, hvis de har regnskaber så langt tilbage.

Vh
Bente Lindhardt


Jens Ole Jensen

Hej Bente

Jeg søger efter Stefan Warchot død 1968 i København
Født 1920 i Helsingør
Han havde Antikvar Boghandler i Matthæusgade i København 1948-1951

Og hans kone
Mary Karoline Skov død 1955 i København
Født 1920 i Randers amt

Jens Ole Jensen, Aalborg.