Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Svar til John Thomsen: Jeg skal have flere oplysninger f.eks fødselsdag og har hun flere navne, var hun ugift, enke, gift?


Da hun har et af Danmarks mest brugte efternavn, skal jeg have et ca dødsår +-3 år.


Hun vil være listet op med initialer og efternavn f.eks E. Hansen, der vil være mere en hundrede damer med efternavnet Hansen, som dør i Københavns kommune hvert år.



Vh
Bente Lindhardt

bente lindhardt

Svar til Bente Warning Møller:

Jeg kan ikke åbne de link, som du har skrevet. Hvis dødsfaldene er sket før 1941, så skal du selv finde dem på nettet. Disse bøger er ikke længere tilgængelig på Københavns Stadsarkiv. Jeg hjælper dig gerne videre med dem.


Vh
Bente Lindhardt

John Thomsen

Kære Bente

Jeg ved godt, det er en næsten umulig opgave, men ville forøsge alligevel...  ;-)

Der er intet andet end hendes navn og en adresse i Kastrup, og så, at hun i 1974 benævnes overlærer, hvilket er en titel man opnår efter 12 års fastansættelse. Lægger vi dertil en færdiguddannelse som eksempelvis 26-årig, må i nå frem (tilbage) til midt i 30'erne.

Men opgaven er som nævnt, stort set umulig. Jeg har også tænkt på at prøve Danmarks Lærerforening og sågar skolerne i Kastrup-området. Adressen kan jeg ikke se noget på. Det er et rækkehus, som muligvis kan være handlet siden.

Evt. skulle man tage derud og spørge sig for blandt naboerne...  ;-)

Tak for din indsats.

Venligst
John

bente lindhardt

Begravelsesprotokollerne går kun til omkring 1990, og da vil hun kun være i halvtredserne. Du ved intet andet om hende ?


vh
Bente Lindhardt

bente lindhardt

#1204
Svar til Morten Nielsen


Kai Aage Rasmussen, skuespiller, født 14. marts 1885 i Kbh., død 9. april 1954, begravet på Gentofte Kirkegård; er ikke fundet i Gentofte KB.

inspektør, gift
Strandvej 94, Gentofte
kremeret på Bispebjerg
dødsårsag: hæmorrhagia cerebri (hjerneblødning



Solborg Fjeldsøe, skuespiller, født 23. september 1885 i Kbh., død 27. marts 1965, begravet på Bispebjerg Kirkegård.

Hun var en svær nød at knække, men jeg fandt hende til sidst!

Solborg Boesen f. Fjeldsøe
enke efter skuespiller Axel Boesen'
Grenågade 9, 3. sal
død på Kommunehospitalet (Rosenvængets sogn)
bisat på Bispebjerg kirkegård

dødsårsag: pneumonio (infektion i lungerne)

Vh
Bente L

bente lindhardt

Svar til Jessica Hessellund

Jeg søger efter dødsårsag til Arne Wiggo Mogensen Nyborg f. 6 dec. 1923 Frederiks sogn, Kbh. Bopæls adr. Sølvgade 7.?

Han er ved sin død 19 dec. 1944, 21 år gammel og ansat ved den "tyske politi" i Århus.

Jeg skriver nøjagtig, hvad der stod i bogen:

Viggo Nyborg
Bud(tysk soldat)
f. 16/12-1923
død 19/12-1944
begravet på Bispebjerg 28/12-1944

bopæl: Sølvgade 7
Skudt gennem hovedet



Vh
Bente L

bente lindhardt

Svar til Carsten Lønberg.

Valdemar Lübitz Heinrich Petersen
f 2/10-1867
død 27/6-1954 på Bispebjerg hospital, Stefans sogn
begravet 3/7-1954 på Bispebjerg kirkegård
forh ølhandler, enkemand
Nørrebrovænge 2
dødsårsag: morbus cordis arteriosclerosis bronchitis


Vh
Bente Lindhardt

bente lindhardt

Svar til John Thomsen ang overlærer Ellen Hansen

I telefonbogen fra 1980 og 1990 boede der to med dette navn:

Overlærer Ellen Hansen Carl Nielsens allé 2

Overlærer Ellen Hansen Rødovrevej 175


Vh
Bente L

Helle Jespersen

Hej Bente.
Kunne du slå en kvinde op i registeret for mig. Min formodning er, at hun er død inden 1930. Jeg har hende sidste gang i folketællingen 1925, hvor hun står som patient på Ryesgade 80.

Hun hedder Betty Boes Andersen. Født 12. januar 1908 i Skibby, Horns Herred, Frederiksborg amt

FT1925
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLM-49LY-2?i=1893&cc=2718007







Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

bente lindhardt

Hej Helle.

Registre og Protokoller over døde før 1942 kan du kun finde online. Bøgerne er fjernet fra Stadsarkivets læsesal.


Vh
Bente Lindhardt

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Mogens Larsen

Hej Bente

Jeg har parret Hans Chr. Mogensen og Marie Cathrine Elisabeth f/Sørensen i folketællingen 1921 i Viborggade 82B i København.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=81148#81148,13668148

I FT 1925 og 1930 står hun som enke.

Ifølge Politiets registerblad:   https://kbharkiv.dk/permalink/post/17-1588220

er han død 28/2 1923.

Jeg mener at have fundet ud af at Viborggade hører til Sankt Jacobs Sogn, men jeg kan ikke finde ham.

Hun er død efter 1930 men før FT 1940.

Jeg har forsøgt at finde ud af dødsprotokollerne, men har givet op.

Kan du muligvis hjælpe med at finde ud af hvor deres dødsfald er registreret ??

Mvh
Mogens Larsen
Mogens Larsen, Tranbjerg
bogmlarsen@gmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mogens Larsen

Mogens Larsen, Tranbjerg
bogmlarsen@gmail.com

Svenn Chr. Trønning

Det vil  jeg da meget gerne gøre brug af.

Jeg søger efter Hans Carl Klintrup der skulle være død  10 aug 1963. Han var født i Danmark men var blevet amerikansk statsboger.

Han boede til sin død på Østerbro.

Folketælling - 1940.
Østerbrogade lige nr.  Nr. 17, 2. sal.
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Klintrup, Edith Elisabeth, K, 26/7 1900, Frbg., Husmoder
Klintrup, Hans Carl, K, 3/8 1899, Horsens, Husfader, Grosserer (Farver + Lakker en gros), Farve en gros
Klintrup, Bente Elisabeth, K, 7/6 1935, Frbg., Barn
Madsen, Gerda, K, 8/2 1914, Tobøl, Føvling, Kokkepige. [Ribe Amt]
AO opslag 7.


Hans hustru skulle være død 1998 fra samme adresse.

Hun hed Edith Elisabeth Kamilla Klintrup, født Larsen men fik efternavn Nordenbøge.

Med venlig hilsen og på forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Eli Lothardt Dahl


Hej Bente

kan du hjælpe mig med:

Harry Aaregaard (Odensegade 21), død juli 1952 ifølge skiftet. Rosenvængets sogn er ikke på S.A.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Erling Agesen

Godaften Bente,

Jeg siger hermed mange tak for dit svar den 4. april vedr. Herman Nielsen og Ella Emilie Jakobine Pedersen.
Beklager samtidig, at jeg ikke tidligere har reageret, men jeg havde overset din hjælp.

Med venlig hilsen
Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen

bente lindhardt

Jeg søger efter Hans Carl Klintrup der skulle være død  10 aug 1963. Han var født i Danmark men var blevet amerikansk statsboger.

Han boede til sin død på Østerbro.

Han var desværre ikke at finde i begravelsesbøgerne. Han boede i 1963 i Østbanegade, og i 1964 stod der hans kones navn ved adressen- nemlig Edith Klintrup, så det passer fint med, at han er død i 1963.

Jeg har ledt efter han død i de to sogne, som adressen hører inde under, men der stod han hellere ikke.

Vh
Bente L

bente lindhardt

Harry Aaregaard (Odensegade 21), død juli 1952 ifølge skiftet. Rosenvængets sogn er ikke på S.A.

gift grosserer
Odensegade 21 1. th
død 28/7-1952 på vej til Rigshospitalet
bisat 2/8-1952 fra Bispebjerg krem til Assistenskirkegården
dødsårsag: naturlig død

Vh
Bente L

Svenn Chr. Trønning

Hej Bente.


Jeg vil sige dig mange tak for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning


Mona Rasmussen

Hej Bente

Jeg håber, du kan finde tid til at finde hende her.

Nora Olivia Jensen f. Larsen 24. april 1910 i Blovstrød sogn, Frederiksborg amt

Jeg har hendes død, men vil meget gerne vide, om der står noget om dødsårsag.

Hendes død her som nr. 51 17. maj 1949


venlig hilsen

Mona Rasmussen

Helle Jespersen

Hej Bente
Kunne jeg få dig til at tjekke de her personer for mig

Louise Paulsen, født 13. oktober 1911, Varnæs, Åbenrå Amt. Gift med Knud Evin Carl Valdemar Lohse den 28. januar 1934 i Købelev kirke på Lolland.

Amalie Paulsen, født 13. april 1913 i Flensborg, Tyskland. Gift med Louis Richard Pedersen den 30. november 1935 på Frederiksberg.

Ingeborg Paulsen, født 1. februar 1918 i Flensborg, Tyskland. Gift med Victor Esmund Jørgensen den 7. februar 1942 ved Københavns Magistrat.

Jeg ved, at I hvert fald de to sidste piger bosætter sig i København. Den første er jeg lidt usikker på
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

bente lindhardt

Hej Helle.

Jeg har ikke mulighed for at lede efter personer, hvor du ikke har et dødstidspunkt (ca)Jeg vil skulle bruge timer på det.

Du er velkommen til at vende tilbage, hvis du kommer med yderligere oplysninger.

Vh
Bente L

Helle Rasmussen

Kære Bente Lindhardt.
Hvis dit tilbud om fremfinding af dødsdatoer i Kbh kommune stadig er gældende, vil jeg meget gerne have hjælp til oplysninger om min farmors to søstre, begge bosatte i København da de afgik ved døden. Desværre kender jeg ikke dødstidspunkterne, og har ikke kunnet finde det.
Det drejer sig om:
Karen Ingeborg Christensen født 02.07.1883 i København (Holmen) - død efter 1961

Anna Bodil Christensen født 13.10.1886 i Slotsbjergby (Sorø amt) - død efter 1961
Begge søstre døde ugifte.

Venlig hilsen
Rasmussen

Helle Jespersen

Hej Bente
Stinna har været så venlig at finde en af de omtalte personer for mig.
Kunne du se, om der står mere i begravelsesprotokollen. Håber på der står noget om hans hustru, men også om evt. børn

Bedemand Victor Edmund Jørgensen begraves d. 13. oktober 1983 fra Kapernaum Kirke.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Lis Steengaard Hansen

Hej Bente

Kan du finde Kjerstine Marie Ravn, Født 10-12-1871 tagkjær, Tyrstrup sogn, Haderslev amt
hun skulle være død i København  i 1961, jeg ved ikke hvilket sogn,

Nelly Petra Helene Nicolajsen f. Pedersen f. 10-09-1905 i Vitrup Ovtrup sogn, Vester Horne h, Ribe amt død maj 1883 gift med
William Baun Nicolajsen født 27 feb. 1906 st Nicolaj kirke Kolding, død fra1982erne - til 1990,
På for hånd tak
Venlig Hilsen

Lis Hansen


Lis Steengaard Hansen

Tak for det .

Kan se jeg har skrevet Nelly var død 1883 , det  1983 hun døde
Venlig Hilsen

Lis Hansen

bente lindhardt

Kære Helle.

Da efternavnet er så almindeligt, at der står mindst 100 kvinder med det efternavn hvert år, og da fornavne kun står med initialer i protokollerne, har jeg ikke mulighed for at lede efter dem. Du skal vide noget meget konkret om, hvornår du sidst har set og hvornår de ca er døde.

Vh
Bente