Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

bente lindhardt


Hej Jørn

Du skriver:
Vil du hjælpe med et par opslag i begravelsesprotokollerne for mig . Det drejer sig om to brødre.
Den ene Carl Søren Thomsen Født i Thorup på Samsø d. 23 dec. 1889 døbt i Besser sogn
jeg har en formodning om at han er død 1973.
og Hans Thommas Thomsen  født 6 januar 1888 Samme sted.


Hvornår regner du med, at Hans Thommas Thomsen er død?

Hvor i København har brødrene boet ved deres død?

vh
Bente L

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Torben og Bente
Ledt på vej af et opslag i Politiken. Thea dør d. 3. maj 1965.
Hun findes også i Grøndal 1958-1970, opslag 214.
Venlig hilsen
Stina


Bent Foerlev

#544
Flot tilbud

Min interesse er at vide hvad mine forfædre døde af, og andre oplysninger der ikke fremgår af kirkebøgerne. Det drejer sig om:

Jens Aage Valdemar Pedersen Foerlev, Født:  30 August 1882, Døbt i Skivholme Kirke søndag d 18 Marts 1883. (KB Skivholme, Framlev, Aarhus 1866-1890 o 37).
Død:  16. December 1904, Begravet: 21. December 1904, Navn: Jens Aage Valdemar Pedersen Forslev, Arbejdsmand, ug, Kapelvej 48, Alder: 22, Præst -, Anmærkninger: FH." (Frederiksberg Hospital ? ) (KB 1902-1911 Hellig Kors, Sokkelund, Fol. 69, o 70)
Skulle være død som følge af "den sorte død"eller "Den spanske syge", men den var vist i 1918-1919

Jensine Mikkelsdatter Poulsen, f. 10 juli 1848, hjemmedøbt 23 juli men stadfæstet i kirken 12 november. (KB Thiset Sogn 1837-1852 o 104).
Død: 6 November 1907, Begravet: 10 November 1907, Fulde Navn: Jensine Mikkelsdatter,  Jensen,  Tøffelmager Foerlevs Hustru, Kapelvej 45, 59 Aar. (KB 1902 - 1911, Hellig Kors, Sokkelund, København o 173).

Håber du kan, og at der er oplysninger nok?

Venlig hilsen - Bent Foerlev
medlem 12376

bente lindhardt

Hej Bent

Jensine Mikkelsdatter Poulsen,
Død: 6 November 1907, Begravet: 10 November 1907, Fulde Navn: Jensine Mikkelsdatter,  Jensen,  Tøffelmager Foerlevs Hustru

Hedder hun Foerslev til efternavn eller Jensen ?

vh
Bente

Torben Frederiksen

Hej Bente

Som du kan se har jeg modtaget oplysningerne fra Stina, derfor skal du ikke bruge tid på dette.


Citat fra: Stina Kirkegaard Hansen [4114] Dato 10 Mar 2014 - 18:45
Hej Torben og Bente
Ledt på vej af et opslag i Politiken. Thea dør d. 3. maj 1965.
Hun findes også i Grøndal 1958-1970, opslag 214.
Venlig hilsen
Stina


Hej Stina

Mange tak for lysningen.
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Bent Foerlev

Hej Bente - og tak.

Hun blev døbt Jensine Mikkelsdatter Poulsen, blev gift Jensen, og hendes mand Peder Jensen tog senere efternavnet Foerlev (Forslev ol.) efter sin jyske fødeby. Han sluttede som tøffelmager og træskomand i Nyboder.

Hilsen Bent

Jamie Jeanett Jaconelli

Hej Bente,

Håber du nyder foråret!  :)

Nu skriver du godt nok - begravelsesprotokollerne! Var egentlig interesseret i 2 protokoller fra fattigvæsenet (også på Stadsarkivet) - Har numrene så mangler bare lige en affotografering af de 2 protokol blade!

Forståeligt nok, hvis det kniber med tiden!

Jamie

bente lindhardt

Skriv bare, hvad du ønsker, så skal jeg se, om det er noget, som er muligt.

vh
Bente L

Jytte Wind

Hej Bente

Vil du være sød at kigge efter:
Rebslager Johannes Emilius Nielsen født i Rudkøbing 17/9-1838 og død i København, i tidsrummet  mellem to folketællinger, nemlig mellem 1890 og 1901 højst sandsynligt på Christianshavn, men jeg har ikke kunnet finde ham.

På forhånd tak.
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920

bente lindhardt

Har du kigget i Politiets registerblade, der er 3 stykker i alt. Et på manden og to på enken.

vh
Bente L

Jamie Jeanett Jaconelli

Citat fra: bente lindhardt [1507] Dato 12 Mar 2014 - 15:12
Skriv bare, hvad du ønsker, så skal jeg se, om det er noget, som er muligt.

vh
Bente L

Aj det vil være super hvis du har tid :)

Anker Peter Christian Dahl i henhold til Fattigvæsenets register 1904-1911, folie 126 er det denne protokol A53 1734/10

Anders Christian Sørensen i henhold til Fattigvæsenets register 1881-1887, opslag 286, er det denne protokol B7 37/82

Jamie

bente lindhardt

Hej Jamie

Jeg ser, om jeg kan finde siderne. Du skal regne med, at der går en måneds tid, da lige har været på Stadsarkivet i går.

vh
Bente L

Jamie Jeanett Jaconelli

Hej Bente,
Jeg er bare glad, hvis du har tid til at se efter det! :)
Jamie

Jytte Wind

Hej Bente

Ja, jeg har set begge i Politiets Registerblade. Og jeg har fundet dem begge i diverse Folketællinger. 
Hun er nævnt som enke i FT 1901. Har prøvet Vor Frelser uden held.

Venlig hilsen
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920

Anette Nielsen


Kære Bente.
Det vil være dejligt , hvis du kan slå en oldefars dødsfald op.
Han hedder Anton Sigvald Nielsen . Han er født i Grenå  2 maj 1886 og er så flyttet til Vesterbro. Han må være død ca. 1950 .Kan han slås op , med de oplysninger? Han siges , at være død af et malariaanfald under en operation for tarmslyng. Tror du , at dødsårsagen vil stå så præciseret?
Hvordan slår jeg ham op i politiets registerblade?
De venligste hilsener Annette Nielsen

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Jytte

Jeg har fundet Rebslager Johannes Nielsen under Døde på Amager i Politiken d. 1. marts. 1900. Typisk er han så død dagen før eller et par dage før.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

#558
Hej Jytte og Bente
Rebslager Johannes Emilius Nielsen findes i Sundby 1895-1900, opslag 117.
Venlig hilsen
Stina

bente lindhardt

Hej Anette

Jeg ser efter ham. Der plejer at være en dødsårsag og temmelig præcis.

vh
Bente L

Jytte Wind

Hej Stina /Bente

Mange tak for hjælpen. Det er uden tvivl manden jeg søger, men hans fødselsdato er helt forkert og han er heller ikke født på Bornholm. Sikkert en "stresset" kordegn" :)

Venlig hilsen
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920

Stina Kirkegaard Hansen

Hej Jytte.
Den lurede jeg også på. Men hvis du lægger mærke til det, hører fødselsdatoen sandsynligvis til manden ovenover. Ud for din ane står der ? ved fødselsdag.
Venlig hilsen
Stina

Jytte Wind

Kære Bente

Jeg har brug for hjælp igen.

Jeg kan ikke finde Peter Otto Waldemar Nielsens død i København.
Han er født 4.11.1835 i Rudkøbing. Kommet til København ca. 1853, blevet gift i 1862, jeg ved ikke hvor, med Sophie Charlotte Anderson/Andersen fra Sverige.
Jeg har begge personer i FT fra 1870, 1880 og 1885 i henholdsvis Torvegade og Dronningensgade i København.
Jeg kan ikke finde dem i Politiets Registerblade.
Har du mulighed for at finde hans død.

Venlig hilsen
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920

Jytte Wind

Hej Stina
Har checket kirkebogen igen og du har ret, de skriver fødselsdatoerne nederst, så der er ingen dato ved min ane.
Men tak for hjælpen.
Mange hilsner
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920

Bent Foerlev

#564
Citat fra: bente lindhardt [1507] Dato 10 Mar 2014 - 23:29
Hej Bent

Jensine Mikkelsdatter Poulsen,
Død: 6 November 1907, Begravet: 10 November 1907, Fulde Navn: Jensine Mikkelsdatter,  Jensen,  Tøffelmager Foerlevs Hustru

Hedder hun Foerslev til efternavn eller Jensen ?

vh
Bente

Hej Bente

Har fundet ud af, at Jensine Mikkelsdatter blev gift Jensen - og aldrig fik navnet Foerlev som officielt navn. Altså skal der søges under Jensen.

mvh Bent Foerlev

Karl-Henrik Jensen


Hej Bente

Håber at du vil hjælpe mig med at finde nedennævnte dødsfald i begravelsesprotokollerne,
og evt. dødsannonce, hvis det er muligt..


Kristian Peter Larsen, død 16 juni 1943, 17 år gl. på hjørnet af Bernstorffvej og Lyngbyvej.
I KB står der død ved ulykkestilfælde.


Med venlig Hilsen

Karl-Henrik

bente lindhardt



Jytte Wind

Hej Bente

Jeg håber at du også vil kigge efter Peter Otto Waldemar Nielsen som jeg skrev om den 13. marts.

Venlig hilsen
Jytte
Venlig hilsen
Jytte Wind - 2920