Tilbyder hjælp til opslag i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet i København

Startet af bente lindhardt, 25 Feb 2013 - 13:29

Forrige emne - Næste emne

Anette Nielsen

Undskyld.
Mogens Peter Jensen  sliber født 13 nov 1885
Hansine Frederikke født Nielsen gift Jensen 24 nov 1989 Frydendal,
så håber jeg , at du har held til at finde dem.
Med de bedste hilsener
Annette Nielsen

Kurt Eriksen


Hej Bente!

Har du mulighed for at hjælpe med følgende:

Svend Victor Sæmer

født 25 mar 1885 Sct Matthæus

gift 12 jul 1914 Kristkirken

Anna Cathrine Jørgensen - (død 12 mar 1965 Kommunehospitalet).

Svend Victor Sæmer var blikkenslager/gas og vandmester og skulle
være død i København i 1937 iflg Statstidende.

Er det muligt at finde hans død i begravelsesprotokollerne på Stadsarkivet?

På forhånd tak for enhver hjælp.

mvh
Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Anelle Cosedis

Hej Bente,

det var dog et fantastisk tilbud, du er kommet med. Jeg har selv været på Stadsarkivet på Kbh.'s Rådhus for at finde en dødsdato på min oldemor. Men desværre forgæves.

Hun var måske ikke dansk statsborger og derfor ikke anført i begravelsesprotokollen.

Hendes navn var Olympia Frantzoff eller lignende. Hun skulle være født i Athen og gift med Apostolos Nicolais Cosedis 15. jul. 1924 i Rostyk, Bulgarien. Ham har jeg fundet i begravelsesprotokollerne død 16. jan. 1924 i København. Alle deres børn blev født mellem Bulgarien og København.

Min far mener at kunne huske, at hun døde mellem 1936 og 1940 i København. Han mener også, at hun boede på Nørrebro.

Da jeg ikke kan finde så mange personer i min slægt, håber jeg på hjælp denne vej. På forhånd mange, mange tak.

De venligste hilsner
Anelle

Peter Bendtsen

Hej Bente.
Tror du at du kan hjælpe mig med et opslag, jeg har en Ane Sophie Lundstrøm født Nielsdatter, født i Højby Sogn Holbæk Amt d.14.-1.-1846, i FT.1921 er hun i Eriksgade 11 og er enke og er da 75 år, i FT1925 er hun der ikke mere håber på din hjælp. Mvh. Peter

bente lindhardt


bente lindhardt

Hej Anelle


Du skriver:
Hun var måske ikke dansk statsborger og derfor ikke anført i begravelsesprotokollen.

Hendes navn var Olympia Frantzoff eller lignende. Hun skulle være født i Athen og gift med Apostolos Nicolais Cosedis 15. jul. 1924 i Rostyk, Bulgarien. Ham har jeg fundet i begravelsesprotokollerne død 16. jan. 1924 i København. Alle deres børn blev født mellem Bulgarien og København.

Min far mener at kunne huske, at hun døde mellem 1936 og 1940 i København. Han mener også, at hun boede på Nørrebro.


1. Skriv kirkebog og opslagsnummer for Apostolos Nicolais Cosedis død

2. Kiggede du efter Olympia Frantzoff eller Olympia Cosedis ?

vh
Bente L

Anelle Cosedis

Hej Bente,

har sendt dig en mail.

Min oldefar har jeg desværre ikke fundet i kirkebøgerne, men i begravelsesprotokollen på Stadsarkivet.

Tusind tak for hjælpen.

De venligste hilsner
Anelle

Eva Morfiadakis

Hej Anelle,

för att finna din oldefar i kyrkboken ska du nog söka här:

Arkivskaber(e):  Den Ortodokse Russiske Menighed i København
Arkivserie:  Kontraministerialbog  1915-2004
Eksemplar:  Original,  Papir m.m.
Indhold beskrives med:  Emne, køn & år (Emne, Køn, år) 
Antal fysiske enheder:  6

En grek vill alltid blir begravd med en ortodox präst.

Frantzoff är ett bulgariskt efternamn.

Eva M
Eva M

Anelle Cosedis

Hej Eva,

du skal have tusind tak for hjælpen. Disse oldeforældre er min farmors forældre, og jeg husker tydeligt hende og hendes to søstre. De talte nogle gange græsk sammen og var up-dressede med fine hatte, og jeg ved ikke hvad. ;D

Jeg vidste, at Frantzoff ikke var græsk, men ikke at det var et bulgarsk navn. Det var da meget interessant at få at vide.
Min far har fortalt, at hun vist var blevet bortadopteret, men skulle være født i Athen. Frantzoff er måske ikke hendes "rigtige" navn.

Måske har jeg så sigøjnerblod i årerne.  ;D
Min far har et fotografi af dem begge, og de ligner ikke sigøjnere. Apostolos er typisk græsk, men Olympia kunne ligeså godt komme fra Nordjylland.

Hvor tror du, at jeg finder denne kontraministerialbog? På Rigsarkivet? Altså via Daisy?

P.S. Her i foråret skal jeg på farfar-jagt. Jeg glæder mig. Det er jo spændende, om han skulle have nogen efterkommere, som jo ville være mine fætre og kusiner og min fars nevøer og niecer.

Endnu en gang tak, tak skal du have. Det er altid en dejlig hjælp, jeg får af dig.

De venligste hilsner
Anelle

Eva Morfiadakis

Hej Annelle,

Min hemmakonsult i grekiska frågar sa att det är ett bulgariskt namn.

Han sa också att namn som slutar på -idis bärs av greker som bodde runt Svarta Havet i ett område som heter Pontien.

Kyrkböckerna fann jag på Daisy. De finns på Rigsarkivet.

Lycka till med farfarsjakten. Jag håller tummarna.

Eva M
Eva M

Anelle Cosedis

Hej Eva,

Apostolos og Olympia blev viet i en by, der skulle hedde Rostyk i Bulgarien d. 15. jul. 1894. Mon du eller en anden ved, hvor denne by er?

Et eller andet sted har jeg set, at Apostolos blev født 14. sep. 1866 Athen, Attiki og Olympia samme sted 8. eller 18. aug. 1870. Men det hænger ikke sammen med hendes navn, desværre.

Jeg har en gang hørt, at navne der ender på ...dis, stammer fra Istanbul (Konstantinopel). Men det kan bare være en historie.

Tusind tak til dig og din hemmakonsult for den flotte hjælp.

Jeg vil bestille kontraministerialbogen, så snart jeg er på højkant efter en slem forkølelse.

De venligste hilsner
Anelle

Anelle Cosedis

Hej igen Eva,

jeg kom til at tænke på børnenes navne. Mon de indikerer noget?

Alexandra Nicola 1898-99            død i Holland i 80'erne
Theodor Nicolais 1900                  død 1924
Evanthea 1902                            død 1987
Antilaes Nicolais 1904                  død 1906
Nicon Nicolais 1906                      død 1906
Cleopatra 1909                            død 80'erne
Hary Nicolais 1911                       døde 1. apr. 1923 i København af appendicitis acuta.
                                                  Fundet i begravelsesprotokollen på Stadsarkivet.

De to første født i Bulgarien. Evanthea (min farmor) i Hamburg. Og de fire sidste i København. Men alt dette er selvfølgelig ikke verificeret endnu, da jeg ikke har vidst, hvor jeg skulle lede.

De venligste hilsner
Anelle


Eva Morfiadakis



Hej,

Namntraditionen i Grekland är/var den att äldsta barnet om det är pojke får farfars namn, är det en flicka får hon farmors namn. Sen blir det morfar och mormors namn för barn 3 och 4. När far/morföräldrarnas är använda får föräldrarna fritt välja namn.

Eva M
Eva M

Anelle Cosedis


Jette Holm Hansen

Hvis det er muligt vil jeg være taknemmelig for, hvis du kunne finde ud af hvornår Leo Kristensen Mai født d. 21-1-1892 født i København, og ligeledes død der,

såvidt jeg ved boede han ved sin død et sted på Østerbro

Jeg ved han var død i 13-08-1971 da hans ekskone døde der, og jeg ved hun var med til hans begravelse.

Vil tro det er ca 1967-68 men er ikke sikker.

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen

Jette Hansen


Med venlig hilsen
Jette Holm Hansen


Erik Andersen

Hej Bente

Mon det var mulig du kunne hjælpe mig med at finde min oldefars død?
Hans Heinrich Sydel, født i Pedersdorf, Holstein, Tyskland-
Det sidste opholdssted jeg har fundet, er i Hillerød i 1880, men han er ikke død i Hillerød.
Hans kone Ane Carlsdatter dør i 1901 på Plejehjemmet på Lampevej, hvor der oplyses
at hun kommer fra Sankt Johannes Stiftelsen i 1888, men om min oldefar også opholdt sig der, og måske
er død inden oldemor kommer på Lampevej? ved jeg ikke.

med venlig hilsen
Elisa Andersen

Peter Bendtsen

Hej Bente.
Jeg har fundet Ane Sophie Lundstrøm født Nielsdatter, født i Højby Sogn Holbæk Amt d.14.-1.-1846,
Håber du ikke har ledt efter hende endnu.
Men Bente hvis du vil kikke efter hendes mand død i stedet for, Arbejdsmand Joseph Emil Lundstrøm Farumgade 1 Kbh. Jeg ved at han dør i 1881 det står i FT fra 1901 Knudsgade.Mvh. Peter

Alita Tind

Hej Bente

Vil du prøve om du kan finde noget i begravelsesprotokollerne på Sigridur Kristin Philip, f. Jonsdottir?

Hun er født 6. august 1879 på Island og død 10.10.1962. Jeg har ikke fundet hendes død i KB, men det skulle være et sted i København

Jeg er interesseret i alt hvad der er noteret om hende.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Alita
Med venlig hilsen
Alita Tind

Gianni Gorgone

Hej Bente,

Jeg leder efter min morfar Johannes Birk Henriksen,f.i Them kirke, Vrads Hrd.,Skanderborg amt. Han blev født d.5.1.1899. Du kan finde ham under aneefterlysning fra 22/12-2013. Jeg er i gang med at se alle de Kbh.ske kirkebøger igennem, men er ikke stødt på ham død og begravet. Hele sit liv har han boet i København. Har du mod på at kigge efter ham?
Hilsen
Lise Gorgone
8.2.2014

Erik Dam

Hej, Bente,

Kan jeg ulejlige dig med at prøve at slå følgende op:

1. Viktor Michael Christensen, f. 21. December 1912 i Vor Frelser Sogn, Fleskum Herred, Aalborg som søn af Mary Olympia Christensen. En dødsannonce fra politiken indikerer, at han muligvis er bisat 30. December 1972 på Bispebjerg Krematorium i København.

2. Frede Bernhard Dam Christensen (som iflg. Kgl. Bevilling af 30/5-1938 noteret i kirkebogen for hans fødsel dropper Christensen), f. 21. december 1898 i Vor Frue Sogn, Fleskum Herred, Aalborg som søn af Johan Christian Erhard Dam Christensen. Iflg. Politiets registerblade flytter han 11-12-1919 til Blegdamsvej 126B. Han er opgivet til at være Kobbersmed. Politiken har en dødsannonce på ham 6. Oktober 1956 med bisættelse på Bispebjerg Krematorium 13. oktober 1956.

3. Bernhard Bach Christensen (Dam), søn af Anna Agathe Christensen (Dam).
f. 22. august 1898 i Budolfi Sogn, Fleskum Herred, Aalborg. Han var musiker og flyttede omkring 1930 til København. Politiken giver mig ligeledes her en mulig dødsdato 10. Januar 1973, en bisættelse 14. Januar 1973 på Bispebjerg og en beskæftigelse som porcelænsmaler.

På forhånd tak.

MVH

Erik.

bente lindhardt

jeg kigger på alle henvendelserne og vender forhåbentligt tilbage i løbet af ugen med et svar

vh
Bente

Jørn Nielsen

Citat fra: Jørn Nielsen [21352] Dato 03 Aug 2013 - 15:04
Hej Bente .
Kan du hjælpe mig med at finde dødsdagen på Jørgen Nielsen Født i Birkende sogn 5-9-1814 sidste kendte adresse 1863 Holmensgade 6 København Samt hans kone Gjertrud Hansdatter født i Ørslev Sogn 22-4-1810
På Forhånd tak Jørn.

bente lindhardt

Hej Jørn


Oplysningerne ang dødsdag skal være angivet med +- 5 år

vh
Bente Lindhardt

Anette Nielsen

Hej Bente.
Har du fået slået dødsfaldene op på arkivet , eller skal man regne med lang ventetid.Ikke for at stresse , men for at vide perspektivet i sagen.
Mange hilsener Annette Nielsen

bente lindhardt

Hej Anette

Jeg samler opslag sammen, så når jeg har ca ti opslag, tager jeg på Stadsarkivet. Det har jeg nu, så i denne uge tager jeg derind.

vh
Bente Lindhardt

Susanne Lodberg Krohn

Hej Bente!

Har du mulighed for at hjælpe med følgende:

Det drejer sig om, August Marius Eskildsen Petersen han er født 6. April 1883 i Holmens sogn. Han er måske død i juli 1973 i København, men jeg er ikke sikker.

Kan du også lede efter hans hustru som er:
Karen Julie Johanne Petersen (født Andresen) født den 17 december 1891 i Odense, Skt.Knuds sogn.

P.F.T.

Venlig hilsen

Susanne Krohn
Med venlig hilsen
Susanne Krohn
Susanne.steen@gmail.com

bente lindhardt

Hej Susanne

Det drejer sig om, August Marius Eskildsen Petersen han er født 6. April 1883 i Holmens sogn. Han er måske død i juli 1973 i København, men jeg er ikke sikker.

jeg vil lede efter ham +- 3 år, har du en stillingsbetegnelse?


Kan du også lede efter hans hustru som er:
Karen Julie Johanne Petersen (født Andresen) født den 17 december 1891 i Odense, Skt.Knuds sogn.
har du et ca. årstal for hendes død?


vh
Bente Lindhardt

Susanne Lodberg Krohn

Citat fra: bente lindhardt [1507] Dato 10 Feb 2014 - 10:37
Hej Susanne

Det drejer sig om, August Marius Eskildsen Petersen han er født 6. April 1883 i Holmens sogn. Han er måske død i juli 1973 i København, men jeg er ikke sikker.
jeg vil lede efter ham +- 3 år, har du en stillingsbetegnelse?Jeg mener han var restauratør eller kelner.



Kan du også lede efter hans hustru som er:
Karen Julie Johanne Petersen (født Andresen) født den 17 december 1891 i Odense, Skt.Knuds sogn.
har du et ca. årstal for hendes død? Hun er død efter sin mand mere ved jeg ikke


vh
Bente Lindhardt
Med venlig hilsen
Susanne Krohn
Susanne.steen@gmail.com