Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Bent Foerlev

Hej Bente

Jeg søger endnu en dødaårsag mm udover kirkebøgernes tekst:

"Død: 1933 16 Oktober Sundby Hospital, Begravet: 1933 21 Oktober. Bispebjerg Krematorium, Fulde Navn: Peder Jensen, Erhverv og Bopæl mm: Skomagermester, gift med Jensine Mikkelsdatter, Kronprinsessegade 57, Født 28 November 1848, Foerlev. Søn af  Jens Sørensen og Hustru Sidsel Marie f. Pedersdatter. Alder og Fødselsaar og- dag: 28/11 1848, 84 Aar. Af hvilken Præst Begravet: Uden Præst." (KB 1930 - 1945 Skt. Paul, Sokkelund, København, o 34)

Det her du gør er en enorm hjælp!

mvh - Bent Foerlev

Jens Møller Nielsen

Kære Bente. Tak for det store arbejde du egennyttig udfører for os slægtsforsker. Mit problem er at ovennævnte muligvis er katolik. Sidste oplysning er fra FT-1901 Turensgade 18 st. opslag 145 København, samt Politiets registerblade, hvor det fremgår at Jens Mathias er død d. 3 feb. 1910, men ikke hvor. Den 1 nov.1909 bor han og hustruen Sankelmarksgade 11 st. Sidste oplysning om Amalie er FT-1916 hvor hun bor St. Kongensgade 54, som husbestyrerinde for Thorvald Henrik Eriksen der ligesom Amalie er enke. Dødssted for Jens Mathias og Dødsdag og -sted for Amalie søges. På forhånd tak. Mvh.Jens

Jens Møller Nielsen

Hej Bente. Undskyld ! der skulle stå "uegennyttig". Mvh. Jens

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Jens
Jeg har tjekket Politikens e-arkiv og kan se, at Jens Mathias Hansen begraves onsdag d. 9. februar 1910 fra Kapellet på Katolsk Vestre Kirkegård.
Venlig hilsen
Stina

Jens Møller Nielsen

Hej Stina. Det var hurtig du fandt ham, og det var rigtig at de er blevet katolikker. Tusind tak for Jens Mathias nu håber jeg at det også kan lykkes med Amalie. mvh. Jens

bente lindhardt



Lise Østerberg Bahr

Hej Bente.


Jeg vil blive meget glad for opl. omkring min mor:

Ann-Mari Josephsen, født 29. september 1930 på Tages Minde - Gentofte.

Døbt 19. november 1930 - hjemmedøbt på børnehjemmet "Lykkesholm" - Gentofte.

Død 6. juli 1956 (husker hun lå på Bispebjerg Hospital)

Begravet den 12. juli 1956 på Bispebjerg Kirkegård.

På forhånd - mange tak.

Med venlig hilsen
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

God aften.

Hvilken gruppe står dette indslag under (svært at finde) tilbage til ?

Vh
Lise

bente lindhardt


Lise Østerberg Bahr

Hej Bente.



Nej gift - med min far, Poul Erik Østerberg Hansen, skal du bruge datoerne, som jeg ikke har men kan få oplyst ? Det forekommer mig, (ad billeder i fam.album) at de blev gift i 1949 -eftersommer/efterår.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Stig Ole Rostock

Jeg ville blive glad, hvis du ville slå hende her op, kan ikke finde hende død i nogle af de københavnske sogne.

Julie Emma Dahl, f. Rostock i 1805. Hun er ca: død 1883 (21 februar, i.flg 101års dødsfald)

Hun er sidst set FT: 1880, Vesterbrogade 75, i FT:1885 er hun borte.


Mvh

Stig
Med venlig hilsen.

Stig Ole Rostock.

http://www.myheritage.dk/site-117627301/rostock

bente lindhardt

Hej Lise

Kvinder står opført med deres giftenavn, hvis de vel og mærke er gift.

vh
Bente


Lise Østerberg Bahr

Hej.

Hvad fremgår der i.ø. af begravelsesprotokollerne generelt ?

Tak for svar.
Venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

bente lindhardt

Hej Lise.

Det er meget forskelligt alt efter i hvilket årtid, personen er død.

vh
Bente

Lise Østerberg Bahr

Hej Bente.

Javel, og du skal have mange tak for hjælpen i.ø.

Med venlig hilsen
Lise

Susanne Lodberg Krohn

Hej Bente

Kan du hjælpe med at finde min oldefars død i københavn. Han hed Jeppe Skov Thomassen.
Jeg har fundet ham i Hovedbogen for nov-dec. 1933 opslag 491, men jeg ved ikke hvad henvisningerne betyder. Der står 3-1057-2?

Jeg har ledt i alle sogne i København uden held.

Venlig hilsen

Susanne Krohn
Med venlig hilsen
Susanne Krohn
Susanne.steen@gmail.com

Lise Østerberg Bahr

Hej Bente.

Skal du bruge flere opl. - ad opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København ?

Og, tak igen for hjælpen.

Med venlig hislen
Lise Ø Bahr


Lise Østerberg Bahr

#590
Hej Bente.


Ville du se efter min mor ovenfor nævnt ? Måske du har sendt mig en mail - som jeg ikke har modtaget ?


Mvh
Lise Ø Bahr

Bent Foerlev

Citat fra: Bent Foerlev [8975] Dato 19 Mar 2014 - 12:41
Hej Bente

Jeg søger endnu en dødaårsag mm udover kirkebøgernes tekst:

"Død: 1933 16 Oktober Sundby Hospital, Begravet: 1933 21 Oktober. Bispebjerg Krematorium, Fulde Navn: Peder Jensen, Erhverv og Bopæl mm: Skomagermester, gift med Jensine Mikkelsdatter, Kronprinsessegade 57, Født 28 November 1848, Foerlev. Søn af  Jens Sørensen og Hustru Sidsel Marie f. Pedersdatter. Alder og Fødselsaar og- dag: 28/11 1848, 84 Aar. Af hvilken Præst Begravet: Uden Præst." (KB 1930 - 1945 Skt. Paul, Sokkelund, København, o 34)

Det her du gør er en enorm hjælp!

mvh - Bent Foerlev


Hej Bente

Mange tak for dine tre svar - er lige hvad jeg ønskede mig - er glad!

Hilsen - Bent Foerlev

Lise Østerberg Bahr


Jytte Wind

Kære Bente

Tak for forsøget. Det er en skam at bøgerne er sendt til scanning, hvor længe varer det mon?

Det er kun Peter Otto Waldemar Nielsen jeg mangler at finde.

Hans bror Johannes Emilius fandt Stina Kirkegaard Hansen i Sundby 1895-1900 opslag 117. Det skrev hun i indlæg nr.557 og 558.

Venlige hilsner
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920


Rita Ankerbo


Mangler døds/begravelsesdato

Sattmann Morten Viggo Johansen   f. 14 marts 1912   Rigshospitalet, København


død ca. 1968


mvh
Rita Ankerbo


Anne-Birgitte Larsson

Hej Bente,
Det ville være dejligt, hvis du kunne finde noget på min slægtning
Axel Loren(t)z Constantin DANIELSEN,
Forgylder (født 19.4.1855).
Han skulle være død i 1887, men jeg har ikke fundet ham i kirkebøgerne.
På forhånd tak for din hjælp,
venlig hilsen fra
Anne-Birgitte Larsson
Venlig hilsen
Anne-Birgitte Larsson
www.aliceogasmus.dk
Slægter Danielsen, Bech-Holm, Mentz, Thomsen, Rasmussen, Fischer (Slagelse), Struch


Judy Nielsen

Jeg vil meget gerne bede om hjælp til at finde ud af, hvornår min oldemor er død.
Hun er født Sophie Benedicte Petersen, 27/09/1863. I et af politiets registerblade står at hun er født i 1965. Kirkebøger og konfirmation siger 63.  Hun bliver gift (ved ikke hvornår) med min oldefar Hans Edward Eggertsen - ham har jeg check på. Hun flytter sammen med Alfred Adolf Jensen, født 13/03/1867 - efter 1897, hvor min oldefar døde.

Det vil være mig en stor hjælp, hvis du kan hjælpe mig.
Venlig hilsen
Judy Nielsen
Viby J

"Sikken dejlig dag det er i dag"