Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt

Jeg vil se, hvad jeg kan finde på Stadsarkivet i dag.

Vh
Bente L

Birgit Jeppesen

Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Claus Nissen

Hej Bente

Jeg søger en dødsdato på
Petra Ingrid Christine Henriette Eriksen  Født Mürer
Født 5 November 1897 i København

Gift med Knud Eriksen
Født 28 August 1894 i Odense
Død 29 august 1973 Tibirkegade i København

mvh

Claus

Erik Hansen

Jeg er ny bruker av Dis.dk fra Norge. Siden du tilbyr hjelp til å finne avdøde slektninger vil jeg prøve meg her.
Jeg søker  Alfred Valdemar Larsen Født 15-08-1891 i Viskinge, Skippinge, Holbæk. Jeg følger han til Rørby, Holbæk i 1930 men her slutter det. Her bor han sammen med sin kone Johanne Oline Larsen Født 20-09-1887. De er barnløse. Når og hvor de døde vet jeg ikke noe om. Det er jo et stort spenn i tid, de kan jo ha blitt 80/90 år. Dette er dessverre svært lite å gå på men det er lov håpe. Jeg føler at dette er viktig å kunne følge deres veg gjennom livet.
Håper jeg sender til riktig adresse.
Mvh
Erik Hansen
Mail adr.erikkh@online.no

Karl-Henrik Jensen


Hej Bente..

Vil du ved lejlighed hjælpe med mig et opslag - jeg har en dødsdato og ønsker at vide der måtte stå i begravelsesprotokol.

Stahr, Agnes Margrethe Petrea født Lund, f. 1. jan, 1861 i Søborg sogn, Holbo herred, Frederiksborg Amt og skulle være afgået ved døden d. 24. August 1939

Sidst kendte adresse: København, Sokkelund, Ægirsgade 15, 3. FT-1930

Med venlig hilsen

Karl-Henrik Jensen

bente lindhardt


Birgit Jeppesen

Hej Bente

Vil du kigge efter flg.:

Bertha Marie Audiafine Willumsen f. 28/8-1859 (ugift) hun skulle være død 1940/1941 fundet på kbh. begravelsesblade, men selve oplysningerne stopper ved 1939.

Alfred Thorvald Emil Gunthel f. 13/3-1885 sidst kendte adresse FT1940 Læssøegade 7.

Alex Valdemar Steen Rasmussen f. 7/3-1903 død 10/8-1864 på Bispebjerg Hosp. Kan du se hvilket sogn han er begravet fra og om han var gift/skilt på det tidspunkt.

Johan Aage Emanuel Berg f. 21/2-1894 og hustru Helga Judith Sophie Clausen Berg f. Kjær 7/8-1897 de boede både ved FT1930 og FT1940 på Vennemindevej 18. Jeg har ledt i relevante sogne men uden held. Jeg har ikke fundet børn i ægteskabet.

Mvh Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Birgit Jeppesen

Hej Bente

Så har jeg 2 nye som du meget gerne må kigge efter

Olga Marie Magdalene Meyer (enke) f. 1-12-1863 sidst kendt adresse ved FT1930 Nørrebrogade

Afred Georg Meyer f. 16-2-1884 sidst kendt adresse ved FT1930 Ægirsgade

Hilsen Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Birgit Jeppesen

Hej Bente

Så er der dukket nye op som du meget gerne må finde dødsdato på

Arthur Christian Ernst Burgaard (glarmester) f. 13.5.1897 i kbh og hustru
Wilma Elisabeth Burgaard (født Larsen) d. 7.11.1899i kbh 

Sidst jeg fandt dem var ved vielse 2.12.1934 i Simoen sogn. (Hun har været gift Kjær før dette ægteskab)

Hilsen Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Helle Rossini Hansen

Hej Bente,

Jeg kan godt bruge din ekspertise i forbindelse med begravelsesprotokollerne.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke kan finde:

Anna Charlotte Dorthea Petersen født 8. juli 1868 og død 26. februar 1886 (kun 17 år gammel) - Skulle være begravet 4. marts 1886 (Noteret i Vor Frelser Kirke i København)
hun døde pludselig i København hos Sadelmager Heinrich Ludvig Eckert i Kompagnistræde 13, stuen i hendes pigekammer. (Hvor hun gjorde tjeneste)

Er der en aldersgrænse for at blive noteret i begravelsesprotokollerne. Måske er der noget jeg overser.

På forhånd tak for hjælpen.

mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"


Claus Nissen

Hej Bente

Jeg har skrevet denne til dig 4 april

Hej Bente

Jeg søger en dødsdato på
Petra Ingrid Christine Henriette Eriksen  Født Mürer
Født 5 November 1897 i København

Gift med Knud Eriksen
Født 28 August 1894 i Odense
Død 29 august 1973 Tibirkegade i København

mvh

Claus

Får du snart tid til at undersøge den

mvh

Claus

bente lindhardt


bente lindhardt

Det bliver desværre først i næste uge, jeg får tid. Inden jeg tager på Stadsarkivet " samler " jeg opslag sammen, jeg skal have mindst 10 opslag.

Vh
Bente L

Pernille Fomsgaard

#1064
Hej Bente

Jeg vil høre om du har mulighed for at hjælpe med at finde min farfar i Kbh. begravelsesprotokoller. Jeg vil meget gerne vide, hvor han blev begravet fra.

Fra Kbh. Borgerservice har jeg modtaget flg.

"Hans Kristian Marinus Petersen
er død den 04.12.1992

Sidst registrerede adresse var

Hallandsgade 7,1 th
2300 København S"

Om han er død i Kbh. er jeg usikker på, men han boede med sin hustru på den oplyste adresse i folketællingen 1940...

Hvis du ikke har mulighed for at hjælpe, har du måske nogle tricks til, hvor jeg så kan henvende mig.


Med venlig hilsen
Pernille Fomsgaard
Tusind tak for dit svar :-)

Med venlig hilsen
Pernille Fomsgaard

Kristin Irene Jensen

Hei Bente!
I påvente av at kirkebøker fra 1971 skal bli scannet, håper jeg du kan hjelpe meg.
Jeg leter etter gravsted til min bestefar
Navn: Frank Skjoldborg Hansen, født 30.01.1928. Død 19.01.1971
Siste kjente adresse: Tonemejstervej 20, 2h, 2400 KØBENHAVN
Mor: Gunhild Ottine Hansen (f 1907
Far: Henry Carl Jørgensen (f 28.02.04)

Var gift med min bestemor i Norge, fikk 2 barn. Ble skilt og flyttet tilbake til Danmark

Erling Agesen

Godaften Bente Lindhardt, 

Jeg vil gerne have hjælp til død/begravelse af

Julius Vendel, sagfører, * 12. april 1876 i Saltum s., Hjørring amt
- var døbt Julius Jensen, men har ca. 1904 taget navneændring til Vendel
- gift 2.gang i 1916 med Ragnhild Margrethe Johansen (*20/6 90), sep. i FT1930 og skilt i FT 1940)
- han skal være død i 1956 i København, men jeg mangler kilde

Ragnhild Margrethe Johansen, gift Vendel, *20/6 90 i København
- er jeg også interesseret i, men det er sikkert vanskeligt, da jeg ikke ved, om hun er gift igen.

Med venlig hilsen
Erling Agesen
Med venlig hilsen
Erling Agesen

Svenn Chr. Trønning

Hej Bente

Vil du kigge efter flg.:

Laurentze Sophie Charlotte Lorentzen født 02 dec 1817 i Nørregade 25, Vor Frue sogn i København, Københavns Amt.

Hun bliver gift med Harald Valdemar Dahlerup, den 28 sep. 1843 i Frederiksborg Kirke i Hillerød.

Hun skulle være død 7 juli 1845 i København men jeg har ikke fundet hende da det først er efter 1860 man kan se andre kirkegårde.

Da jeg desværre ikke mere kan komme ind på Københavns Stadsarkiv vil jeg være glad for om du kunne finde ud af hvor hun er begravet og fra hvilken kirke.

På forhånd tak for hjælpen.


Svenn Chr. Trønning

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

bente lindhardt

Jeg kigger efter alle, så snart Stadsarkivet åbner igen i august. De har sommerferielukket hele juli måned.

Vh
Bente Lindhardt

Arne E. Pedersen

Hej Bente.
Vil du se efter:
Gerhard Valdemar Nielsen, han er født på Den Kongelige Fødselsstiftelse den 26. februar 1903;
men så har jeg fra en mand som fotograferer gravsten, at han skulle være død den 7. december 1997, begravet på Vor Frelser Kirkegård.
Hvis du kan finde hans døds optegnelser, kunne det være, at der stod at han var født den 26. februar 1903, og at hans mor var Gertine Boline f. Nielsen, så jeg kan være sikker på, at det er ham.

Håber også der står en vielse.

På forhånd tak for dit store arbejde for os andre.
Venlig hilsen
Arne E. Pedersen
Frederiksværk

bente lindhardt

Svar til Arne

Begravelsesprotokollerne går kun til og med 1987.

Vh
Bente Lindhardt

Arne E. Pedersen

Hej Bente.

Måske kunne jeg få noget at vide ud fra hans hustrus død:

Jytte Nielsen født 9. juni 1934 og død 19. april 1986, Vor Frelser Kirke. (det stod på deres gravsten).

Venlig hilsen
Arne E. Pedersen
Frederiksværk

Hanne Steen-Thøde

Hej Bente,
Jeg vil da meget gerne benytte mig af dit tilbud.
Det drejer sig om Johanne Marie Olivia Hofmann født Steen den 8.oktober 1887 i Nakskov.
Det sidste jeg kan finde er i FT 1930 hvor hun bor i Odensegade 26. 2 sal i forhuset KBH. Hun bliver skilt i mellem 1930 og 1940 så jeg ved ikke om hun kalder sig Steen eller Hofmann.
Det er jo ikke meget, jeg kan oplyse, men håber alligevel, du vil gøre et forsøg.
Jeg ved hendes søster (min farmor Karen Sofie Elna Thøde ) døde i 1957 og hendes urne er nedsat på Mariebjerg kirkegård i Gentofte.
Måske du kan bruge den oplysning??
MVH Hanne.

Sten Fjellerup

Hej Bente

Vil du have ulejlighed med at finde oplysninger om Jens Fjellerup Jensen?

Han var smed, født i 1863, og jeg har fået oplyst, at han er død på Bispebjerg hospital enten 1. maj 1950 eller 1. maj 1955.

Kan du finde noget i begravelsesprotokollerne om ham?

Venlig hilsen
Sten Fjellerup

Sten Fjellerup

Hej Bente.

Du skal ikke undersøge noget om Jens Fjellerup Jensen alligevel. Jeg har fundet hans dødsfald den 1. maj 1950 i KB Enghave.

Venlig hilsen
Sten Fjellerup

Mikkel Eide Eriksen

Hej Bente

Kan du undersøge disse fire?

* Kørelærer Hjalmar Bøggild, født 17. marts 1898 Thisted, vistnok død omkring 1968 i København.
* Dennes hustru Rigmor Rosa Viola, født Lindberg, 14. august 1892 Frederiksberg. Sidst set ved deres vielse 1946.
* Grosserer Knud Valdemar Warburg, født 13. november 1889 København. Sidst set 1948 ved datters vielse.
* Enkefru Hilda Johanne Emilie Henriksen, født Frørup, 26. september 1868 København. Sidst set 1930 på Nordre Frihavnsgade.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Svenn Chr. Trønning

Hej Bente

Vil du have ulejlighed med at finde oplysninger om Agnes Marie Frederikke Nielsen gift med Rahr Boÿe-Janus Muxoll der døde 15 feb 1934. Ham har jeg.
Agnes Marie Frederikke Nielsen er født 14 jan 1877 i St. Kongensgade 100, Garnison sogn i København, Københavns Amt.

Det sidste jeg har på hende er:
Den afdødes Stilling og Bopæl:
Fhv. Smed gift med Agnes Marie Frederikke f. Nielsen.
Boede da han døde i Meinungsgade 21.

Jeg har selv prøvet at finde hende, hun må være død ca. 1942.

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Mikkel Eide Eriksen

#1077
Citat fra: Mikkel Eide Eriksen [1174] Dato 22 Aug 2017 - 15:50
Hej Bente

Kan du undersøge disse fire?

* Kørelærer Hjalmar Bøggild, født 17. marts 1898 Thisted, vistnok død omkring 1968 i København.
* Dennes hustru Rigmor Rosa Viola, født Lindberg, 14. august 1892 Frederiksberg. Sidst set ved deres vielse 1946.
* Grosserer Knud Valdemar Warburg, født 13. november 1889 København. Sidst set 1948 ved datters vielse.
* Enkefru Hilda Johanne Emilie Henriksen, født Frørup, 26. september 1868 København. Sidst set 1930 på Nordre Frihavnsgade.

mvh
Mikkel

Rettelser:
* Hilda Henriksen ved jeg nu hvornår døde (9. september 1955), så hende behøver du ikke kigge efter.
* Det viser sig at Hjalmar Bøggild døde i udlandet. Det ser dog ud til at Rigmor overlevede ham, så hende er jeg stadig interesseret i – hun boede i flere perioder i staden København så det er muligt hun også flyttede dertil efter hans død.
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Mikkel Eide Eriksen

#1078
Hej Bente

Endnu en tilføjelse :P

Jeg har omskrevet, det er således kun disse jeg leder efter:

* Rigmor Rosa Viola, født Lindberg, 14. august 1892 Frederiksberg. Enke efter kørelærer Hjalmar Bøggild, død 28. juli 1968.
* Grosserer, handelsagent Knud Valdemar Warburg, født 13. november 1889 København. Ses Frederikssundsvej 106C 1. sal i Kraks gaderegister 1960–67.
* Guldsmed, elektromekaniker Poul Henning Harald Heimbürger Lindberg, født 16. januar 1894 Frederiksberg. Skal være død omkring marts 1969 København.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Ruth Neumeister

Hvis du vil være rar at kigge efter 2 personer:

Jens Rindom Edeling f. 24 nov. 1853 i Clasonsborg i Skarrild, død efter 1. nov. 1913. Kommer fra Viborg til København dette år.

Ferdinavn Edeling f. 22. jan 1860 i Brunshåb, Asmild sogn, Viborg amt, død efter 1. nov. 1915. Er da ejendomshandler i Kbh.

På forhånd tah.
Hilsen Ruth